Bliksem was een heel onzeker, angstig Shetlandertje. Maar intussen een grote, bomproof knuffelbeer die alles best vindt. Dat komt doordat ik veel met de paardjes doe. Schriktrainingen, wandelen, trucjes, noem maar op. Zo is Bliksem een makkelijk, lief en vooral leuke kinder- en knuffelshetlander geworden!
Ook met Nick gaat het al super goed de laatste tijd! Inmiddels al een heus gezinspaard waar iedereen plezier van heeft. Ik weet nog goed dat hij voor het eerst bij ons op het erf kwam. Nou, Nick wist niet wat hem overkwam! Overal gekleurd speelgoed van de kinderen, rotzooi, tassen, ballen, vlaggetjes.... hij keek zijn ogen uit! Wat was dat voor een zooi allemaal? Maar intussen kijk hij daar niet meer van op. Zelfs wapperende slingers, ritselende flesjes... ach het wordt intussen heel normaal dat het er is.
Een zeil? Hij durfde er niet in de buurt te komen. Nu sloopt hij het. Een boodschappentas met hooi!? Ja maar daar eet ik niet uit, die tas is harstikke eng!! Nu heb ik al zoveel tassen moeten kopen, want hij sloopt ze. En heeft er ook nog plezier aan om ze te slopen. Want dat kan ie goed. Slopen

Afgelopen zondag hebben David en Marloes voor het eerst samen een buitenrit gemaakt! David op Nick en Marloes op Bliksem. En wat ging dat goed!
En zo beleven we vele avonturen met ons gezin en de beestenboel

Afgelopen weekend hebben we weer veel leuke dingetjes gedaan, van schriktraining tot buitenritje.
Kijk en geniet mee!
Na de schriktraining drinken de kinderen lekker hun pakje in de paddock. De schriktraining die David heeft bedacht.

Hoe was de training gegaan?

Zelfs de grote, gele 'big bag' heeft Nick voor het eerst durven te trotseren!

"Goed gedaan Nick".

Als grap vroeg ik David en Marloes "Ik moet op deze toch?"
Allebei in koor: "NEEE!! Die is veel te klein voor jou!"

Toen ben ik maar met 'de grote' door de hoepel gegaan.

En we hebben ontzettend veel filmpjes! Veel te veel om allemaal in dit topic te doen, maar hier zijn een paar filmpjes! (Staan wel wat door elkaar).
David en Marloes gaan paardrijden!
Dit was afgelopen zondag, een heerlijke wandeling met Daan en de kinderen op de paarden!
Marloes wandelt met Bliksem.
Zo klein als ze is wandelt ze met Bliksem. Die braaf met Marloes mee loopt. We laten regelmatig op deze manier even de paarden en de hond uit.

Marloes laat Nick op het blok staan.
Marloes wordt later misschien wel instructrice. Vanaf het blok geeft ze David en Bliksem aanwijzingen. En vertelt ze wat ze moeten doen. Daarna laat ze zelf wel even zien hoe het moet, met Nick!
Commando 'op het blok' vanaf de hooizolder.

Ik had zojuist de camera aangezet en ik dacht 'ik probeer het gewoon'. En gaf Nick het commando om op het blok te gaan staan, en ja hoor.. hij doet het!

Vervolgens rijden we voor het eerst zonder tuig.

Rijden zonder tuig.
Nick en ik leggen al stappend een parcours af met wat obstakels. Zonder tuig. Omdat het de eerste keer zo goed ging, doen we het de volgende dag gewoon nog eens!

Ook gaan we onder de hoepel door, kan nét!

Nick en de bal.
Ondanks al dat speelgoed, spulletjes, zooi en andere gekleurde objecten is Nick nog steeds angstig voor de roze fitness bal. Hij blijft het maar een eng ding vinden! Roze wasmanden, roze dekjes, roze kruiwagens boeit hem allemaal niet. Maar die bal? Hij ontwijkt hem het liefst! Wil er niks van weten. Als we nu eens zorgen dat hij een bal op commando aan raakt, zal hij dan de roze bal ook durven aan te raken?
Bedankt voor het kijken.