Na heeeeel veel pech eindelijk het geluk dat me toelacht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tuittuit

Na heeeeel veel pech eindelijk het geluk dat me toelacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 14:34

Na ontiegelijk veel pech te hebben gehad lijkt me het geluk nu toe te lachen *\o/*
Hierbij stel ik jullie mijn nieuwe paard voor, bijnaam is Gab :o oorspronkelijk Iwan :\ .
Hij is 3 jaar en heb hem net beleerd, bij de vorige eigenaar hadden ze hem al kennis laten maken met zadel en hoofdstel onder het longeren en hadden ze er al eens zo zonder zadel voor de gein opgezeten dus eerlijk is eerlijk veel werk was het niet <3 .
Mijn doelstelling met hem is om voor de lol cross te rijden, het is een kruising kwpn springpaard x NRPS. Heb van de week voor het eerst over een boomstammetje die in het bos lach gesprongen en hij vond het geweldig <3 , zal ff kijken dat ik het filmpje hier ook krijg.

Hierbij foto's dat ik hem net gekocht heb (hij is wat schraal, dit komt omdat waar hij in de opfok stond niet goed verzorgd is :-( )

Net paar dagen bij mij en even een wandeling naar de bak waar ik mag rijden. en ja ze hadden hem geschoren en uhm niet alles lukte _O-

Afbeelding

Hier heb ik er een paar keer opgezeten en onderweg naar de bak

Afbeelding

Dit zijn resente foto's <3

Afbeelding

Afbeelding

en mnr voelt zich ondertussen al helemaal thuis <3
Afbeelding

Jolynne

Re: Na heeeeel veel pech eindelijk het geluk dat me toelacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:40

Hee, die was toch van een bokker? Had al enkele foto's gezien van op z'n nieuwe plek (bij jou), hier op bokt :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:41

mooi paard!Ik weet niet wat voor pech je hebt gehad maar ik raad je aan rustig aan te doen met een driejarige....om te voorkomen dat je weer pech krijgt. :+
Veel plezier met je mooie paard!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:43

Leuk paard, begrijp dat je er blij mee bent!

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 14:43

Prosecco schreef:
Hee, die was toch van een bokker? Had al enkele foto's gezien van op z'n nieuwe plek (bij jou), hier op bokt :)

uhhh volgens mij zit ze niet op bokt en ik had hier nog niks geplaatst :D

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 14:50

geerke schreef:
mooi paard!Ik weet niet wat voor pech je hebt gehad maar ik raad je aan rustig aan te doen met een driejarige....om te voorkomen dat je weer pech krijgt. :+

Ik had een jaarling arabier gekocht en deze bleek simpel gezegd van binnen helemaal verrot, heb ik moeten laten inslapen :j |( . daarvoor had ik een ander gekregen die toen ie 2 was in het land jolig had gedaan en zijn minuscus had gescheurd, deze is geopereerd en tenslotte heeft ie nog 5 jaar gelukkig kunnen leven, totdat het bindweefsel wat sterker is dan het gezonde weefsel aan het goede weefsel begon te trekken en ook hier een gat aan het veroorzaken was dus zijn toekomst zou veel pijn worden dus deze ook moeten laten inslapen.

Dit heeft dus niks te maken met te snel en te veel een paard rijden/beleren. Ik wist waar ik aan begin met bovenste alleen dat mijn nieuwe arabier totaal niet goed zou wezen dat had ik nooit verwacht |(
[BEH] SPAT bij paarden onder 3 jaar, wat voor toekomst daarna ben ik nog naar een andere kliniek geweest voor zijn voorbeen en dit bleek ook heel erg slecht te wezen, niks meer aan te doen, nog behandeld maar werd binnen 1 week zo slecht dat ik hem moest laten inslapen.
Laatst bijgewerkt door Tuittuit op 10-05-17 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:51

Deze was van GabberGill toch?
Hij is wel erg mooi! <3

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:53

ik probeer alleen maar je te behoeden voor meer pech....een paard van drie al beleren en er ook al mee springen is niet verstandig.
Wat had je jaarling dan?Of is ''van binnen verrot'' een medische term?

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:57

BravoT schreef:
Prosecco schreef:

uhhh volgens mij zit ze niet op bokt en ik had hier nog niks geplaatst :D

GabberGill @ [RIJ-ITP] 2016, Rot begonnen, maar een mooi eind

Lijkt verdacht veel op jouw Gabber ;-)

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 14:58

KoudbloedKim schreef:
Deze was van GabberGill toch?
Hij is wel erg mooi! <3

Ja klopt

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 15:01

Prosecco schreef:

uhhh volgens mij zit ze niet op bokt en ik had hier nog niks geplaatst :D[/quote]

GabberGill @ [RIJ-ITP] 2016, Rot begonnen, maar een mooi eind

Lijkt verdacht veel op jouw Gabber ;-)[/quote]

he das lachen hihi ja dat is hem :D wist ik niet :o

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:04

Die staart! <3

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 15:13

geerke schreef:
ik probeer alleen maar je te behoeden voor meer pech....een paard van drie al beleren en er ook al mee springen is niet verstandig.
Wat had je jaarling dan?Of is ''van binnen verrot'' een medische term?

tja sommigen mensen denken gelijk het ergste, met verrot bedoel ik dat ik geen zin heb om dat allemaal weer op te halen, het was heel erg en hij is nog geen 3 jaar geworden dan mag dat wel duidelijk zijn met een topic van zijn achterbenen er bij. ik had geen behoefte meer om de boel toen aan te vullen met al het slechte nieuws over zijn voorbenen, hij is er niet meer , dat is al erg genoeg |(

en dit was de zware hindernis

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:20

Dat paard ziet er imo helemaal niet schraal uit, alleen maar goed dat hij niet te dik is. Veel succes met hem. En gewoon lekker kalm aan doen, veel variatie en niet te veel en te vaak rijden het eerst jaar. Geef hem de tijd.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:22

Paard ziet er goed uit voor een 3jarige hoor, alleen wat onbespierd wat logisch is.
Ik zou ook lekker rustig aan doen met hem, vooral lekker laten groeien en lekker veel op de wei, heb je later alleen maar voordelen van.

Succes met dit plaatje!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:26

Daarom zo schraal. Gabb heeft het super bij je en had geen betere nieuwe eigenaresse kunnen vinden. Het is fijn hoe je met hem omgaat en hoe ik je in het begin wat tips heb kunnen geven in de omgang met hem. Ga door zoals je doet en verander dat niet. Jij maakt hem blij en dat is iets wat ik moet kon. Ik weet zeker dat jullie nog jaren plezier gaan hebben.

[ITP] Houden van is.....

Deze wordt bedoelt

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:31

geerke schreef:
Hier sluit ik bij aan..
Leuk paard, doe er voorzichtig mee!

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 16:10

ben er erg zuinig op, heb alleen nog maar gestapt en gedraafd , heb er misschien ruim genomen 15 x opgezeten , na 3 x besloten dat ie eerlijk genoeg was en alleen nog maar het bos in geweest is om de hoek bij mij, lekker recht uit ipv die rondjes, baby rondjes doen we en dus voor het eerst een boomstammetje en onze eerste paar galoppassen er achteraan, omdat mnr het zo leuk vond