Nick en Bliksem: Twee super lieve gezinspaardjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Nick en Bliksem: Twee super lieve gezinspaardjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 11:51

Nick en Bliksem. Een super lief stel. Beide hebben ze heel veel geleerd bij ons. En dat in vrij korte tijd.
Bliksem was een heel onzeker, angstig Shetlandertje. Maar intussen een grote, bomproof knuffelbeer die alles best vindt. Dat komt doordat ik veel met de paardjes doe. Schriktrainingen, wandelen, trucjes, noem maar op. Zo is Bliksem een makkelijk, lief en vooral leuke kinder- en knuffelshetlander geworden!
Ook met Nick gaat het al super goed de laatste tijd! Inmiddels al een heus gezinspaard waar iedereen plezier van heeft. Ik weet nog goed dat hij voor het eerst bij ons op het erf kwam. Nou, Nick wist niet wat hem overkwam! Overal gekleurd speelgoed van de kinderen, rotzooi, tassen, ballen, vlaggetjes.... hij keek zijn ogen uit! Wat was dat voor een zooi allemaal? Maar intussen kijk hij daar niet meer van op. Zelfs wapperende slingers, ritselende flesjes... ach het wordt intussen heel normaal dat het er is.
Een zeil? Hij durfde er niet in de buurt te komen. Nu sloopt hij het. Een boodschappentas met hooi!? Ja maar daar eet ik niet uit, die tas is harstikke eng!! Nu heb ik al zoveel tassen moeten kopen, want hij sloopt ze. En heeft er ook nog plezier aan om ze te slopen. Want dat kan ie goed. Slopen :P :Y)

Afgelopen zondag hebben David en Marloes voor het eerst samen een buitenrit gemaakt! David op Nick en Marloes op Bliksem. En wat ging dat goed!

En zo beleven we vele avonturen met ons gezin en de beestenboel :)
Afgelopen weekend hebben we weer veel leuke dingetjes gedaan, van schriktraining tot buitenritje.
Kijk en geniet mee!

Na de schriktraining drinken de kinderen lekker hun pakje in de paddock. De schriktraining die David heeft bedacht. :)
Afbeelding

Hoe was de training gegaan?
Afbeelding

Zelfs de grote, gele 'big bag' heeft Nick voor het eerst durven te trotseren!
Afbeelding

"Goed gedaan Nick".
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als grap vroeg ik David en Marloes "Ik moet op deze toch?"
Allebei in koor: "NEEE!! Die is veel te klein voor jou!" :')
Afbeelding

Toen ben ik maar met 'de grote' door de hoepel gegaan. :+ :Y)
Afbeelding

En we hebben ontzettend veel filmpjes! Veel te veel om allemaal in dit topic te doen, maar hier zijn een paar filmpjes! (Staan wel wat door elkaar).

David en Marloes gaan paardrijden!
Dit was afgelopen zondag, een heerlijke wandeling met Daan en de kinderen op de paarden!

Marloes wandelt met Bliksem.
Zo klein als ze is wandelt ze met Bliksem. Die braaf met Marloes mee loopt. We laten regelmatig op deze manier even de paarden en de hond uit. :D

Marloes laat Nick op het blok staan.
Marloes wordt later misschien wel instructrice. Vanaf het blok geeft ze David en Bliksem aanwijzingen. En vertelt ze wat ze moeten doen. Daarna laat ze zelf wel even zien hoe het moet, met Nick!

Commando 'op het blok' vanaf de hooizolder. :Y)
Ik had zojuist de camera aangezet en ik dacht 'ik probeer het gewoon'. En gaf Nick het commando om op het blok te gaan staan, en ja hoor.. hij doet het! _/-\o_
Vervolgens rijden we voor het eerst zonder tuig. :D Was gewoon om uit te proberen, maar ging boven verwachting goed!!

Rijden zonder tuig.
Nick en ik leggen al stappend een parcours af met wat obstakels. Zonder tuig. Omdat het de eerste keer zo goed ging, doen we het de volgende dag gewoon nog eens! :)
Ook gaan we onder de hoepel door, kan nét! :+

Nick en de bal.
Ondanks al dat speelgoed, spulletjes, zooi en andere gekleurde objecten is Nick nog steeds angstig voor de roze fitness bal. Hij blijft het maar een eng ding vinden! Roze wasmanden, roze dekjes, roze kruiwagens boeit hem allemaal niet. Maar die bal? Hij ontwijkt hem het liefst! Wil er niks van weten. Als we nu eens zorgen dat hij een bal op commando aan raakt, zal hij dan de roze bal ook durven aan te raken?

Bedankt voor het kijken.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 07-02-17 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Re: Nick en Bliksem: Twee super lieve gezinspaardjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:01

Heel erg leuk om te zien! Een prachtig voorbeeld van laagdrempelig lol met je knol en je kinderen laten opgroeien met dieren :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:03

Kan de filmpjes op het werk helaas niet zien maar heerlijk stel heb je daar!

Vind het elke keer weer fantastisch hoe jullie met de kids en de dieren samenwerken en leven. Dat het echt 1 geheel is als gezin.

Dat hoofd van Bliksem als jij er op wil stappen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:16

Die foto van Nick en Marloes... zo mooi, dat nieuwsgierige en lieve hoofd van Nick en Marloes die gewoon haar vertrouwen terug heeft. <3
Ik krijg er geen genoeg van. Juist door de eenvoud, het normale en no nonsense vind ik het prettig en fijn om naar te kijken, het zijn van die feelgood foto's en verhalen van je. Dank je wel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:17

Wederom een heerlijk topic! Ik vind Nicks uitdrukking zo mooi, je ziet hem denken.

"Ieh, de bal is toch best eng. Oh, goedzo?!"

"Ja zeg, nu sta ik hier op het blok en gaat vrouwtje weg. Ehm. Hallo? Iemand die mij hier ziet staan?"

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:20

Ik ben fan... van jullie manier van omgaan met de paardjes en van Blikje en Nick.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:29

Wat een heerlijk topic weer. Ik blijf echt genieten van de relaxte manier van doen bij jullie. :D

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:54

Ik heb weer genoten van foto's (vooral de 4de vind ik echt geweldig) en filmpjes,thanks! ;)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:36

Wat een geweldig topic weer! :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 19:32

Wat een lieve reacties allemaal, dankjewel :D

Ik kreeg zojuist toevallig een herinnering op FB.
M'n Jamesje <3 |( Precies een jaar geleden.
Afbeelding

Maar we hebben gelukkig een super, lief en gekke maflinger weer gekregen. _/-\o_ Twee totaal verschillende Hafjes, maar ook Nick past zó goed bij ons!!

edit.
Vanmiddag voordat het begon te sneeuwen (ja sneeuw!! :brr: ) Hebben Bliksem en Nick lekker rond gerent in de wei. En toen moest ik toch ook wel weer aan James denken, die een jaar geleden net zo maf met Bliksem door diezelfde weide scheurde.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:54

Wat een leuk stel heb je daar! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:58

Ach jeetje, die lieve James. :(:)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:03

Ontroerend mooi <3
Chapeau ts, je geeft je kinderen op deze manier iets heel moois en waardevols mee!

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:08

Toen der tijd heb ik je verhaal helemaal gevolgd van James.. Heb het met tranen in mijn ogen zitten lezen..

Maar wat ontzettend tof om nu te zien hoe Nick de plak van James toch een beetje invult! Wat een topper.
En wat hebben jou kinderen een geluk dat ze zo veel met de paardjes bezig kunnen zijn!

x_jdjn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:20

Wat een gezellige boel, dat ziet er erg leuk uit! :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:33

hier een stille meelezer, blijf posten he mijn dochtertje vind jullie verhalen altijd zo leuk!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:33

Heerlijke beestjes heb je toch <3

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:19

Heerlijk topic weer Evelien!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 07:39

Wat een geweldige foto's en filmpjes.
Nick past echt bij jullie. Fijn om te zien.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 08:57

Wederom weer super lieve reacties, dankjewel allemaal :)
En zelfs in uitgelicht. Leuk!!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:37

Ik vind het ook altijd superleuk om jouw topics te lezen! Geweldige pony's. En de filmpjes zijn ook altijd zo leuk en enthousiast. Je hebt een geweldig motiverende stem ik ga gelijk zo tegen de kat praten.. haha. Echt heel erg leuk en een topic om blij van te worden. Je pony's doen het toch allemaal maar!! Ik zou bijna zeggen we komen een keer langs. Mijn zoon van 11 vind vooral op het blok supergaaf! En dat filmpje dat Nick een beetje zit te flemen tussendoor, hoe leuk!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 10:46

Haha als je eenmaal het flemen hebt aangeleerd kan het gewoon niet meer normaal op de foto :') Als de camera omhoog gaat dan begint Nick al met gekke bekken te trekken. Deed James ook :'). Sindsdien nooit meer een normale foto kunnen nemen. _O- . Dat is dan weer het nadeel van flemen op commando :')
Wat leuk dat je 11 jarige zoon op het blok zo leuk vindt!
Ik heb ooit eens met James een soort workshop gedaan. Mijn zwager werkt in het onderwijs met niet echt standaard kinderen op de middelbare school. Zij hadden een .... hoe noem je dat... van die probeer middagen met bijzondere dingen. Geen stage maar gewoon aparte dingen uitproberen een middagje.
En zo kwam er een groepje leerlingen naar ons en mochten met James aan de slag op het blok!
James was daar al zo getraint in, die vond het allemaal prima. Eén van de jongens heeft zelfs op hem gereden (nog nooit op een paard gezeten _O- ) maar reed met hem los naar het blok, James ging er op staan en hij ging er via zijn kont weer af. Nou, die jongen was helemaal in de 7e hemel. Die vond zichzelf toch zoooooo stoer. Echt heel leuk om te zien. En James vond het allemaal prima _O-
Die jongen had zelfs nog voor James op het blok gezeten met James been over zijn schouder. Even samen poseren. Ik denk dat als Nick een tijdje verder is, dat ie het ook allemaal prima gaat vinden met 'vreemde' mensen.
Ik ga hem van het voorjaar ook een keer meenemen naar de manege waar ik werk. Ik werk op een manege voor mensen met een handicap.
Ik nam James ook wel eens mee in het verleden, en mooi dat ze dat vonden. Vooral op dat blok. En ik moest altijd even laten zien hoe hoog ik kon springen met James zonder zadel _O- Dat vonden ze altijd zo tof. Goede oude tijd... <3

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:05

Leuke fotos <3

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:36

Agosh,James. Kanjer was het ook.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:51

Oh ik kan zo genieten van jouw topics altijd! Ik vind het zo leuk om te zien hoe jij met je gezin en je paarden omgaat en hoe je al het beste in ze naar boven haalt. Ik kan echt genieten als ik weer een topic van jou zie :)