Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
7ofhearts

Berichten: 2824
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 07:21

Knap paard voor zijn 28 jaar.

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 07:31

Wat veel reacties! :wow:

Kimberley: geweldig he, dat hij met zo'n leeftijd nog zo goed in zijn vel zit. Ben helemaal weg van hem en ben ook zo benieuwd wat ze ervan gaan maken samen.

Mondy: dankjewel. :D Ik ben zelf natuurlijk helemaal niet bevooroordeeld. O:)

Lynnepinny: veulen of baby bedoel je neem ik aan of is mijn merrie soms geen echte? >;) :+

CarinaR: :*

xyzutu2: dat de bovenlijn niet is wat ie geweest is ben ik wel met je eens. De hengst zag er in zijn jonge jaren natuurlijk veel beter uit. Om hem te vergelijken met de hengsten die je noemt is echter m.i. niet fair, aangezien deze hengst op hoog niveau heeft gepresteerd en naar mijn mening, ondanks dat hij met zijn 28 jaar en zijn verleden nu wat minder top in de bespiering zit als 10 of 15 jaar geleden, is dit de beste hengst van Europa ondanks enige atrofie in zijn spieren tegenwoordig. Het is mij dan ook een doorn in het oog dat hij slechts 4 raszuivere nakomelingen heeft, waarvan drie van de hengstenhouder zelf. Onvoorstelbaar voor een hengst met zo'n staat van dienst, zo'n papier, een uitmuntend type, ongekende hardheid en een fantastisch karakter. Het feit dat ik ook maar overweeg het veulen te verkopen is alleen maar omdat ik momenteel niet genoeg financiële zekerheid heb om te kunnen zeggen dat ik het veulen zonder meer kan aanhouden want als het ook maar half aan mijn verwachtingen gaat voldoen gaat dat een aanwinst zijn voor de AT fokkerij in Europa. Om dan te zeggen dat deze hengst geen goede vertegenwoordiging is van hoe een AT eruit hoort te zien is niet fair richting een dier dat 28 is en ook niet fair richting zijn eigenaren die hem in super conditie houden en om de dag gymnastiseren. Zonder twijfel zou hij er niet zo top uit zien zonder hun goede zorg. De witte haren van een oude drukking zie ik niet, want ik zie alleen zijn vriesmerk. Dat is een 4 aangezien zijn stamboeknaam Kardash 4 is. Brandmerken was en is niet ongebruikelijk in Rusland en Dagestan (en Veles toen ze tot onlangs nog AT fokten) hanteren die methode bijv. nog steeds.

Sonja89: nou eh, met een beetje geluk, volgend jaar? :D

Qimm: :):) echt he?

Faline: *\o/* spannend he? Ik zie in je onderschrift dat jij voor dit jaar twee veulentjes verwacht. Al aan het waken geslagen? *gaat spieken*

Kaka: ik heb hoge verwachtingen iig! *\o/*

Reusje: Leuk! Nu kan ik natuurlijk niet meer onder een volgtopic uit. :))

Retjethorse: hihi, 2018 veulen he, niet 2017. Eerst maar eens zien dat er een vruchtje blijft plakken. :D

linnie050: dankjewel! Haha, toch maar een volgtopic openen tzt.

fleurtjeh: oh eh, ben nu niet thuis... ga straks eens kijken wat ik nog online heb staan dan. :D Krijg zelf natuurlijk geen genoeg van ze.

Neon: dat mag. Het is niet zeker of ik het veulen zelf kan aanhouden dus ik sta zeker open voor verkoop aan een geschikt iemand. :j

_Evelien: in de zomer komt zijn kleur nog meer tot zijn recht. :~ Maar had hem net zo mooi gevonden als ie een andere kleur had gehad, natuurlijk. :D

shaddy82: dankje!

Berdien: ja, gek idee he? Toch is ze voor een maiden al best op leeftijd. Dat is helemaal eejngek idee. In mijn hoofd is ze ook nog zo'n gup, maar als ik haar zie, zie ik wel inmiddels een volwassen merrie. Hoe is het met jouw dame op leeftijd?

Pandora2: je bent welkom hoor. :P De afstamming van de vader is in meerdere opzichten echt uniek. Voor mij en veel kenners in Rusland onbegrijpelijk dat merrie-eigenaren in Europa niet voor hem in de rij staan.

Capriole: nou haha, wie weet. Ik hoop natuurlijk dat ik het veulen tzt kan aanhouden en hij/zij gezellig samen met Muzanna kan blijven. Zeker gezien de verwachtingen die ik van deze combinatie heb. Qua foto's is er helaas weinig van hem. Hij is een hele tijd van de radar geweest dus of er überhaupt foto's uit zijn jonge tijd zijn durf ik niet te zeggen. Heb alleen een standfoto van hem van zeker een 15 jaar terug, maar die doet hem eigenlijk geen recht (hoewel hij daar wel beter in de spieren zit omdat ie jonger is).

suikermeisje: er zat ook nog behoorlijk wat pit in. Zeker langs de merries danste hij nog als een jonge god. =:)

RaafSmits: Dankjewel (al zeg ik dat natuurlijk meer uit naam van de eigenaren). Vind het ook jammer dat ik hem niet met 8 of 18 hier kon voorstellen, maar voor een 28-jarige met een geschiedenis niets om je voor te schamen. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:34

Práchtige hengst <3.

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:00

Normaal open ik geen topics uit uitgelicht met een volwassen paard. Tenzij het paard echt mijn interesse wekt. Dat deed deze. Blijkt het asat te zijn en dus een at! Onbewust misschien de at erin herkend. Leuk om je foto's te zien en je zou niet zeggen dat muzzana nog in haar wintervacht zit. Gefeliciteerd met de dekking.
Blijft muzz daar tot het zeker is dat het gepakt heeft of is ze alweer thuis?

Elisa2

Berichten: 37326
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:15

Ik vind jouw merrie echt een prachtig dier! de hengst ziet er goed uit maar is inderdaad moeilijk te beoordelen op deze leeftijd. {en op een een of andere manier lukt het me niet om de foto's van vroeger te openen}
Maar met zo'n veelzijdige staat van dienst kan ik me heel goed voorstellen dat je voor hem hebt gekozen. Ik weet verder niets van de AT fokkerij maar kan me voorstellen dat een goede nakomeling van deze hengst een aanwinst kan zijn. Ik hoop dat ze drachtig is!

Gido

Berichten: 35
Geregistreerd: 08-04-17

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:06

Wauw wat ziet hij er goed uit! Mooi paard <3

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:15

Leuk om weer eens nieuwe foto's van deze knappe kerel te zien <3 Ben echt zo benieuwd wat ze er samen van gaan bakken! Daar moét toch wel iets moois uit komen :D
En ik zei het laatst al, maar Muzanna is echt volwassen geworden, die uitstraling. Prachtig paard <3

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:20

Wat ziet ie er nog goed uit zeg met zijn 28 jaren.
En wat een leuke merrie heb je, er komt iets moois uit.

Ik volg.....

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:24

Die kleuren!! Wauw <3 <3 <3

ieris

Berichten: 1780
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:25

Leuk zeg dat je grote droom nu werkelijk gaat worden.
Hoop ook echt voor je dat alles goed gaat lukken, en er een heel mooi veulentje uitkomt.

Jammer dat hij maar zo weinig rasechte nakomelingen heeft, weet je toevallig of dat hengsten of merries zijn? En word daar wel mee gefokt?

Erg gaaf dat je deze bloedlijn in stand wilt houden.
Ben echt zo benieuwd wat er uit gaat komen!

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:34

WAUW wat een kanjer! En jouw merrie mag er ook wezen!
Zo te lezen heb je je enorm in de combinatie verdiept, petje af!
Ik duim van harte mee dat er een fantastisch veulen uit komt met de topkwaliteiten van beide.
Ik volg jullie zeker!

Ik ben sinds kort wat meer met de AT bezig, maar deze types vind ik nog veeeeeel mooier dan wat ik tot nu toe uitgeplozen heb

celine14

Berichten: 1051
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:38

wauw 28 jaar dat had ik m echt niet gegeven! Ik ben benieuwd naar je veulen!

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 16:05

San87: dankjewel, hoop dat het veulen aan de verwachtingen die ik van de hengst heb gaat voldoen. :D

zippora: dat is ook toevallig. Idd misschien je onderbewuste. :D De foto's van Muzanna zijn deels van de zomer dus niet recent. Ze zit momenteel ongeveer zo dik in de vacht als de hengst. Voor haar doen best harig, iig. :))

Elisa2: oh, wat jammer dat je de foto's van vroeger niet kunt openen. Ik post ze anders hieronder even, kinken of dat wel wil. Doe ik normaal liever niet met foto's die niet van mezelf zijn, maar kan ze natuurlijk altijd weer weghalen. Wat betreft de AT fokkerij zijn er m.i. te weinig hengsten die in de sport iets gepresteerd hebben, en in Europa al helemaal. Veel te veel hengsten wordt, sowieso zodra ze in Europa zijn, niets meer van gevraagd en sommigen worden niet eens gereden. Tja, dan vind ik ze moeilijk op hun kwaliteiten te beoordelen als ik alleen naar exterieur kan kijken. :)

Gido: zal je compliment doorgeven aan de eigenaren. :D

Fenrir: ik ben ook heel erg benieuwd. Vind het erg spannend iig. Dankjewel. Als ik nu naar haar kijk zie ik het kleine gupje niet meer, ook al zal ze dat voor mij diep van binnen altijd zijn. :D

Ragdollcat: dankjewel! Ik ben in elk geval erg benieuwd. :j

emma_evg: :D hoewel ik stiekem droom van een zwarte, vind ik beide qua kleur ook erg mooi.

ieris: zijn nakomelingen zijn een ruin en drie merries. De merries zijn allemaal nog te jong (twee jaarlingen en een tweejarige). Hij heeft ook nog een stuk of wat halfbloed nakomelingen rondlopen. Geloof sowieso een stuk of 10-15, maar die zijn voor het ras natuurlijk niet van belang.

Pasha_2011: het is een combinatie die al in de planning was toen mijn merrie nog in de opfok stond, maar door omstandigheden er eerder nooit van is gekomen. Heb me er dus idd wel in verdiept en het is een heel weloverwogen keuze. :j Als je meer over het ras wilt weten en ook over de verschillende types kun je een kijkje nemen in het topic uit mijn onderschrift. Zowel hengst als merrie behoren overigens tot het middentype.

celine14: eerst maar eens zien of het pakt... maar ik ben ook wel heel erg benieuwd moet ik zeggen. Dat ie wat ouder is, is hem idd wel aan te zien, zeker zo vlak na de winter, maar ik zou zelf erg tevreden zijn als mijn merrie nog zo'n conditie heeft op zo'n leeftijd. :D :D

Afbeelding
Lief koppie. Je kunt zo wel zien dat hij wat ouder is, iig.

En twee foto's van een aantal jaar geleden. Deze zijn niet door mij zelf gemaakt.
Stammen nog uit het analoge tijdperk, volgens mij, maar ook weer niet meer dan 10-15 jaar oud denk ik.

Afbeelding
Afbeelding

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:56

je zou hem igg geen 28 geven.

En is Muzz al zo "oud" dat ze haar eigen baby krijgt ! Waar is de tijd van onze jonkies... Ik ben heel erg benieuwd naar haar veulen, hoop dat het in alles aan je verwachtingen mag voldoen.

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 19:36

Lief! <3 Ja, Muzanna is zelfs al wat aan de oudere kant voor een maiden. Ze is vorige maand 10 geworden. :oo Niet voor te stellen.
Enne, volgend jaar met een beetje geluk het perfecte excuus om eens die lange reis naar het noorden te maken, toch? :D

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:42

Wow zeg, ik kom dit topic nu tegen maar echt..respect hoor! Respect voor de eigenaren, dat ze deze hengst op deze hoge leeftijd in zo'n goede conditie hebben, uitzonderlijk! En als ik het zo lees heeft ie ook aardig wat gepresteerd zelf. Ja natuurlijk, de ruglijn verraadt zijn leeftijd maar he..mag het met 28 jaar? Ik denk dat dit wel wat zegt over HELE goede, sterke genen.
En ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar een veulen van deze 2 prachtige paarden.
Ik hoop voor je op een prachtig veulen dat de beste eigenschappen van deze 2 bijzondere paarden zal samenvoegen. Heel veel succes!

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:57

Wat een prachtig beest! Ik vind het een erg mooi ras, en deze jongen is een perfecte reclame! Ik ben heel benieuwd naar het veulen!

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:12

Zo zeg, het paard van JoSav naar de hengst! Echt supergaaf, en spannend. Als er een merriekijktopic komt zal ik volgen :)

Wel ben ik het eens met xyzutu: dit is niet een rug van een paard wat om de dag wordt gegymnastiseerd. Bereden: okee. Maar gegymnastiseerd: nee.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:52

JoSav schreef:
Lief! <3 Ja, Muzanna is zelfs al wat aan de oudere kant voor een maiden. Ze is vorige maand 10 geworden. :oo Niet voor te stellen.
Enne, volgend jaar met een beetje geluk het perfecte excuus om eens die lange reis naar het noorden te maken, toch? :D

Ik moet 27/05 naar Drenthe... :D
Jaaaa een Muze-veulen moet ik komen bezoeken, dat kan niet anders !!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 07:57

Ik vraag me dan af hoe de rug van een 28-jarige er dan wel uit hoort te zien...

Als mijn paard op 28 nog zo fantastisch in zijn vel zit zou ik ervoor tekenen :).

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Knappe 28-jarige Akhal-Teke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:07

Echt wel!

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 21:53

Tosadog: het is ook 1 van de redenen dat ik voor deze hengst gekozen heb. De afstamming is heel bijzonder en los daarvan heeft hij in drie verschillende disciplines op Z niveau en hoger gepresteerd en op deze leeftijd nog zo'n conditie is een teken van zijn goede genen. :j Dankjewel voor de gelukswensen. Het zal mijn eerste zelfgefokte veulen zijn van mijn once in a lifetime merrie dus spannend vind ik het wel. :o

picobello: dankje! Ben zelf helemaal weg van het ras, vooral het karakter, en deze hengst is qua type, karakter en gezondheid, vind ik, een hele goede vertegenwoordiger van het ras.

Koper: :D Een volgtopic kan ik natuurlijk, als ze dragend blijkt, niet echt meer onderuit, haha. Bokts bekendste Akhal-Teke verdient natuurlijk haar eigen volgtopic. Al denkt madame volgens mij momenteel vooral dat ze vakantie heeft. Baby, welke baby? :))
Vind het zelf een beetje moeilijk te oordelen over een hengst met een enorm verleden, waarvan niet eens meer alles is te achterhalen, en zo'n leeftijd. Heb de combinatie in kwestie niet zien rijden, want toen wij er waren was het voorjaarsvakantie en had zijn ruiter het van 's ochtends tot 's avonds enorm druk met lesgeven (dressuur en springen). Wel heeft ze hem zelf opgeleid en uitgebracht op (omgerekend) Z niveau en hoger in springen, dressuur en eventing dus dat ze een leuk rondje kan rijden twijfel ik in elk geval zeker niet aan (wissels, passage, piaffe en pirouette zat er ook op). Maar met een dergelijke leeftijd, mwah... in die zin ga ik dus mee met San87. :o Er zijn weinig volbloeden en warmbloeden die er tegenwoordig op zo'n leeftijd beter bij staan, denk ik. Of ik verkeer in de verkeerde kringen, dat kan ook. :Y) Of misschien heb ik ook wel een roze bril op. :o :D

jokari: *\o/* :D :D

San87 & Djoopie: +:)+ :D nou, ik teken er ook voor. :j Hij zat ook gewoon lekker in zijn vel, ook al is hij niet meer het brok spieren van een jaar of 10 terug. En niet zo strak in het pak als in de zomer, maar dat mag op zijn leeftijd, maar hij danste aan een (los) halstertouwtje als ze hem langs de merries leidden, om een showtje weg te geven in de binnenbak, dansend terug en daarna weer kipmak en braaf in zijn stal met uitloop. :+ En vreemden konden hem gewoon aaien. Voor mij een stuk belangrijker dan dat ie met zijn 28 jaar nog zo mooi in de spieren zit als toen ie staatskampioen werd. :j
Los daarvan mag het wat mij betreft zeker gezegd worden, maar ik vraag me af hoeveel volbloeden en warmbloeden of andere grote, hoog in het bloed staande rijpaarden er zijn die er op deze leeftijd beter bij staan. Het zullen er niet veel zijn. En zeker niet veel die nog als dekhengst dienst doen. En in Europa is het voor dit ras ook meer uitzondering dan regel, jammergenoeg.

fleurtjeuh
Berichten: 10333
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:58

Ik ga volgen als er een volgtopic komt <3

Ik heb tegenwoordig zelfs een boek waar je prachtige merrie in staat!

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:06

Als er een volgtopic komt laat het me weten want dan ga ik zeker volgen.
Ik begrijp helemaal hoe je je voelt want ik verwacht dit jaar ook een veulen uit mijn droomcombinatie, gewoon iets waar je al jaren naar toe werkt en wat dan werkelijkheid wordt is gewoon geweldig.

Wat ik het mooie aan deze hengst vind is dat hij eigenlijk een zeldzaam verschijnsel aan het worden is; zeker in de warmbloedfokkerij tegenwoordig moeten de hengsten als 3 jarigen eigenlijk al "presteren" en dan nog maar in 1 discipline, compleet ingepakt in bandages doen ze hun kunstje en verdwijnen weer van het toneel als ze nog geen 10 jaar oud zijn (even heel erg generaliserend he) maar een hengst van deze leeftijd die in verschillende disciplines heeft gepresteerd en er dan nog zo puik bijstaat zie je eigenlijk niet meer. Waarom? Geen idee maar de snellere maatschappij heeft daar volgens mij zeker mee te maken,.

Daarnaast zie ik absoluut waarom jij deze keuze maakt; ik hoop echt dat er een spijkerhard veulen uitkomt waar jij helemaal happy mee bent. Is dit het eerste veulen dat je gaat fokken?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:10

Wat een prachtige foto's hierboven ! <3
Vind 'm echt heel erg leuk en kan goed begrijpen waarom je deze hengst kiest :j
Moesten mijn merriebeesten iets minder bejaard zijn ( lees 24 en 20 :+ ), ik zou het ook wel aandurven !