Mijn toekomstige springpaard of...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Mijn toekomstige springpaard of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 23:00

Kinderpony?

Naam: [naam]
Bij mij sinds: oktober
Geboortedatum: 25-3-2014
Vader: Carrera (larino)
Vader moeder: Arthos R
Stokmaat: 1,56
Ras: KWPN

ik heb [naam] gekocht als toekomstig springpaard. Hoe dat gaat uitlopen weet ik niet, misschien wordt hij iets te braaf voor mij.
Ik ben in november ongeveer begonnen met longeren. Ondertussen al heel veel zelf met hem geprutst, dus erover heen hangen vindt hij prima, blijft super relaxed.

Ik heb al meerdere paarden voor mezelf en anderen beleerd. Toch heeft m'n voorkeur wel dat ik er een jaar voor kan nemen omdat ik tot nu toe overal lekker de tijd voor heb kunnen nemen.
De planning is er 1x per week op te gaan.

Helaas ondertussen een operatie achter de rug. Het herstel daarvan staat in het volgtopic van [naam]. Zie onderschrift. Advies was om hem juist goed te laten werken zodat weefsel mooier geneest oid.

Afbeelding


Vandaag, 2 weken voordat hij 3 wordt, voor het eerst op hem gezeten in de bak.
Gewoon 0 reactie! Eerst een paar minuten erover gehangen en gelopen. Dat ging goed. Toen bij de uitgang stil gaan staan, hij was zo rustig dat ik m'n been erover heb gedaan. Was helemaal trots op hem.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de laatste foto zelfs ook nog even aandacht voor de fotograaf.
Afbeelding

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Mijn toekomstige springpaard of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:40

Wat fijn dat die het zo braaf toelaat.! Ga je hem nu eerst beleren en dan vant zomer nog lekker de wei op ? Zodat die nog iets kan uitzwaren of heeft die zo.n last gehad van de operatie ?

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 20:51

Hij heeft zo'n klap gehad door de operatie. Had hem daarvoor mooi op gewicht. Vanuit de opfok natuurlijk een hoop stress gehad.
Van de zomer komt die wel 24/7 op het land. Ik heb 6 weken schoolvakantie van m'n werk. Misschien dat ik hem dan 3x pak en daarna 1x rijden en 1x longeren. Dus eerste jaar wil ik hem wel regelmatig in de hand houden maar heel kort en niet te vaak per week.

Helaas moeten we morgen weer naar de kliniek toe. Z'n zaakie is helaas weer vies en steekt weer stukje vlees uit. Dat was de vorige x ook, dus vrees dat het weer hetzelfde is. Ik wacht af..

Afgelopen weekend ook maar tien seconden erop gezeten en toen afgestapt dus niet een gelopen. Wil het heel rustig aan doen en elke week leert ie iets heel kleins bij.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Mijn toekomstige springpaard of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:24

He bah bah hopen dat het mee valt !!
Aah ja super je aanpak ;) was ook niet aanvallend bedoeld :) veel succes met hem verder

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Mijn toekomstige springpaard of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 21:29

Begrijp ik hoor! Vind het niet erg om te verhelderen. Snap wel dat het gevraagd wordt. Hoop dat ze beide straks op de wei wat dikker worden. Winter vinden ze beide niets geloof ik. Eten kuil slechter dan het gras.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Mijn toekomstige springpaard of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:34

Word een knap ding als die alle leed achter de kiezen heeft en ik gok ook een heel fijn dier waar je idd met vol vertrouwen op weg kan rijden!