Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos 2.0!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos 2.0!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 12:19

Haflinger Nick is steeds meer ingeburgerd in ons gezin. *\o/*
Hij is intussen al een heus gezinspaard en we gaan dan ook graag als gezin op pad!
Gisteren heb ik de gok gewaagd en hem voor het eerst mee naar buiten genomen zonder zadel!
De eerste helft van de rit heb ik op hem gereden, na de picknick stop ben ik wandelend verder gegaan.
Nick deed het super goed zo voor het eerst zonder zadel. In het begin van de rit voelde het voor ons beide wat onwennig, maar na een kilometer waren we beide al lekker ontspannen! Dus ben weer super trots op Nick! En het was een gezellige wandeling met m'n gezinnetje! :)

Even oversteken en op naar het bos! David op de fiets en Marloes in de wandelwagen.
Afbeelding

Afbeelding

Oscar mocht ook mee :D En op de straat loopt hij keurig bij Nick's flank. Waar Nick intussen al helemaal aan gewend is! Want ook dat moesten we in het begin wel even trainen. Maar nu is het helemaal vertrouwd voor Nick dat de hond naast hem loopt.
Afbeelding

Afbeelding

David en Oscar zijn even het ijs aan het inspecteren.
Afbeelding

We zijn bij het bos! Nick en ik kijken hetzelfde :')
Afbeelding

Hup fiets in de wandelwagen en lopend verder.
Afbeelding

In het bos bij het picknick bankje hebben Daan en de kinderen even wat gegeten. David neemt altijd een tas met lekkers mee. Dan mag hij zelf kiezen wat hij mee neemt.
Gisteren had hij soepstengels uitgekozen. :') Dus iedereen aan de soepstengels, ook Nick!

Vanaf dat punt ben ik verder gaan wandelen. Nick had het super goed gedaan!
Afbeelding

Afbeelding

"Ik help je wel even David".
Afbeelding

In een maffe bui pakte ik David's fiets om te testen of ik met Nick kon fietsen, gelukt! :Y) Kunnen we van het voorjaar mooi gaan oppakken. Deed ik met James ook veel! :j

Brievenbus training :Y) Toen ik Nick net had en voor het eerst langs die brievenbussen reed, vond hij dat van die rare dingen. Echt snuivend met een grote boog erom heen. En nu.... :')
Afbeelding

Ook het boshokje vond hij maar een raar ding. Tegenwoordig gaan we gewoon weer met de bus naar huis! :+
Afbeelding

En als afsluiter hebben we voor het eerst slootje gesprongen! *\o/* Hier waren we al bijna thuis, dit is onze straat.

Nick en ik zijn al een echt team aan het worden! :j Ikzelf had na James niet gedacht dat ik weer zoveel lol zou hebben met een ander paard. Gewoon lekker maf doen! Plezier hebben. Lol met de knol!

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:26

+:)+
Heel leuk om te zien en jullie zijn inderdaad al echt een team aan het worden.
Gaat eigenlijk best snel hè :j

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:27

Wat heerlijk! <3

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:28

Wat heerlijk om zo met je gezinnetje weg te kunnen!!

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:29

Geweldig dat je dit met het hele gezin kan delen. Jullie gaan super vooruit.
En Nick is echt super knap <3

Chasey

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos 2.0!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 12:34

Dankje allemaal :)
Ben ook trots wat we in zo'n korte tijd allemaal bereikt hebben.
Maar we doen dan ook gewoon ons ding, zonder druk. :) Lekker veel wandelen. En die kinderen rennen en spelen gewoon met fietsjes ed. om hem heen. De hond raced langs hem heen. (Wat hij in het begin echt heel eng vond!) Maar al doende leert men. Dus we gaan gewoon lekker rustg verder.
Ik wil heeeel graag binnenkort eens met de trailer op pad. Gewoon hier in de buurt. Om te proberen.
Mijn auto doet het weer, dus dan gaan we uitproberen zodra het iets minder koud is.

Ik zie nu trouwens pas hoe Daan erbij loopt :') Bouwschoenen aan, trainingsbroek, werkjas. Wat een mafkees! We hadden gisteren ochtend gesport op de trimbaan. Laat hij gewoon die broek aan :') Bouwschoenen eronder, haha. Die zijn lekker warm natuurlijk.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:53

Wat super leuk Chasey!! Fijn dat het steeds beter gaat :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:12

Wat heerlijk om te zien dat de band al zo mooi wordt en dat je samen met je gezin er
zoveel van kunt genieten!
Leuke foto's en dat filmoje van slootje springen is ook er leuk!

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:13

"Kom Nick, we gaan fietsen!"... en daar gaan ze :D Dit vat voor mij jouw topics samen, word er altijd zo vrolijk van.
Je doet gewoon de dingen die in je opkomen, kijkt wat mogelijk is en vooral samen met je gezin en dieren plezier maken. Super!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:39

Oh Evelien, wat een heerlijk topic weer, je straalt! Heerlijk ongedwongen genieten. Maarre, had Bliksem huisarrest?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 18:07

Wat lief dankje!
Nee, Bliksem mocht niet mee :+ :+ Volgende keer weer. Nick moet ook alleen op pad kunnen. :j

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:19

Ik kan je niet zeggen hoe blij ik voor jou en je gezin ben dat het zo goed klikt met Nick. :)
Hopelijk kunnen jullie nog heel lang van elkaar genieten!

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:38

Wat ontzettend leuk, zo gegund!
en ik denk dat je van David zijn fiets nog wel een keer mag lenen, dit past makkelijk :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:00

Leuk hoor! Fijn dat je inmiddels ook met hem een klik hebt! Komt vast ook omdat je er veel tijd in investeert!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:04

Heerlijke foto's!! <3

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:04

Heerlijk evelien! Kijk uit naar ons voorjaars ritje!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:24

Wat een heerlijk topic, gezellig met het hele stel op pad <3

Nick is duidelijk ingeburgerd, daar heb je vast nog vele jaren plezier van.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:39

Heyyy, bekend terrein! Ik sta daar vlak in de buurt. Leuke foto's! Moest wel even lachen om Nick in het bushokje, haha

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:50

Chasey schreef:
Oscar mocht ook mee :D En op de straat loopt hij keurig bij Nick's flank. Waar Nick intussen al helemaal aan gewend is! Want ook dat moesten we in het begin wel even trainen. Maar nu is het helemaal vertrouwd voor Nick dat de hond naast hem loopt.

Zo zie je maar weer, de perfecte gezinspony wordt niet geboren, die moet je zelf maken. Wat jullie met veel overtuiging en handigheid doen +:)+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 13:36

Aww dankje wel allemaal voor nog meer leuke reacties :D

Ik steek er veel energie in, maar dat werpt zijn vruchten af! En dat gaat best vlot. Ook omdat ik als voordeel heb dat Nick aan huis staat. Dus doe heel vaak heel even iets met hem. Dat werkt veel beter dan bijvoorbeeld 1 of 2 keer in de week een uur. Soms is het maar 10 min dat ik even wat met hem doe. En ga ik geregeld gewoon even de wei in om te knuffelen, aai over de bol. Of gewoon naar ze kijken. En soms maak ik er ook weer een heel spektakel van, zoals de schriktraining, kersttraining enz. :D

vanspeijk, waar sta je? :D

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:47

Chasey schreef:
Aww dankje wel allemaal voor nog meer leuke reacties :D

Ik steek er veel energie in, maar dat werpt zijn vruchten af! En dat gaat best vlot. Ook omdat ik als voordeel heb dat Nick aan huis staat. Dus doe heel vaak heel even iets met hem. Dat werkt veel beter dan bijvoorbeeld 1 of 2 keer in de week een uur. Soms is het maar 10 min dat ik even wat met hem doe. En ga ik geregeld gewoon even de wei in om te knuffelen, aai over de bol. Of gewoon naar ze kijken. En soms maak ik er ook weer een heel spektakel van, zoals de schriktraining, kersttraining enz. :D

vanspeijk, waar sta je? :D

Pensionstal Twekkelo, daarvoor bij Den Haimer :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 14:00

Was jij toevallig de persoon die 2 quarters daar heeft en (helaas) niet met ze buiten rijdt? Anders had ik wel een keer samen een rondje willen doen.
Mis het samen rijden best wel! In m'n vorige woonplaats reed ik wel eens samen met m'n schoonzus, of met het nieuwe verzorgmeisje van mijn ex-verzorgpaard :P Of ik reed gewoon lekker op het paard van een vriendin en iemand anders op James.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:20

Dat ben ik ja! Helaas is de mijne langdurig kreupel [morgen weer naar de kliniek, hopen op een gunstige diagnose] en die ander is nog niet onder het zadel..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 14:22

Bah wat naar :( Hopelijk is er iets aan de kreupelheid te doen.
Wandel je wel eens met de andere?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:21

Wat een fijne foto's, en wat zijn jullie goed bezig.. ik vind het knap dat je dit allemaal weer voor elkaar krijgt, lijkt mij ook heerlijk, alles gewoon kunnen doen :) (ben zelf nogal bang aangelegd helaas, maar soms zou ik ook graag schijt aan dingen willen hebben en gewoon overal langs kunnen/alles doen met je paard)..