Van smeerkees naar sporthaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 10:39

Bij mij gaat het vooral mis na het halsstrekken en zo pien_2010. Ik zit dan in de knoop met teugels op maat maken enzo, ik ben gewoon niet zo handig. Maar ik kan het bij andere combinaties idd ook echt wel waarderen als ze mooi behang los showen.
Wat betreft de punten van de jury vraag ik me af en toe toch af wat ze waarderen, ik kreeg met Senna (ondanks dat ze helemaal gewassen was, manen en staart keurig schoon (gevlochten of los), harnachement en laarzen gepoetst waren) vrijwel altijd een 7. Terwijl anderen rustig een 8 hadden.

maessie

Berichten: 5758
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:51

Het was ook geen aanval hoor pien_2010! Ik kan ook erg genieten van een mooi bos lange manen! Alleen niet op wedstrijd, idd dan ook oa. snel de handen vol.

Jildou, ik heb zelf helaas geen Midas-Hanja meer, wel twee gefokt uit onze oud fokmerrie. Superfijne nuchtere dieren, de ene is nu van een vriendin van mij, die start haar nu in het M1. :D

pien_2010

Berichten: 43446
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:59

Die punten snap ik ook niet echt. Ik heb op een keer na altijd een 8 gehad. Paardje is en was heel mooi met speciaal shabrak van merensstamboek met haar naam erop. Altijd als we binnen kwamen hoorde ik aaaaaaaaaaaaah wat mooi paardje en velen renden naar de hoofdbak als we proefje moesten rijden. Ik denk dus dat het ook het mooie paardje was want andere merens kregen we heel soms 8 maar meestal 7. Polie werd het"snoepje " van de week genoemd, Hercule nooit, terwijl die ook heel mooi was, maar meer barok. Ik denk zelf dat het knie lange behang zeker mee heeft geholpen. Zie je niet zo vaak.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:14

Jaaa mijn ena grootste haflinger liefde <3

Wat is ze toch een prachtig dier, en dat weet ze zelf ook maar al te goed! Al neemt ze met minder dus blijkbaar ook genoegen haha. De knotten zijn wel echt een uitkomt.

Hele nette proeven gereden en de punten waren dan ook dik verdiend! Ik begin steeds meer van haar te houden :o

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:05

Balou_k schreef:
jildou1979 schreef:
Dank je wel, Balou_k. Jij hebt gewoon een thuisbioscoop! Ik had 196 en 193 punten. En de vlechttechniek heb ik gewoon van YouTube gejat, maar met de dikke manen van Senna ging het wel erg gemakkelijk. Was eigenlijk geen kunst aan.

#Esmee_98
Haar vader is Midas-Hanja, moeders vader is onbekend.


Mag ik (eventueel in PB) een link naar het filmpje?

Zeer nette punten en dik verdiend. :)


Ik ook! ;)

Gulpje

Berichten: 8073
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:16

Op foto 5 en 6 kijkt ze echt een beetje teleurgesteld dat ze weer schoon en mooi is :+

Echt knap gedaan, ik was denk ik weer naar huis gegaan als ik mijn paard zo had aangetroffen. Doeeei!

ps: die knotten zijn serieus <3

jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 20:25

Mag ik (eventueel in PB) een link naar het filmpje?

Zeer nette punten en dik verdiend. :)
[/quote]

Ik ook! ;)[/quote]

Ik heb het naar aanleiding van deze vlog geprobeerd.
https://youtu.be/iZC2FLyEJBU

Maar Senna heeft echt heel erg makkelijke manen voor deze techniek. Ik vlecht echt niet heel knap, maar dit zat er zo in en nog netjes ook. Met de fries met dunne en lange manen is het resultaat lang niet zo mooi en gaat het ook niet makkelijk.