Een tijdje terug werd ik door het KWPN gebeld met een verrassing... Roosmarie was verkozen tot Gelders paard van het jaar 2017! De huldiging zou plaats vinden op de Dag van het Gelders paard, waar ik ook al van plan was heen te gaan met haar veulen van dit jaar.
Wat was het moeilijk om tot de dag van het Gelderse paard mijn mond te houden, maar het is gelukt!
En wat een onwijs gave ervaring was dit, we zijn zo trots op onze gouden merrie!!

Roosmarie is een 19 jarige ster prok pref merrie van Elegant x Heemraad x Folio. Omdat zij het toonbeeld van een Gelders paard is, en zij zeer succesvol in de fokkerij is, kwam haar deze huldiging toe.
Haar successen op een rij:
Tien gezonde veulens op de wereld gezet, waaronder:
- Een tweede bezichtigingshengst: Asterix (v. Koss)
- Een zoon die ster werd en bijna Z mennen loopt: Flint (v. Zjengis Khan)
- Een zoon die een uitnodiging voor de NVK kreeg, alwaar hij tweede bij de hengstveulens was: Jagger (v. Danser)
- Een zoon die goedgekeurd is als dekhengst: Imposant EM (v. Danser), wat haar dus hengstenmoeder maakt
- In 2014 kreeg zij de erepenning van de Stichting Zeldzame huisdierrassen, toen had ze Jagger aan de voet.
- En voor mij is het hoogtepunt in haar carrière dat ze me dit jaar eindelijk een dochter schonk! Die ook een uitnodiging voor de NVK heeft gekregen.
Thuis in het ochtendzonnetje, de dag voor de keuring:

En toen poetsen, wassen vlechten.. En op naar Ermelo! Waar eerst Maidessa, van nog geen 8 weken oud, aan de beurt was, ze liep niet haar beste rondje maar kreeg toch een uitnodiging voor de kampioenskeuring. Daar liep ze al wat beter, wat haar een 7e plek en een uitnodiging voor de NVK opleverde. Gelukkig waren ze nog niet te moe, en lieten ze zich nog een keer goed zien tijdens de huldiging. De fokkers van Roosmarie, die zeer succesvol zijn geweest met het stammetje, inmiddels in de 80, waren ook in de gelegenheid om te komen, ontzettend gaaf dat ze erbij konden zijn. Wat waren ze trots!
Beelden van de huldiging:
Tijdens de huldiging:

Rondje draven:

Trotse fokkers en eigenaren:

Haar zoon Flint die bij de huldiging betrokken werd:

En tijdens de keuring met Maidessa Marie (v. Winningmood):

Dankjewel voor het kijken!