Haflinger Nick: Een jaar bij ons!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Haflinger Nick: Een jaar bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 11:32

Vandaag is Haflinger Nick (Nicky) 1 jaar bij ons!
Afbeelding

In een jaar tijd is er ontzettend veel gebeurd. Met ups en downs.
Dat komt hoofdzakelijk doordat ik nog VOL verdriet zat om het plotseling overlijden van Haflinger James, mijn eerste eigen paardje. Mijn alles. Mijn steun en toeverlaat. Mijn maatje van goud.
Ik kon de leegte niet aan. Ook kon ik het niet aanzien hoe Bliksem keer op keer het zelfde rondje door de weide liep, uit eenzaamheid! Compleet gestrest. Hij had al een heel spoor gemaakt. Dát was toch echt de alarmbel dat er snel een ander paard bij moest komen. Misschien een leenshet? We wisten het niet, want ik was eigenlijk nog helemaal niet toe aan een ander paard. Toch besloten we op zoek te gaan en naar paarden te kijken. o.a. Haflinger Nick.
Een bokker stuurde mij een privé bericht. Zij zocht een nieuw huisje voor Nick en had sterk het idee dat dat wel eens bij ons kon zijn.
Daan en ik gingen bij Nick kijken en Daan vertelde me dat ik een glimlach had van oor tot oor. Dat moest hem zijn!

12 juni kwam Nick bij ons. We maakte onze eerste buitenrit samen. De oude eigenaren waren erbij. En zagen dat het goed was! Nick mocht bij ons blijven :)
Afbeelding

Ook tussen Nick en Bliksem klikte het gelijk! Hier zie je duidelijk het spoor wat Bliksem in de weide had gemaakt.
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13417399_1077684915656482_1189567459890201884_n.jpg?oh=451cbf6b24fc6b7a616ba05c6f647af7&oe=59E89B38

Ik had weer een haflinger. Maar wat voelde dat gek. Heel onwerkelijk allemaal.
Omdat ik nog zo vol met verdriet zat over James, benaderde ik Nick helemaal verkeerd. Ik wou verder met Nick daar waar ik met James gebleven was.
Dus overvroeg ik Nick en dat had ik niet in de gaten. Tijdens een buitenrit raakte Nick compleet in paniek. Ik verwachte iets van hem wat hij nog nooit eerder had gedaan. Want ja, dat deed James toch ook altijd. Nick schoot in de stress en ik ben er loeihard van af gevallen.
Vanaf dat moment heb ik geschreeuwd, gehuild dat ik James terug wilde. Ik had het duidelijk nog totaal geen plek gegeven. Dát moest ik eerst doen. Dus besloot ik om niet meer op Nick te stappen. Want die val had ik nodig. Even terug naar aarde... Letterlijk. Eerst moest ik met mijn verdriet aan de gang en accepteren dat Nick 'Nick' was. En niet James. Dat was enorm moeilijk! Toch lukte het. En vanaf dát moment gingen we met sprongen vooruit!

Juli
In deze maand ben ik lekker met Nick bezig geweest vanaf de grond. Elkaar leren kennen. Vanaf 0 opnieuw beginnen. Iets wat ik erg moeilijk vond om te accepteren! Pfff echt opnieuw beginnen. Alles wat ik opgebouwd had met James was weg. Ik moest opnieuw beginnen. Wát moeilijk!
Afbeelding

Afbeelding

In augustus gingen we verder met elkaar leren kennen.
Zo leerde ik Nick op het blok staan. En deden we verschillende schriktrainingen. Zodat hij op mij moest leren vertrouwen.
Afbeelding

September:
Na verschillende schriktrainingen, kunstjes op het blok, commando's aanleren en veel wandelen was het tijd om weer een buitenrit te maken. Ik had sterk het gevoel dat ik er weer aan toe was. Dus Daan mee op de fiets, kindjes mee en daar gingen we. Onze eerste buitenrit na de val.
De route die ik als laatst met James gereden had. Een dag voor zijn dood. Die route reden we. En dat was een goede keuze. Terwijl ik op Nick zat, stappend achter Daan aan dacht ik aan James.
"Kijk Nick, dit is de route die James en ik...". Verder kwam ik niet. Ik barstte in huilen uit.
Huilend op Nick's rug heb ik al mijn opgekropte verdriet eruit gegooid. En dat was goed.
Vanaf dat moment gingen Nick en ik met sprongen vooruit.

Oktober:
Ondertussen durfde ik zelfs alleen met Nick op stap te gaan! In het begin erg onwennig en spannend, maar we deden het wel! En elke keer ging het een stukje beter :)
Afbeelding

November:
Onze eerste sprongetjes waren een feit! James en ik sprongen samen altijd de sterren van de lucht. Zonder zadel. Iets wat we mooi vonden. Maar hoe vond Nick het springen eigenlijk? En kon hij dat wel?
Ja, daar kan je maar op één manier achter komen. Gewoon doen!
Ondanks dat het behoorlijk houterig ging, vond Nick het prachtig!
Afbeelding

December:
In december hebben we heel veel gekke dingen gedaan vanaf de grond! Af en toe een lekker stap ritje door het bos. Maar vooral veel gekke dingen in de paddock.
Nick kreeg o.a. een heuse Sinterklaas- en Kersttraining! En vooral die dag werd ons heel duidelijk dat Nick heel lief en braaf is met kinderen! We hadden Nick omgetoverd tot rendier en hij mocht meedoen in de kerstfilm!

Pietentraining.
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15094906_1201912739900365_2151197414054283203_n.jpg?oh=47c9216564ccce5b92bafebd863055f1&oe=59A1BB58

Rendier training
https://youtu.be/pUfZCu-T0uU

De kerstfilm!

Januari:
Sneeeuw! :D En ook het moment dat bevestigd werd dat Nick echt bij ons hoort.

Februari:
In een gekke bui deed ik een touw om Nick's nek en besloot ik een kleine schriktrainingparcours te rijden zonder tuig! En voor de eerste keer ging dat super goed!

Maart.
We zijn voor het eerst op pad geweest met de trailer. Super mooie rit gemaakt in het bos. En Nick liep na de rit ook braaf de trailer weer op! Mooie dag :D
https://youtu.be/QHKzoV4Ja3A

April:
Ondertussen hadden we al veel gekke schriktrainingen gedaan. Water, zeil, vlaggetjes, ballen, flesjes, paraplu's... nou ja je kan het zo gek niet bedenken. Zo werd het ook tijd voor een motorschriktraining!

Mei:
Onze band was inmiddels zo gegroeid dat we konden springen zonder tuig!!!
Rijdend door de weide. Wat ging dat super goed zeg. En zo relaxt!
Afbeelding

Ook rijden we de laatste tijd veel zonder zadel en bitloos. Ook lekker buiten! :D
Afbeelding

De kunstjes worden ook steeds uitgebreider, zo zijn Nick en Bliksem samen al ware circus artiesten.
Nick op het blok en Bliksem die er onderdoor loopt :)
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18425456_1407953082629662_3822303625780652983_n.jpg?oh=091a07e8bcde33c85bfd3dbb57feaafa&oe=59E6DF94

Afbeelding

Juni: Een jaar bij ons!

Vorige week nog een fijne rit gemaakt met Nick. Als gezin met de fiets naar een picknick plek gegaan. Nick draafde fijn met mij mee naast de fiets. Op de picknick plek hebben we nog fijn over de zandweg gereden. De zandweg waar ik mijn laatste rit met James heb gemaakt. Toch een bijzondere plek. En een mooie plek om dit topic mee af te sluiten.
Afbeelding

In een jaar tijd heb ik Nick leren kennen. Met een ietwat moeilijke start. Veel geleerd. En als resultaat dat Nick uiteindelijk een waardige opvolger voor James is geworden. Een gezinspaard. Ons gezinspaard!
Het hele gezin is gek op hem! Een Haflinger was precies in ons gezin past!

Ik vond het best lastig om wat foto's en filmpjes uit te zoeken uit de honderden die ik al heb gemaakt. :') Ben vast nog van alles vergeten te vertellen, maar dit zijn wel de hoogtepunten denk ik zo.
Mocht je meer van ons willen zien dat kan op mijn YT kanaal. Daar staan de avonturen van ons wel op!
En ook nog van James.
https://www.youtube.com/channel/UCQhKIL ... 6HDdu-TOMA

mignonne2403

Re: Haflinger Nick: Een jaar bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:40

Zo dat gaat hard! Vind hem zo leuk he <3

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:43

Achhh wat leuke foto's! Wat een plezier :D

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:00

Mooi overzicht zo!! Jullie zijn een mooi team!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:04

Mooi verteld.
Leuke foto's en filpmjes!

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:13

Heel leuk! Wens jullie nog heel veel meer plezier met z'n allen *\o/*

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:30

Leuk overzicht hoor. Je mag trots zijn op jezelf voor wat je in jullie eerste jaartje samen al bereikt hebt.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:32

Wauwwauwwauw,wat een leuk overzicht heb je er van gemaakt en wat schrijf je toch leuk. Topic met een lach en een traan,mooi. En al zoveel bereikt samen met Nick,mag je trots op zijn meis,je bent een kanjer!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:52

Wat fijn dat je nu echt blij bent met hem! Snap goed dat dat heel moeilijk geweest moet zijn.
Ik vind jou in de omgang met je paarden zo eerlijk en fijn overkomen en gun je ook het allerfijnste: samen gelukkig zijn!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:25

Wat een verhaal zeg en wat een doorzettingsvermogen van jullie allebei. Maar dat heeft wel zijn vruchten afgeworpen. Jullie zijn een mooi setje samen, heel veel plezier nog met hem!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:35

Jullie zijn een leuk stel samen, hij word ook steeds knapper hoor. Hij heeft een heerlijk zachte blik <3

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:44

Ontzettend leuk om te lezen, wat gaan jullie samen vooruit en het is logisch dat het in stapjes gaat....
Maar alle stapje is naar een mooie toekomst samen in je gezin!!
Geniet van elkaar....

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 20:01

Wat een lieve reacties, dank jullie.
Dat er maar vele jaren nog mogen volgen :D
Ikzelf had niet gedacht dat ik na de dood van James nog zoveel plezier kon hebben met een andere Haflinger.

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:17

Wat mooi om te zien hoe jullie band is gegroeid, na alles wat er gebeurd was. Nog heel veel geluk met elkaar! Maar dat komt zo te zien wel goed :)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:23

Amai, jullie zijn heel snel naar elkaar toegegroeid! Prachtig gewoon! Hier mag je oprecht trots op zijn! :-)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:50

Het plezier straalt van jullie af!
Wat een moeilijke start, heftig.. Je voelt je verplicht aan je mini maatje maar zelf wil je eigenlijk nog niet. Samen zijn jullie er super sterl. Uitgekomen!

fresk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:48

Wat een plezier op de foto's :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:51

Een jaar alweer!! :wow:
Gefeliciteerd!

Op naar nog heel veel mooie jaren. <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:55

Jaa, de leukste maflinger van bokt! :D

lotte1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:04

Wat suuuper leuk om te zien hoe het Nick vergaat! Ik mis hem soms, maar we hadden geen betere keuze kunnen maken! Dikke knuffel voor de liefste Nick en nog heel veel mooie jaren met hem.

Ps. Leuk dat je het bitloos hoofdstel gebruikt! Daar loopt hij fijner op dan een gewoon hoofdstel waarschijnlijk.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 14:41

Hey wat leuk dat je reageert :)

Bitloos hoofdstel gebruik ik nu eigenlijk alleen maar :) En ik snap best dat je hem soms nog mist.
Ik mis James ook nog steeds op sommige momenten...