Flikka en [naam], IJslands vuur vrij in het bos!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:42

Annet_Dottie, dat gaat over de staat van de rug. :)
Hier heeft al een deskundig iemand naar gekeken die tevens dierenarts is, dus ik vertrouw op haar oordeel.
Zowel [naam] als ik vinden het prima dat er vragen gesteld worden. :j En als het antwoord dan niet naar iemands zin is, daar kunnen wij ook niks aan doen. :o
Wij hebben het beste met onze paarden voor en er wordt nooit ook maar 1x bespaard op hun welzijn.
Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat in een topic als dit, waarin we gewoon blij zijn ondanks dat niet alles perfect is, dit weer omhoog gehaald moet worden.
Vandaar dat ik daar liever wat uitgebreider op in was gegaan via pb. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:44

xyzutu2 schreef:
Annet_Dottie schreef:
Sorry dat ik hier aandacht besteed maar xyzutu2 misschien kan je even normaal doen? Hoezo willen ze altijd maar 1 soort reacties op hun topics, ze geeft volgens mij normaal antwoord op je vraag. Haar man maakt dit topic aan om foto's te laten zien en je begint over de kleur, logisch dat ze antwoord geeft maar dan zegt als je er meer over wil weten stuur liever een pb, het is een ITP topic geen kraamstal of vragen over kleurtjes topic :')


Ehm, sorry dat ik hier aandacht aan besteed, maar wil je misschien even de posts hierboven gewoon lezen? Ik heb nergens ook maar iets over kleur gezegd. :')

Maar goed, nu jij het onderwerp ineens op kleur brengt en ik daar blijkbaar iets over moet vinden, :o? ik als niet-kleurexpert zie een prachtig vosbont veulen waar ik maar wat blij mee zou zijn, want vosbont is mijn favoriete kleur. Maar van mij mag hij ook grullo, valk of wildkleur zijn. Ik ben heel benieuwd hoe hij opgroeit. De tijd zal uiteindelijk wel laten zien welke kleurexpert gelijk heeft


Nee sorry ik zat even met m'n hoofd bij 2 verschillende dingen, of het nou over kleur of over Flikka haar bouw gaat ik vind je reactie nergens op slaan dat Tineke maar 1 soort reacties wil, dat is niet waar maar het lijkt me logisch als ze antwoord geeft dat ze geen discussie verder er over aan gaat, ik weet namelijk dat hier in een eerder topic aardig op door gegaan is en snap dus heel goed dat ze zegt doe het dan via pb als je verdere opmerkingen/vragen/tips hebt ;)
Maar goed je hebt commentaar dat ze het in jou ogen niet goed doet (het reageren dus :') ) en toch blijf je hun topics aan klikken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:50

KoudbloedKim schreef:
Annet_Dottie, dat gaat over de staat van de rug. :)
Hier heeft al een deskundig iemand naar gekeken die tevens dierenarts is, dus ik vertrouw op haar oordeel.
Zowel Maarten als ik vinden het prima dat er vragen gesteld worden. :j En als het antwoord dan niet naar iemands zin is, daar kunnen wij ook niks aan doen. :o
Wij hebben het beste met onze paarden voor en er wordt nooit ook maar 1x bespaard op hun welzijn.
Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat in een topic als dit, waarin we gewoon blij zijn ondanks dat niet alles perfect is, dit weer omhoog gehaald moet worden.
Vandaar dat ik daar liever wat uitgebreider op in was gegaan via pb. :)


Nee sorry ik las eerst de reactie van xyzutu ofzo en toen las ik verder en ging het over kleur kleur kleur, ondertussen zat ik ook nog aan mijn eigen net geopende topic te denken dus vandaar dat ik het even door elkaar haalde..
Ik volg jullie al wel een tijdje ook via Fb en youtube dus ik zie een hele mooie goed verzorgde kudde, vind het dan alleen niet fair dat iemand zegt dat je alleen maar een soort (positieve lijkt me dat ze bedoeld) reacties wil, gezien je gewoon antwoord geeft snap ik zo'n reactie niet zo goed. Maar ik ga er verder ook niet over door anders gaat het alsnog die kant op :+
Ze zien er super goed uit vind ik!

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:02

KoudbloedKim schreef:
Annet_Dottie, dat gaat over de staat van de rug. :)
Hier heeft al een deskundig iemand naar gekeken die tevens dierenarts is, dus ik vertrouw op haar oordeel.
Zowel Maarten als ik vinden het prima dat er vragen gesteld worden. :j En als het antwoord dan niet naar iemands zin is, daar kunnen wij ook niks aan doen. :o
Wij hebben het beste met onze paarden voor en er wordt nooit ook maar 1x bespaard op hun welzijn.
Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat in een topic als dit, waarin we gewoon blij zijn ondanks dat niet alles perfect is, dit weer omhoog gehaald moet worden.
Vandaar dat ik daar liever wat uitgebreider op in was gegaan via pb. :)

Als je bang bent dat je reacties krijgt die je niet leuk vindt... moet je geen topic openen op bokt. Ingewikkelder dan dat is het niet. En blijkbaar trek je het je allemaal nogal aan. Daar kunnen andere mensen ook niets aan doen natuurlijk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:02

Annet-dottie, ik gok dat Tineke en/of Maarten prima voor hunzelf kunnen praten.

Ik stelde enkel nog een x de vraag of ie getest was omdat die twee x over het hoofd gezien was en ik daar nieuwschierig naar was.... geen idee wat daar nou weer mis mee is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:04

LadyMadonna schreef:
Annet-dottie, ik gok dat Tineke en/of Maarten prima voor hunzelf kunnen praten.

Ik stelde enkel nog een x de vraag of ie getest was omdat die twee x over het hoofd gezien was en ik daar nieuwschierig naar was.... geen idee wat daar nou weer mis mee is....


Dat weet ik wel zeker, maar ik als trouwe volger mag het ook best voor hun opnemen gezien het wel eens klaar mag zijn met dat commentaar altijd op hun.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-17 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Flikka en Heppinn, IJslands vuur vrij in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:05

Tweede stukje was ook niet specifiek aan jou gericht...

Anoniem

Re: Flikka en Heppinn, IJslands vuur vrij in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:08

Oké dan las ik het even te snel, maar ook op jou heeft Tineke normaal antwoord gegeven, het is niet zo dat Tineke en Maarten net 2 jaar in de paardenwereld rond lopen ofzo he..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:08

Kan de discussie over de kleur nu afgesloten worden? Ik wilde alleen een paar foto's laten zien van onze nieuwe aanwinsten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:08

@Annet_Dottie: Excuses aanvaard. 8-)
Als je mijn posts met die van Koper verwart over kleur en haar opmerkingen over kleur afdoet als gezeik, dan is het volgens mij niet meer dan logisch als Koper daar ook op reageert? Dat eerste stukje was zeker wel op haar gericht...

Over mijn opmerking: Ik snap gewoon eerlijk waar niet waarom er zo krampachtig gedaan moet worden over heel normale reacties. Stel: ik plaats een topic met een filmpje van mijn kreupele paard, ik krijg tips en zeg dat het over 2 weken vanzelf wel beter zal gaan. Twee weken later open ik een nieuw topic omdat ik zo trots ben op mijn paard, maar helaas zien Bokkers dat hij nog steeds kreupel is. Mag dat dan niet gezegd worden? Moet ik dan schrijven 'als je vragen hebt dan graag via pb?' Opmerkingen zijn geen vragen. Als iemand ziet dat mijn paard ondanks mijn oorspronkelijke idee nog steeds kreupel is dan is dat erg naar voor mij om te horen, maar dat mag wel gewoon gezegd worden. Ook in het openbaar. Juist in het openbaar, dan kunnen mensen die meelezen ook meteen zien/leren dat dit geen normale manier van bewegen is.
In een vorig topic zeiden KoudbloedKim en Maarten in het openbaar dat die rugproblemen vanzelf zouden verdwijnen als ze wat meer spieren kreeg. Dat blijkt niet zo te zijn en dat is jammer. Mag dat dan niet geobserveerd worden?
Ik snap gewoon niet waarom gewone observaties per PB moeten en lofprijzingen wel openbaar moeten. Vandaar mijn opmerking toen ik weer eens door de TS op deze onzichtbare regel gewezen werd. Maar misschien had die opmerking dan ook weer per pb gemoeten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-17 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:08

Annet_Dottie schreef:
Dat weet ik wel zeker, maar ik als trouwe volger mag het ook best voor hun opnemen gezien het wel eens klaar mag zijn met dat commentaar altijd op hun.

Rustig maar meisje. De TS en KBK zijn gewone mensen die net als iedereen commentaar krijgen. Zoals ik al zei: wil je geen commentaar open dan geen topic. En speciaal voor jou: wil je geen commentaar op deze mensen lezen: klik je toch het topic weg. Dan blijft het je allemaal bespaard.

Galantje

Berichten: 120
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:10

Koper schreef:
KoudbloedKim schreef:
Annet_Dottie, dat gaat over de staat van de rug. :)
Hier heeft al een deskundig iemand naar gekeken die tevens dierenarts is, dus ik vertrouw op haar oordeel.
Zowel Maarten als ik vinden het prima dat er vragen gesteld worden. :j En als het antwoord dan niet naar iemands zin is, daar kunnen wij ook niks aan doen. :o
Wij hebben het beste met onze paarden voor en er wordt nooit ook maar 1x bespaard op hun welzijn.
Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat in een topic als dit, waarin we gewoon blij zijn ondanks dat niet alles perfect is, dit weer omhoog gehaald moet worden.
Vandaar dat ik daar liever wat uitgebreider op in was gegaan via pb. :)

Als je bang bent dat je reacties krijgt die je niet leuk vindt... moet je geen topic openen op bokt. Ingewikkelder dan dat is het niet. En blijkbaar trek je het je allemaal nogal aan. Daar kunnen andere mensen ook niets aan doen natuurlijk.


Je kunt ook gewoon niet reageren als je niks leuks te zeggen hebt :)*

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:11

Galantje schreef:
Je kunt ook gewoon niet reageren als je niks leuks te zeggen hebt :)*

Zoals jij doet, bij voorbeeld? ;)

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Flikka en Heppinn, IJslands vuur vrij in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:20

Wat heb je toch een mooi stel daar Maarten,daar mag je echt trots op zijn. Die Heppinn word met de dag stoerder volgens mij,een echte boef.

Hoop wel dat hij zich een beetje rustig houd aankomende dagen,het word warm begreep ik en het ventje heeft zo'n dikke jas aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:21

xyzutu2 schreef:
Over mijn opmerking: Ik snap gewoon eerlijk waar niet waarom er zo krampachtig gedaan moet worden over heel normale reacties.


Nou idd zeg. Het valt steeds vaker op in topics die door TS of KBK geopend worden. Zodra er een spontane vraag (zonder bijbedoelingen) gesteld werd, springt met name KBK hier direct bovenop met de mededeling dat het topic er niet voor bedoeld is en dat het via PB verder moet.
Heel erg jammer. Er worden topics geopend, dus accepteer dan ook de vragen. Als je daar niet tegen kunt, moet je je afvragen of het wel handig is om een topic te openen.

En wat betreft de kleur: Ook ik zie een ontzettend leuke vosbonte (en ja, ook dat kon uit de oudercombinatie komen en ja, ook bij een vosbonte komen een aalstreep (countershading) en oorpuntjes voor, wat is daar in vredesnaam mis mee? :? )

Anoniem

Re: Flikka en Heppinn, IJslands vuur vrij in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:26

@faruba: Dank je Faruba. We wilden hem al scheren vanwege het warme weer, maar vanwege de regen en onweer hebben we tot nu toe alleen zijn borstje gedaan. We dachten dat hij er bang voor zou zijn maar hij vond het heerlijk.

Als het straks echt warm wordt gaan we kijken of we hem nog iets meer scheren. :)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Flikka en Heppinn, IJslands vuur vrij in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:55

Leuke foto's en verhaal. Ik vind het mooi dat je er zo mee bezig bent. Mijn ijsco's zijn ook nog niet helemaal door het haar heen, zeker de oudere niet. :-)

Anoniem

Re: Flikka en Heppinn, IJslands vuur vrij in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:59

Bedankt voor je reactie. Hier zijn onze paarden ook nog niet helemaal door hun wintervacht heen, zeker [naam] nog niet. :)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:59

Heppinn is echt een schatje en al een beetje stoer!

Flikka heeft een hele lieve blik! Ze lijkt soms qua hoofd op mijn shetlander dame hoe ze kan kijken.

Jullie hele kudde is geweldig! <3

Anoniem

Re: Flikka en Heppinn, IJslands vuur vrij in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:01

Dat heb ik ook. _O- Ik vind [naam] echt een enorm Shetlanderhoofd hebben. :j

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:06

Haha ja!
Afbeelding

Gaat om deze dame haha, heb er nog 1 maar op deze foto lijkt het niet zo maar soms een blik denk ik van Flikka hee lijkt op mijn shetlander :o

Anoniem

Re: Flikka en Heppinn, IJslands vuur vrij in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:14

Nu je het zegt. _O-

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Flikka en Heppinn, IJslands vuur vrij in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:17

Haha stiekem geen shetlander voor ouders in de papieren van flikka _O- ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:19

Nee, maar we hebben wel het vermoeden bij [naam]. Die gaat onder alle draadjes door. O:)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Flikka en Heppinn, IJslands vuur vrij in het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:53

Hahah _O-