VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 20:42

Macs schreef:
Oooh we kijkt echt alsof ze geniet! En jij ook trouwens ;)
Wel gewaagd zo'n witte broek bij je paard haha


Haha het is officieel zo'n gebleekte spijkerbroek, wat gemakkelijk schoon te krijgen is :D . Ik heb er al 2 vlekken op zitten van het fietsen deze week, dus Lotje mocht er ook wel bij! Het scheelt dat ze niet meer in de rui is en verder niet vies is :')

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 20:58

eclair98 schreef:
Ik ben echt verliefd op dat koppie <3


Ik ook! <3 het is wel grappig, want als ik geen camera/mobiel in mijn handen heb, dan kijkt ze super lief. Maar zodra ik die wel heb, dan wil ze alleen maar boos kijken :') I'm moet hard werken om schattige foto's te maken :=

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:12

Wat ziet ze er super uit zeg!

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:39

Ik blijf erbij, ik ben helemaal verliefd op haar lipje! <3 <3 <3 En wat ziet ze er fantastisch uit!! +:)+

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 17:14

Saskia9 schreef:
Wat ziet ze er super uit zeg!

Dankjewel! Ik ben erg blij dat ze nog zo vol blijft. Liever iets te dik dan te dun op deze leeftijd.

Omany schreef:
Ik blijf erbij, ik ben helemaal verliefd op haar lipje! <3 <3 <3 En wat ziet ze er fantastisch uit!! +:)+

Dankjewel! Ja dat lipje blijft schattig! Ik heb net de foto's die toen voor de Penny zijn gemaakt toegestuurd gekregen. Bij eentje is haar hangend lipje ook echt aanwezig :D . Jammer dat ik die dan weer net niet mag delen ;( .

Trouwens, even een vraagje aan Lotjes trouwe volgers:

Wat vinden jullie dat ik moet doen.
Lotjes manen werden eindelijk mooi lang. Nu heeft een ander paard aan haar manen zitten knabbelen, waardoor het nu oneven is.

A. Recht knippen
B. Laten zo, ze is toch met pensioen.

De reden dat ik ze lang wilde hebben was om ze te 'sparen' voor wanneer de tijd komt. Maarja, nu ziet het er ook niet uit.

Nu:
Afbeelding

Vroeger met sport coupe (enige foto die ik kon vinden, kijk langs mij heen :') ) :
Afbeelding

Geef me jullie advies!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 18:25


Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:25

Heb uiteraard even gereageerd in je topic. Prachtige foto’s zijn het!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:26

Oh... ik wordt steeds zo blij van dit topic. Lotje ziet er geweldig uit!
En voor wat betreft het "sparen": als het zo ver is kun je ook staartharen gebruiken, toch?
Dus als je het zelf mooier vind, dan gewoon knippen.
( en dan ga ik nu naar het foto topic wat je gemaakt hebt...)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 14:06

Felien_Kyra schreef:
Heb uiteraard even gereageerd in je topic. Prachtige foto’s zijn het!

Ik heb het gezien! Dankjewel! :D

Punz schreef:
Oh... ik wordt steeds zo blij van dit topic. Lotje ziet er geweldig uit!
En voor wat betreft het "sparen": als het zo ver is kun je ook staartharen gebruiken, toch?
Dus als je het zelf mooier vind, dan gewoon knippen.
( en dan ga ik nu naar het foto topic wat je gemaakt hebt...)

Dankjewel! Ik denk dat ik inderdaad even ga wachten met knippen. Het aard waar ze mee in de wei stond is last minute weg gegaan om getraind te worden. Dus nu zullen haar manen vast niet erger worden.

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:04

Tijdje niet bij kunnen lezen nou heb ik de penny gemist met lotje er in
Ben blij dat allemaal goed gaat met jou en lotje en alvast suc6 met je examens

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:19

emilyslaluna schreef:
Ik ben super blij met de plek waar ze nu is. Over 1 jaar zal ik naar Gent moeten verhuizen voor mijn studie. Dat is nog verder weg van huis en dus zal ik echt niet meer elk weekend naar huis komen helaas. Ik heb na zitten denken over wat ik dan met Lotje zou doen. Meenemen of hier laten staan? Ze is tegen die tijd 28. Ik vind dat te oud om haar weer te verhuizen, zeker omdat ze het hier zo goed heeft. Dus als het zo ver komt, dan weet ik dat ze in goede handen is terwijl ik weg ben. Hopelijk vind ik iemand die haar extra wilt poetsen en dat ik dan zo veel mogelijk toch thuis probeer te komen. Zo lang ze lekker paard kan zijn, denk ik niet dat ze mij echt zal missen ofzo.


Je kunt altijd zoeken naar een gelijkaardig plekje in de buurt van Gent. Wie weet zijn er nog stallen met zo'n leuk concept. Altijd fijn om je paardje in de buurt te hebben tijdens je studie. Uiteraard moet je zelf aanvoelen wat voor jou en Lotje het beste is! Op deze stal komt ze in ieder geval niets tekort. :-)

Fijn te lezen dat het zo goed gaat met Lotje! Geniet van het mooie weer!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 22:54

Komt iemand dit bekend voor?
Lotje heeft nu best rode ogen. Nu heeft ze veel last van vliegen dus ik hoop eigenlijk dat het gewoon irritatie is daardoor. Maar toch wilde ik even om jullie mening vragen:

Afbeelding
Afbeelding

Ze staat met een vliegendeken, vliegennetje en een zonnescherm op haar neus in de wei. Ik kan niet echt meer doen voor haar...

Zo staat ze erbij (een foto van vorige zomer, maar gewoon hetzelfde als nu).
Afbeelding

Esra_P
Berichten: 49
Geregistreerd: 02-10-13

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:17

Was je je vliegen frontriem wel? Ik heb voor mijn paard een vliegenkap en ze heeft snel last van traan ogen, dus gooi ik m regelmatig even in de wasmachine dat werkt echt perfect!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:09

Ik zou je een vliegenkap aanraden. Dan kunnen de vliegen er helemaal niet meer bij :)!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 19:13

Ja ik zat er ook aan te denken om een compleet masker te kopen voor haar. Ken je er toevallig eentje die een neus beschermings kapje heeft? Voor tegen de zon?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:16

Die zijn er wel ja.... had ik destijds voor mijn paard ook.
Geen idee waar je ze kunt vinden, misschien op Divoza of Epplejeck?

Gevonden! *\o/*

https://hypostore.nl/bucas-buzz-off-ful ... wE#528=348

Ik had er ongeveer 10 jaar geleden ook een voor mijn paard van Bucas. Beviel erg goed!

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:26

Zijn het haar beide ogen of haar ene oog? Anders zou het kunnen dat er een infectie op zit of iets in het oog zit? Ik vind het namelijk heel rood zien voor irritatie van vliegen... Mij ziet het er meer een infectie uit. Dus misschien eens wat oogzalf indoen?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 20:04

Omany schreef:
Zijn het haar beide ogen of haar ene oog? Anders zou het kunnen dat er een infectie op zit of iets in het oog zit? Ik vind het namelijk heel rood zien voor irritatie van vliegen... Mij ziet het er meer een infectie uit. Dus misschien eens wat oogzalf indoen?


Dit oog is wel erger dan de andere. Maar beiden zijn rood en ze traant overdag door de vliegen.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:32


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 22:39

Bedankt voor de tips! Volgens stalgenoten zijn haar ogen niet meer rood dus ik denk wel dat het van vliegen komt. Als ik weer thuis ben zal ik goed onderzoek doen naar een nieuwe masker!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 18:51

Ik heb voor Lotje een nieuw masker besteld. Deze is UV wetend en heeft ook een neus flapje eraan zodat haar neusje toch beschermd blijft. Het scheelt dat er dan niet steeds twee aparte dingen op haar halster gemaakt moeten worden. Hopelijk is die morgen binnen want ik heb die twee dagen geleden besteld.

-----------------------
Update:

Ik heb de laatste tijd niet vaak updates. Helaas zit ik midden in de tentamens en ben ik ook 2 weken niet thuis gekomen. De tentamens zijn nog bezig maar nu wat meer verspreid waardoor ik toch thuis kan komen.

De smid is vandaag weer langs geweest. Haar hoefjes zijn weer helemaal in orde!

Nog wat leuke foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vacht rondom haar ogen en neus is zo ontzettend dun nu. De looks van haar papa (volbloed arabier) komen een beetje naar boven. Arabieren hebben altijd zo van die donkere ogen en snoeten. Ook zijn haar manen voor de helft weg (gegeten of iets dergelijks). Het ziet er bijna niet meer uit maarja, ik wil toch de manen sparen :o .

Verder doet ze het heel goed! Ze mag lekker paard zijn. Ik zag haar laatst volop rennen in de wei. Dat is toch wel leuk om te zien <3 .

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:31

Heerlijk even ontspannen bij Lotje, dik verdient als stille meelezer vd vet... topics zag ik je stress voorbij komen. Top dat.je tentamen goed gegaan was. En geloof in jezelf, komt goed suc6 met de nog komende tentamens.
Wat een heerlijke foto's en zo fijn lekker door de wei crossen.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:57

Wat een leuke foto's weer van je prachtige meisje!! <3 Ze ziet er echt top uit, haar gewicht is ook perfect hé! Petje af hoor!

En die derde foto, haar lipje! <3. Ja, ik val in herhaling maar mijn ogen worden naar daar gezogen, en dan smelt ik O:).

Heel veel succes verder met je tentamens!! +:)+

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 11:49

jobamara schreef:
Heerlijk even ontspannen bij Lotje, dik verdient als stille meelezer vd vet... topics zag ik je stress voorbij komen. Top dat.je tentamen goed gegaan was. En geloof in jezelf, komt goed suc6 met de nog komende tentamens.
Wat een heerlijke foto's en zo fijn lekker door de wei crossen.

Heel erg lief van je! Die stress zat er inderdaad eventjes in. Op zich ben ik wel rustig deze examenperiode omdat ik gewoon tegen mezelf zeg: je kan niet meer doen dan je gedaan hebt. Ik heb namelijk het hele semester door ontzettend hard gewerkt. Vorige semesters ging ik alles samenvatten, maar nam ik de stof daarna niet meer door tot de blok periode. Nu heb ik extra tijd besteed aan het leren door het semester heen. Als ik daarmee een examen alsnog niet kan halen dan weet ik het ook niet meer.

Omany schreef:
Wat een leuke foto's weer van je prachtige meisje!! <3 Ze ziet er echt top uit, haar gewicht is ook perfect hé! Petje af hoor!

En die derde foto, haar lipje! <3. Ja, ik val in herhaling maar mijn ogen worden naar daar gezogen, en dan smelt ik O:).

Heel veel succes verder met je tentamens!! +:)+

Dankjewel! Ik ben ook heel erg blij met haar gewicht :D .
Dankjewel!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:59

Zo te lezen heb je het goed bijgehouden, dus nu even ontspannen en dan nog even bikkelen voor de laatste tentamens. Maar vooral geloof in jezelf hoor!!!

En voor nu genieten van Lotje