Een Ode aan............. Mijn Verzorgster!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Een Ode aan............. Mijn Verzorgster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 21:00

Of nouja, die van mijn pony's dan natuurlijk hé ;)

Afgelopen november zag ik op de boktmarkt een advertentie voorbij komen welke mijn interesse wekte. Na fijn pb-contact besloten om het maar eens tot een kennismaking te laten komen.
Voor mij een grote stap; ik zat in een enorm zware periode... en ik heb slechts 2 eerdere verzorgsters/bijrijdsters gehad voor mijn pony's, dat waren allebei buurmeisjes van mij die ik dus door en door kende en daar dus ook een goed gevoel bij had (zaten behoorlijk wat jaren tussen deze 2).

Dan raken de buurmeisjes "op". Of nou ja.... ze worden ouder, gaan studeren, evt. eigen paard/pony noem het maar. Zat buurmeisjes te over, maar niet potentieel verzorgstersmateriaal om het maar even zo te noemen.
Daarnaast vaak vele pennymeisjes aan de deur, aan de wei, of briefjes die werden achtergelaten. Maar niets daarvan voelde goed en meestal waren ze toch te jong. En ach, ik had vaak tijd zat om het zelf te doen, wilde het ook graag zelf doen.
En een complete wildvreemde zomaar even mijn dieren toevertrouwen?! Nee, dat was niets voor mij, was al gauw de conclusie. Daarbij ook zijdelings refererend naar de welbekende verzorgster-horror-verhalen die ik zelf ook heb gezien van nabij... Nee, dergelijk gespuis komt er niet in bij mij!

Samenvattend; een hele stap dus, een wildvreemde uitnodigen ter kennismaking en dan ook nog in een dergelijk zware periode.

Maar...... wat voelde dit goed! Ik overdrijf zeker niet als ik toegeef dat dit van meet af aan al zo was. Steekwoorden die voor mij belangrijk zijn:
"de klik" tussen pony's en verzorgster, "de klik" tussen verzorgster en mij, ongeveer zelfde manier van denken betreffende verzorging en wijze van houden v/d dieren, groot verantwoordelijkheidsgevoel, en het meest belangrijke: vertrouwen en eerlijkheid.

Dat alles voelde ik in 1x meteen :j Natuurlijk nooit te vroeg juichen, dus meerdere afspraken volgden. :Y)

Voor mijn doen echt enorm snel, overhandigde ik mijn kersverse nieuwe verzorgster de sleutels van het weidehek en de stal, "ga je gang maar", en bel of app vooral als er wat is, ik woon op 2 min. loopafstand dus doe vooral je ding.
En ga gerust alleen met ze wandelen; met 1, 2, of zelfs met alle 3 tegelijk.
Ik doe de dagelijkse klussen en verzorging wel; ach even uitmesten mag maar hoeft niet altijd hoor, is mijn ontspanning, en doe jij maar vooral lekker veel aandacht aan met name de shetten geven, dat komen ze van mij namelijk tekort.

En dan.... veranderde mijn zware periode in een drukke, heftige zware periode met ineens een eigen huis, veel geklus, veel afspraken...
Gut wat is een goede! verzorgster dan handig! *\o/*

Ik kon het die dagen dan ook helemaal loslaten en aan haar toevertrouwen, met, nog belangrijker; een heel goed gevoel en in alle vertrouwen.
Toch zit het nog zo in je systeem.... kom je eens op de wei; huh alles uitgemest? _/-\o_
Wil je je pony inspannen om samen een mooie rit te maken; pony netjes gepoetst en al én alles gemest? :oo :wow: _/-\o_
Optuigen inspannen en wegwezen dus! Wat een luxe! :D
En wat een gezelligheid, om ook samen op pad te gaan.

Dan blijkt na een tijdje dat je niet alleen qua de dieren vrijwel op één lijn zit, maar ook op veel andere fronten; gevoel, emoties, interesses...
Ondanks een leeftijdsverschil van ruim 11 jaar (nu voel ik mij oud :+ ).
En waar vind je tegenwoordig nog voor 2 shetten en een Welsh A een verzorgster van 18, nu bijna 19 jaar? Die willen meestal graag rijden.....

Goed, een heel verhaal, maar dit betreft slechts een samenvatting :D

{:} Tijd om mijn verzorgster eens flink in het zonnetje te zetten {:} ,
want dat heeft deze meid in alle opzichten flink verdiend, ook buiten het hele verzorgsters/pony's gedoe om. :j

Dus bij deze:
Kristy (bokker gremlin1998); lieve schat, heel hartelijk bedankt voor alles (en dat is een héle hoop) wat je voor de pony's maar dus ook voor mij doet. Nooit gedacht dat ik het zo had kunnen treffen met een "wildvreemde" :') . Ook op persoonlijk vlak vullen wij elkaar mooi aan, heel mooi en fijn! :o *D

Tijd voor wat foto's, maak kennis met "mijn" verzorgster:
Ik heb toestemming om Kristy herkenbaar in beeld te brengen, vond ik wel zo netjes om te vragen.

1. Samen wandelen met alle 3 de pony's tegelijk, even een foto-momentje natuurlijk!
v.l.n.r. Welsh A merrie Roos, Shetmerrie Ot en Shetruin (zoon van Ot) Cup
Afbeelding

2. Er mag niet geklooid worden onderling, dus Kristy houd alles goed in de gaten! _/-\o_
Afbeelding

3. Nadat ze toch alle pony's ineens in handen had, vond ik dat ze die paar 100 meter naar de wei ook wel met alle 3 kon lopen. :j En met wat uitleg ging dat helemaal prima!
Dus bij aankomst natuurlijk nog even poseren.
Afbeelding

4. Ook liet ik haar met regelmaat via de app weten dat haar poetswerk van die dag (of de dag ervoor) best wel even herhaald kon worden, en wenste ik haar vervolgens succes met haar belangrijke taak :')
Afbeelding

5. Zwijntje Cup: Succes Kristy! :(:)
Afbeelding

6. En er werd wat afgepoetst, gemest.... en .... gewandeld!
Afbeelding

7. Alle neuzen dezelfde richting op
Afbeelding

8. Na lange tijd volgde voor mij de eerste rit met Roos weer. Was voor mij emotioneel gezien echt even moeilijk; vandaar ervoor gekozen om alleen te gaan. Dan mocht Kristy later voor 't allereerst mee op de wagen.
Natuurlijk hield ik haar tijdens de rit wel op de hoogte:
Afbeelding

9.
Afbeelding

Daarna volgden dan eindelijk de ritten samen, en kon ik Kristy laten zien en merken hoe Roos voor de wagen is.
En uiteindelijk.....
Betekent dat ook ZELF de leidsels ter hand nemen, en dat ging hartstikke goed! Wat was ik trots op zowel Kristy als Roos _/-\o_

10.
Afbeelding

11. Menner in de dop!
Afbeelding

12. Een bigsmile van oor tot oor <3 (En Roos haar gebruikelijke kop als ze vind dat het wel welletjes is met dat poseren voor de foto en dus stilstaan)
Afbeelding

13. Toppie gedaan!
Afbeelding

Ik zeg.... op naar nog veel meer mooie herinneringen (en foto's) maken; samen van deze 3 heerlijke etterbakjes genieten, maar ook als verzorgster lekker zelf genieten van ze.

Ja, ik ben onwijs blij met deze topmeid als verzorgster. En dat mag best eens gezegd worden!

En.... omdat wij beiden veel van koken en lekker eten houden, ik Kristy graag wil bedanken én omdat ze binnenkort jarig is én omdat ik haar graag haar dingen wil laten proeven die zij nog niet allemaal kent, volgt er zeer binnenkort:
Afbeelding

Uiteraard alles zelf gemaakt en niks uit pakjes en zakjes, met bijpassende wijnen.

Mijn menu is zo goed als klaar. Om Kristy toch een beetje te pesten, is het voor haar dus grotendeels nog een verrassing (weet alleen hoofdbestanddeel hoofdgerecht), maar geïnteresseerde bokkers kunnen via pb het menu ontvangen *D En dat is niet mals! (of nouja...... toch wel!)
Een culinair hoogstandje al zeg ik het zelf :o

Nu nog hopen dat het haar goed zal smaken :o :Y)

Lieve Kristy; bedankt voor alles, je bent een topper! <3
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 12-05-17 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Re: Een Ode aan............. Mijn Verzorgster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:06

:) :) *\o/* *\o/*
Wat leuk om ook eens iemand te zien posten over de goede dingen!
Veel plezier samen!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:07

Wat een gaaf topic! Helemaal leuk dat je een topverzorgster maar zo te lezen ook topvriendin hebt gevonden.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:07

Wat een lief topic! <3

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:16

Nu mis ik de " vind ik leuk" knop :)
Wat een lief topic

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:18

Super leuk!
Wat fijn dat je zo'n lieve en betrouwbare verzorgster hebt gevonden :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:22

Ah heel leuk! Jullie mogen blij zijn met elkaar. Heel veel plezier tijdens het etentje!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:23

Wat een leuk topic is dit! Super fijn dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden en erg lief dat je haar in het zonnetje zet. :D

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:25

Wat een onwijs leuk topic dit zeg. Heerlijk om te lezen en wat een leuke verrassing voor je verzorgster. :D Ik ben heel benieuwd naar het menu, wil je mij een pbtje sturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:26

Super lief dit. Fijn dat er zulke mensen bestaan :j

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:30

Wat een leuk topic! Plezier van elkaar spat ervan af!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:31

Leukleuk! Laat je haar het topic zelf vinden of stuur je een linkje? :D

Fijn dat je het zo getroffen hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:31

Super leuk topic! Fijn om te lezen dat ze toch nog bestaan!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:36

Wauww,wat een superlief topic dit zeg en wat fijn dat jij en je pony's het zo getroffen hebben. Veel plezier nog met elkaar.

En ja,ik ben reuze benieuwd naar je menu,liefst incl.recepten,hou ook van kokkerellen. :D

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:36

Superleuk topic!
Een goede verzorgster is goud waard

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:44

Wat een geweldig topic dit!
En wat fijn natuurlijk dat je een geweldige verzorgster hebt gevonden!

Ik heb hem getemd voor uitgelicht :))

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:44

Wat lief... geniet met jullie 5jes :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:46

Wat een ontzettend leuk topic!

Ik sta aan de andere kant maar zie ook vaak die 'horror' verhalen, dat is zo jammer om te lezen want het kan zo leuk zijn voor beide partijen. Hopelijk kunnen jullie ook nog heel lang samen van de pony's genieten!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:06

Grote smile op mijn gezicht, wat geweldig dit.... ben stiekem erg benieuwd naar dat lekkere menu! Heel veel plezier samen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 22:06

Pfoe wat een reactie's in korte tijd :oo
Zal Kristy ook vast erg leuk vinden!

Bedankt voor al jullie leuke reacties; Faruba en Cinderella hebben inmiddels pb :Y)

amado7 schreef:
Leukleuk! Laat je haar het topic zelf vinden of stuur je een linkje? :D
Fijn dat je het zo getroffen hebt!

Hahaha, nou ik heb haar uiteindelijk een linkje gestuurd via de app, maar ik weet dat zij nu het weekend op pad is met haar vriend en haar poezen en nogal wat afspraken her en der heeft.
Ze is sinds 20.15u vanavond niet meer online geweest dus ik ben hoogst benieuwd wanneer ze het in de gaten gaat krijgen _O- en de tijd gaat vinden om alles te bekijken en te lezen.

Ik heb haar een 2 weken geleden ergens gevraagd of ze er bezwaar tegen had dat ik foto's van haar met de pony's openbaar zou gebruiken, als zij daar herkenbaar op zou staan. En als ze dat liever niet wilde, begreep ik dat, en zou ik zorgen dat ze onherkenbaar zou zijn.
Neuh hoor, vond ze prima.

Dat er een topic op bokt geopend zou gaan worden heb ik er natuurlijk niet bij vermeld! _O-

melody7 schreef:
Wat een ontzettend leuk topic!
Ik sta aan de andere kant maar zie ook vaak die 'horror' verhalen, dat is zo jammer om te lezen want het kan zo leuk zijn voor beide partijen. Hopelijk kunnen jullie ook nog heel lang samen van de pony's genieten!

Klopt helemaal........ ook ik ben jaren verzorgster/bijrijdster of zelfs betalende bijrijdster geweest en ook ik heb vanaf die kant veel verdrietige, nare en vervelende dingen mee gemaakt.

Het kan onwijs fijn en leuk zijn voor beide mensen en dier, maar het kan ook flink tegenvallen of misgaan. En dat is nooit leuk, voor niemand.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:09

Mooie waardering Kristy!

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:19

Wat een leuk topic! Super dat je je verzorgster zo in het zonnetje zet. Geniet van jullie etentje, de pony's en elkaars aanwezigheid :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:23

Wat super zeg dat je de gok hebt genomen en je zo'n lot uit de loterij getroffen hebt +:)+

Citaat:
Nu nog hopen dat het haar goed zal smaken :o

Je gaat iets culinairs doen met de resten van de wintervacht ofzo....? :P

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:23

Wat een heerlijk topic!! Wordt ik gewoon blij van.
Ik heb getemd voor uitgelicht!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:24

Wat een leuk topic! En wat een mooi compliment voor Kristy! Top gedaan hoor, jullie allebei.