Rondje met de fiets met Elano

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Sica

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

puppy1128

Rondje met de fiets met Elano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-17 17:38

Vandaag scheen af en toe het zonnetje en in de middag was er een stuk minder wind. Dus ik bedacht om een rondje te gaan fietsen met Elano. Mijn moeder en neefje gingen mee. Samen zijn we een uurtje onderweg geweest. We hebben twee keer gedraafd. Hij werd weer heerlijk enthousiast en wilde wel de tempo erin zetten met draven. :D

Auto's, fietsers, brommers, motors, bussen, noem het maar op.. Het boeit hem niet. We zijn ook langs hinnikende paarden gefietst. Een grote uitdaging voor hem, om er niet naar toe te lopen.. Maar ook nu weer heel braaf! Ik ben super trots op hem! :D

-Elano
-Irish Cob
-Ruin
-5 April 2015
-Van mij sinds 26 november 2016.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wachten tot we kunnen oversteken. Kan hij ook heel goed. :)
Afbeelding

Omhoog fietsen in slakken tempo.. Slecht idee. _O-
Afbeelding

En toen moest ik wéér omhoog in slakken tempo. Het aller laatste stukje ging niet meer, ik stond gewoon stil.. Elano stond mij nog net niet uit te lachen geloof ik. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben weer heerlijk genoten vandaag. Volgende keer kijken of we meer kunnen draven. Hij vind draven namelijk erg leuk, alleen soms wat té leuk. En de stukken vind ik dan net te kort om door te kunnen draven in zijn tempo. Dus we moeten eigenlijk een keertje naar de duinen fietsen, 1 en al rechtdoor. :D

Bliksem

Re: Rondje met de fiets met Elano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:50

Heerlijk hè samen fietsen, doe ik ook graag met mijn paard en vroeger met mijn inmiddels opoe mini.
Hij doet het super braaf!

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:54

Wat leuk zeg! <3 *\o/* het plezier spat ervan af! Ik hoop dit volgend jaar ook te doen met mijn guppie! Waar ben je verder nog mee bezig?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:14

Leuke foto's, als het aan je paard ligt gaan jullie vast snel naar de duinen +:)+

De beste is niet altijd de leukste

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 08:21

Bliksem schreef:
Heerlijk hè samen fietsen, doe ik ook graag met mijn paard en vroeger met mijn inmiddels opoe mini.
Hij doet het super braaf!

Ja, heerlijk! Alleen een beetje jammer dat het op den duur een beetje pijn doet aan mijn kont. :')

Gimme_Spurs schreef:
Wat leuk zeg! <3 *\o/* het plezier spat ervan af! Ik hoop dit volgend jaar ook te doen met mijn guppie! Waar ben je verder nog mee bezig?

Verder wandelen en de basis dingetjes. Zoals poetsen, in de wei knuffelen, commando's oefenen of behouden zodat het straks allemaal nog beter gaat. En voor sint/kerst/verjaardag wil ik een longeersingel en dubbele lijnen vragen, kan ik er uiteindelijk ook achter lopen. Zal hij hopelijk ook leuk vinden en op den duur naar buiten gaan. Zou alleen nog niet weten welke maat ik moet hebben.

Suusjepluus schreef:
Leuke foto's, als het aan je paard ligt gaan jullie vast snel naar de duinen +:)+

Haha ja klopt. Het is een half uurtje lopen en dan nog de duinen zelf. Met wandelen doe ik af en toe zo'n groot rondje, maar met de fiets nog niet gedaan. Kan gelukkig ook onder aan de dijk nog fietsen, ook 1 en al rechtdoor. Moet ik wel via een honden uitlaat plek een stukje.. Maar honden gelukkig zijn vriendjes. Zelfs als ze tegen zijn achterbenen springen. :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:15

Heerlijk om te doen, al is draf een stuk makkelijker dan stap naast de fiets.

Heb je handremmen? Zorg dan dat je achterrem links zit (standaard is rechts), want die grijp je als je plots moet remmen en rechterhand paard vast heeft. Als links dan je voorrem is, val je.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:21

Leuke foto's! Het ziet eruit als een heel fijn ritje zo samen :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 17:30

tamary schreef:
Heerlijk om te doen, al is draf een stuk makkelijker dan stap naast de fiets.

Heb je handremmen? Zorg dan dat je achterrem links zit (standaard is rechts), want die grijp je als je plots moet remmen en rechterhand paard vast heeft. Als links dan je voorrem is, val je.

Haha ja, dat langzame is soms wel lastig ja. Al wen je er wel snel aan. Hij loopt met goede dagen (als in, niet te warm) 5-7 km per uur. Met warme dagen is dat gerust 3-5 km per uur.. Dan is het niet te doen.

Ja ik heb alleen handremmen. Als ik achteruit traprem zou hebben, dan val ik om de haverklap. Kan daar niet mee overweg. Ook nooit echt gekund. :')
Maar geen idee wat voor en achter is. Kan op beide vol in de ankers met een rem. En ja beide geprobeerd op volle snelheid. Met mijn vouwfiets moet ik beide gebruiken als ik dat doe.. Want die remt te goed.. En geen idee welke van de twee voor en achter zijn. Dus neem liever geen risico met dat ding. :=

Maar met vouwfiets fiets ik ook niet met Elano, zit ook veel minder comfortabel.

freetorun schreef:
Leuke foto's! Het ziet eruit als een heel fijn ritje zo samen :)

Bedankt! Ja het was ook een hele fijne rit! :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:28

Meestal is rechts de achterrem omdat de meeste mensen rechtshandig zijn en in die hand ook sterker (dus daarmee harder knijpen). Even achterwiel/voorwiel optillen, laten draaien, 1 voor 1 rem inknijpen en kijken welke rem hem stopt.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:08

Leuk hoor!

Love - language - leadership

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-17 16:25

tamary schreef:
Meestal is rechts de achterrem omdat de meeste mensen rechtshandig zijn en in die hand ook sterker (dus daarmee harder knijpen). Even achterwiel/voorwiel optillen, laten draaien, 1 voor 1 rem inknijpen en kijken welke rem hem stopt.

Dan zal ik wel linkshandig zijn met fietsen.. :')
Maar heb even gekeken, links is achter en rechts is dus voor. :P

simodi schreef:
Leuk hoor!

Bedankt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie