[VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43484
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:25

Threefingers als je het hele topic doorleest kom je vast tot een wat vriendelijkere reactie want je 8)7 is volkomen misplaatst zo goed is en wordt er voor Daantje gezorgd. Vele waaronder ik hadden dit opknappen niet zo geweldig voor elkaar gekregen.
Deze pony komt van heel erg ver.

Lucia88

Berichten: 537
Geregistreerd: 06-06-15

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:41

Wat zorg je toch goed voor hem TS! Echt wat een verschil en wat komt hij toch steeds weer uit goed uit de dips, dat is alleen maar een teken hoe goed je voor hem bent!

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:11

Linda, heb je hem laten checken op luizen? Daar kan de huid ook van schilferen en geeft ook veel jeuk. :+

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 10:14

Hij heeft luizen gehad, die heeft hij niet meer gelukkig. hij heeft een hele schilferige vacht doordat zijn huid echt stikte onder die schapenvacht wat hij had.
maar zijn vacht is vele male beter!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:27

Jeuk is vreselijker dan pijn is vind ik altijd, dus gewoon wassen met speciale shampoo om de jeuk op te lossen hoor!!

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:22

Joscaa schreef:
Jeuk is vreselijker dan pijn is vind ik altijd, dus gewoon wassen met speciale shampoo om de jeuk op te lossen hoor!!


Inderdaad :j

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:24

Ik had hem ook gewassen ts! Er bestaan goede zachte geruststellende shampoo’s waarvan een huid meer opknapt dan niet wassen.

Hopelijk geeft dit rust! Anders toch eens kijken naar bijv wat voor de huid ter ondersteuning?

Hoe doet hij het nu op de wei? Lukt het al zonder extra vermoeidheid bij de kleine boef?

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:27

ThreeFingers schreef:
IMJ heeft gelijk! Paarden hebben een natuurlijke vetlaag op hun huid, die juist beschermd tegen vocht en kou. Was je dit weg is de kans groter dat ze ziek worden. Het is typisch menselijk om te wassen en er dan een deken op te doen 8)7


Ja hartstikke mooi, maar een paard met huidproblemen laat je er niet mee lopen omdat ze anders hun bescherming tegen vocht en kou kwijt zijn. 8)7

Daarbij biedt TS Daantje naast buiten ook een hele fijne stal, en laat Daan ook heel erg duidelijk merken waar hij zich het prettigst voelt!

Wees wijs, lees het hele topic door... Denk dat er maar weinig mensen zijn die dit soort succesverhalen weten te bereiken na verwaarlozing!!!

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 22:21

Afgelopen maanden knetterhard aan de gezondheid en herstel van Daantje gewerkt, avonden gehad waar van ik dacht dat hij het niet zou halen, dag in dag uit zo vaak mogelijk bij de paarden geweest om Daantje het allerbeste te kunnen geven in verzorging en aandacht. De uniekste momenten samen met hem beleefd. Tot samen in de douche, de auto, in de achtertuin, in de woonkamer.
Ondanks onze keiharde strijd in een betere kwaliteit van leven heb ik ook enorm genoten van zijn herstel, nieuwe levenservaringen mogen meemaken. Een band gecreëerd met een zeer bijzonder diertje. Geleerd, ervaart, genoten, beleefd en samen er een keiharde strijd van gemaakt. Maar onze kleine mammoet wat ondertussen een prachtige pony is geworden geniet nu vol op van het leven samen met zijn kuddegenootjes. Kan eindelijk pony wezen en opgroeien.
Als ik zie en ervaar hoe een geweldige pony is nu is, is hij iedere cent, ieder moment en ieder ander ding meer dan waard! Een maatje voor het leven en goud zowel in kleur als in karakter!
Hieronder een paar unieke momenten samen met hem! Van de douche tot in de auto
nog altijd iedereen enorm dankbaar die heeft meegeholpen in de tijd van opknappen van Daan, van de vele lieve reacties, likes, dekens, halsters, financiele bijdrage maar ook de geweldige fotoshoot! Jullie zijn allemaal goud ward<3Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:53

Wie had ooit gedacht dat dat kleine hummeltje zou uitgroeien tot zon prachtig veulen?
Ts, ik heb je vanaf het begin heel stil gevolgd, maar je doet het geweldig! Zeer veel respect voor hoe je dit hebt aangepakt en doorgezet. Ik geloof dat jij wel weet wat het beste voor Daantje is.
Blijf vooral updates plaatsen, daar geniet ik keer op keer van.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:09

En jij bent ook goud waard TS <3

xChanelx
Berichten: 1924
Geregistreerd: 05-04-13

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:24

Jij bent echt geweldig!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 00:15

Je hebt een prachtig paardje!

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:24

Toen ik het begin van het bericht las was ik bang dat er iets mis was :oo

Wat een prachtige pony is het! Hulde aan jou TS!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:53

Eske_B schreef:
Toen ik het begin van het bericht las was ik bang dat er iets mis was :oo

Wat een prachtige pony is het! Hulde aan jou TS!

Ik ook.... dacht even dat ie 't na alles toch niet zou gaan redden...
Maar gelukkig is dat niet het geval, je blijft een topper TS!

Saskia_D

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-05-17

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:30

En wat een liefde spreekt er uit jouw woorden....
Super gedaan!!
[en ik was ook even bang voor een slecht bericht, maar gelukkig..... ]
<3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:52

<3 <3 <3

Jolien87

Berichten: 17477
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:37

Ooh wat een lastig bericht om te lezen. Tot 3x toe dacht ik dat er iets aan de hand was, 'ondanks' en 'maar' waren de triggers. :=
Maar ik ben blij dat het een positief bericht is. En degene die het meest goud waard is ben jij zelf, los van alle steun had Daantje het nooit gered zonder jouw liefde en toewijding.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:41

Wil je niet meer zulke enge stukjes typen, ik was bij t eerste deel ook bang dat het fout gegaam was :oo
Maar gelukkig is er niks aan de hand, hij heeft zoveel geluk bij jou <3

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:48

Dacht dat ik de enige was die bang was dat het mis was haha. Gelukkig gaat het nog steeds supergoed met hem!

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:06

Janine1990 schreef:
ThreeFingers schreef:
IMJ heeft gelijk! Paarden hebben een natuurlijke vetlaag op hun huid, die juist beschermd tegen vocht en kou. Was je dit weg is de kans groter dat ze ziek worden. Het is typisch menselijk om te wassen en er dan een deken op te doen 8)7


Ja hartstikke mooi, maar een paard met huidproblemen laat je er niet mee lopen omdat ze anders hun bescherming tegen vocht en kou kwijt zijn. 8)7

Daarbij biedt TS Daantje naast buiten ook een hele fijne stal, en laat Daan ook heel erg duidelijk merken waar hij zich het prettigst voelt!

Wees wijs, lees het hele topic door... Denk dat er maar weinig mensen zijn die dit soort succesverhalen weten te bereiken na verwaarlozing!!!


Idd wat Janine1990 zegt.
Linda had Daantje geschoren vlak voor ik foto's ging maken. Daantje had geen haar, het was vervilte huid en vervilt haar. Hij verging van de jeuk. Je kon goed merken dat hij al blij was dat hij dat pak haar kwijt was en er eindelijk een beetje lucht bij kwam. Van een keer wassen raken ze écht hun vetlaag niet kwijt, dat gebeurt als je te vaak wast en dat doet ze niet. Zijn huid had dringend een wasbeurt nodig. Met dat pak haar en het vilt eronder komt je gewoon niet dicht genoeg bij de huid. Nu krijgt hij eindelijk de kans om normaal in de rui te gaan en normaal haar aan te maken en dan moet je straks eens gaan zien wat voor een blinkend kereltje het wordt.
Ga zo door Linda, je gevoel blijven volgen en dan komt het helemaal goed.

Rocamor

Berichten: 10908
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:32

Joscaa schreef:
Wil je niet meer zulke enge stukjes typen, ik was bij t eerste deel ook bang dat het fout gegaam was :oo
Maar gelukkig is er niks aan de hand, hij heeft zoveel geluk bij jou <3


Nou inderdaad. Had het kippenvel al op mijn armen.

Gelukkig nergens voor nodig.

Je hebt het top gedaan voor Daantje!

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:10

Ik volg het topic al vanaf het begin vanonder mijn steen, maar als er een topic van het jaar gekozen zou worden, hebben jullie mijn stem +:)+
Zo'n geweldig drama, zo'n positieve instelling en uitkomst, dat maakt dat jullie goud waard zijn <3

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 14:32

Afbeelding
zo de eerste keer zwemmen is ook geweest:) een dagje vrij en goed weer. dus gewoon met kleren en al het water in samen met Daantje!
Verder gaat het wel goed met hem. toch ga ik een mestonderzoek laten doen om te controleren of hij geen wormen heeft, ze waren weg maar om zeker van te zijn dat ze ook zijn weg gebleven.

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:39

*smelt* Wat is het toch een leuke pony en wat doe jij leuke dingen met hem !