Shan wordt steeds stoerder!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Shan wordt steeds stoerder!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 15:21

Hallo!

Ik heb een tijdje geleden al wat foto's van Shan tijdens het vrijspringen geplaatst. Daarna hebben we dat tijden niet meer gedaan. Maar vandaag eindelijk weer sinds lange tijd. Hij begint er steeds beter in te worden! Ook vindt hij het echt ontzettend leuk om te doen :j

Shan mocht eerst even gaan zwemmen :')

Afbeelding

Afbeelding

Daarna oefenden we heel even het stilstaan.

Afbeelding

En daarna konden we echt aan de slag!
We begonnen als eerst met balkjes draven.

Afbeelding

Toen mocht hij even uitrusten, zodat we een sprong konden bouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Springen vanuit draf.

Afbeelding

En daarna ook vanuit galop.

Helaas heb ik op dit filmpje een vinger in beeld, maar hij is wel heel mooi!

Weer even uitrusten.

Afbeelding

Shan duikt de grond in :')

Afbeelding

Deze vindt ik ook weer heel mooi.

Afbeelding

En daarna werd hij zo heet en druk dat ik moest stoppen met foto's maken _O-

Bedankt voor het kijken! Het ging hartstikke goed en we gaan dit zeker vaker doen!

Captain

Re: Shan wordt steeds stoerder!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:24

Hoe heb jij je touwhalster zitten? :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 15:27

Ja hij zit echt superraar, dat weet ik! Hij zakt ontzettend af, en zit dus eigenlijk niet goed.
Vandaar dat ik als ik terugkom van vakantie ook een nieuwe ga kopen. Deze had ik nu aan, omdat mijn verzorgster die mooi vond staan, het is niet dat hij nu echt iets van nut heeft ofzo haha

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:08

Captain schreef:
Hoe heb jij je touwhalster zitten? :')

Ziet eruit alsof ie niet goed geknoopt is (zowel de knopen van het halster zelf als de knoop die is gelegd om het halster vast te maken). Ach, het springen ziet er leuk uit TS, had wel het idee dat je rechtsom iets meer in drijvende positie mag staan, hij aarzelt daar wat op de sprong. Maar daarna werd ie heet, schrijf je, dus dan zal 't ook wel mee vallen met afremmen door je eigen positie :')

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:12

Als ik 'm zo zie lopen op de filmpjes kan ik me haast niet voorstellen dat ie heet kan worden :D Ik denk dat met ietsje meer tempo (of misschien eerder wat meer 'drijvende kracht'/aanmoeding als ie anders vlug te heet wordt) hij net een beetje makkelijker uit de voeten komt op de sprong.
Maar het ziet er leuk uit hoor verder :j gaaf paard om te zien.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:01

Leuk dat het zo goed gaat met hem!

Het is al 100x gezegd, ik weet het, maar toch zeg ik het ook even. Het tempo mag echt hoger! Hoe hij nu door de bak heen ''sukkelt'' kan hij geen mooie sprong maken. Zo wordt het voor hem ook alleen maar moeilijker. Je zegt dat hij anders zo heet wordt, maar is dat nou zo'n ''probleem'' in dit geval? Zo kan hij alleen maar zijn energie kwijt en wordt hij misschien minder heet op andere momenten. Geef hem de vrijheid en de kans om zijn energie kwijt te kunnen! :)

Wat ik wel wil zeggen is dat jullie zo ontzettend hard groeien! Jullie komen er echt wel!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:11

Pepperrr schreef:
Het is al 100x gezegd, ik weet het, maar toch zeg ik het ook even. Het tempo mag echt hoger! Hoe hij nu door de bak heen ''sukkelt'' kan hij geen mooie sprong maken. Zo wordt het voor hem ook alleen maar moeilijker.

In het drafbalkjes-filmpje vind ik het tempo niet slecht; te hard is ook niet handig, daar leert hij ook zijn lichaam niet van gebruiken. Van te langzaam uiteraard ook niet.

TS, ik kwam via YT nog wat andere filmpjes van je tegen, oa een filmpje van een recente wedstrijd (zag net dat daar ook een topic over loopt). In dat filmpje vind ik je paard niet helemaal zuiver lopen, zeker in stap vind ik de pas rechtsvoor korter.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:16

Hilary schreef:
In het drafbalkjes-filmpje vind ik het tempo niet slecht; te hard is ook niet handig, daar leert hij ook zijn lichaam niet van gebruiken. Van te langzaam uiteraard ook niet.

Ik zeg ook niet té hard. Maar iets actiever mag echt wel :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:19

Pepperrr schreef:
Hilary schreef:

Ik zeg ook niet té hard. Maar iets actiever mag echt wel :j

Eens!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 20:10

Hilary, daar ga ik op letten. Dankjewel! Over dat korter lopen viel mij ook weer wat meer op. De vorige keer had de osteopaat daarbij erg geholpen, dus daar ga ik nu ook weer even naar kijken.
Memories, hij crosste vrolijk bokkend door de bak haha. Dankjewel!
Pepper, normaal vind ik het geen probleem hoor! Maar omdat er een sprong in de bak stond waar hij keihard bokkend en plat door de bocht gaand Op af racete, vond ik het niet zo veilig.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:32

Hij loopt aal langere tijd niet helemaal goed; waarom laat je hem niet een keer goed bekijken door de veearts (niet degene die hem heeft gekeurd).?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:38

Ik krijg echt het idee dat hij vast zit in zijn lijf.
Er zit totaal geen souplesse in.
En jammer dat je niet hebt gefilmd met wat jij heet noemt, want ik zie alleen maar een slome shan.
En als er een hindernis staat kan hij ook nog steeds zelf kijken en opletten. :)
Maar ik vermoed wat jij heet vind een ander dat hoogstens eindelijk eens wat actief vind.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:38

Babootje schreef:
Hij loopt aal langere tijd niet helemaal goed; waarom laat je hem niet een keer goed bekijken door de veearts (niet degene die hem heeft gekeurd).?

Idd, naar mijn mening loopt ie ook hartstikke stijf. Is ie al in behandeling bij osteopaat?

En ook ik zou eens graag een filmpje willen zien waarbij Shan ''heet'' wordt ;)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 05:12

Bruintje, over een paar weken kan ik kijken of ik nog andere filmpjes had. Ik heb erna Nml nog wel wat gefilmd. Helaas kan ik nu niet bij mijn foto's/filmpjes.
Heet is voor mij keihard rennen en bokken en plat door de bocht, en daardoor bijna op zijn snuit gaan :')
Pepper, hij is in maart ongeveer behandeld, dus hij gaat over een paar weken weer.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:12

Kimmie25501 schreef:
Bruintje, over een paar weken kan ik kijken of ik nog andere filmpjes had. Ik heb erna Nml nog wel wat gefilmd. Helaas kan ik nu niet bij mijn foto's/filmpjes.
Heet is voor mij keihard rennen en bokken en plat door de bocht, en daardoor bijna op zijn snuit gaan :')
Pepper, hij is in maart ongeveer behandeld, dus hij gaat over een paar weken weer.

Geef je hem ook wel eens de kans om te rennen en bokken?

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:27

hij is hartstikke leuk; veel plezier samen *\o/*

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:54

Kimmie25501 schreef:

Lekker zo'n rennend paard, altijd heerlijk om te zien.

Hier waren er net ook weer 4 aan het snuiven.
Eentje spant echt de kroon met haar gekke bokke sprongen, ik word er altijd vrolijk van.
Helaas geen camera bij de hand helaas.
Dus ik zie helemaal uit naar je filmpje. :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:58

Wat bruintje zegt, is superleuk om dat te zien!! En geef je paard daar echt de kans voor! Als je hem nu tegen gaat houden om blij te doen zal hij er echt niet leuker van worden. Ja, onder het zadel mag hij dat niet doen, maar in de bak/paddock is geen probleem toch? Hij zal je echt niet zomaar ondersteboven lopen hoor! Ik denk juist als jij hem de kans geeft om lekker te rennen en te bokken (hij zal echt niet zomaar vallen), dat hij rustiger is wanneer je serieus met hem aan het werk wilt. Ik heb meerdere pony's gereden die heet konden worden, geloof me. En als je ze dan in gaat houden wordt het er echt niet beter op. Laat je paard gewoon af en toe lekker rond rennen, bokken, springen! Een paard moet ook blij kunnen zijn!!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 01:22

Pepper, natuurlijk! Ik vind het geweldig om te zien hoe hij helemaal losgaat haha.
Bruintje, dat stuk had ik overigens niet op film helaas. Maar ik kan altijd kijken of ik het vast kan leggen!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:08

Nee gewoon een keertje bedoelde ik :)

Ik probeer dat zelf altijd te filmen bij die van mij, maar dan ben ik altijd te laat, heb ik net het stukje erop staan dat ze al weer rustiger doen en niet net die leuke knetter bokken of zo :D

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:23

Hier hetzelfde Bruintje :D

Mijn Shetlander vindt het leuk om in haar gekke buien steigeren te combineren met bokken.
Dus dan krijg je een steiger door halverwege overgaat in een bok, wat dus resulteert in pony met vier benen van de grond, en soort bok midden in de lucht.
Probeer het al jaren op de film te krijgen :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 05:14

Precies dat dus haha