Een jaar geleden ging ik kijken bij een veulen met de roepnaam Joy. Ik was op facebook getagd door een stalgenootje in haar verkoop advertentie. Eigenlijk klikte ik door, ik wilde tenslotte geen bruin merrieveulen.

Ik was op slag verliefd:

Maandag gelijk een aantal opfokken gebeld en ze kon terecht bij trainingsstal Starnmeer. Ik legde mezelf een week bedenktijd op. En maar één keer kijken was misschien wat weinig...

Aangezien ik Joy een jaar heb, hier ons jaar ITP. Ik zou zeggen: Enjoy!
Oktober: 16 oktober gingen we guppie (haar koosnaampje) halen. De trailerrit ging super en na een weekje in quarantaine mocht ze bij haar vriendjes op de paddock (Joy is de grootste...)

November:
De veulenopfok was klaar! Wat een mooi plekje!

December:
Voor het eerst naar de smid. Best spannend, maar ze was superbraaf!

Januari:
Met haar vriendjes in de opfok. De eerste peuter verkoudheid is een feit! (Lees: slierten snot en hoesten, mijn hele jas onder de smurrie

Februari:
Het groeien gaat goed! (En luieren ook!) Joy heeft 1 BFF: Bentley. Ze lijken onwijs op elkaar en daarom noem ik Bentley vaak "brother from another mother". Op stal zijn Bentley en Joy beter bekend als Mini&Maxi

Maart:
Een heftige maand. Joy had een navelbreuk en moest naar de kliniek voor een operatie. Trailerladen is geoefend en ging prima! Ook in de kliniek heeft ze zich voorbeeldig gedragen en alles is goed gegaan! Toch best heftig voor zo'n kleine gup

April:
Joy is jarig! Helaas moet ze haar verjaardag doorbrengen op stal, waar ze na haar navelbreuk 6 weken op boxrust moet. Gelukkig geeft ze geen krimp en vliegen de weken voorbij.

Mei:
Joepie! Joy van de boxrust af en wát is ze gegroeid!

Juni:
Weideseizoen is begonnen! Lekker met haar vriendjes dag en nacht het land op. Wat heerlijk om die blije gup te zien op het gras!

Juli:
Zomer vraagt om een fotoshoot. Op 9 juli mocht Joy voor de lens van Gera Hoving. En met een verbluffend resultaat!

Augustus:
Joy groeit lekker door! (Wat een kanon

September:
Helaas is het weideseizoen erg kort. Hevige regenval zorgt voor een verzopen land. De jaarlingen gaan terug naar binnen. Nu in koppel 's nachts op stal en overdag met z'n allen in de paddock. Joy staat samen met Bentley en dat levert schattige foto's op!

Zo snel vliegt een jaar voorbij, maar ik kan niet wachten op alle jaren die nog komen gaan! Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van onze progressie.
Laten jullie een berichtje achter?