Eerste photoshoot met Tuigse Schone

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Eerste photoshoot met Tuigse Schone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 21:19

Hallo bokkers! :wave:

Ja, daar is ze weer, tuiger Horonae met mijn (zoveelste) topic, ik kan gewoon geen genoeg van der koppie krijgen en voel de behoefte om dit te delen met de wereld. :D

Maar deze keer vanwege een speciale gelegenheid, mijn moppie heeft namelijk haar eerste photoshoot gehad.
Een vriendin van mij doet een studie met o.a. film en fotografie en wilde graag een keertje oefenen op paarden. Ik had nog niet zo veel mooie kwaliteitsfoto's van Roné. 1 + 1 = 2, dus maakte we een afspraak op een koude ochtend om wat foto's te gaan maken.

Ik weet dat de rijfoto's niet zo geweldig zijn, ze had echt even haar dag niet. Ik denk dat ze wat in de war was omdat we eerst losgooifoto's maakten, dus volgende keer wil ik eerst rijfoto's maken en daarna pas losgooien. Als resultaat kon ze nu niet helemaal lekker los in der lijf en bewegingen komen en dat is helaas wel te zien.

Nou, klaar met de kletskoek, tijd voor wat foto's *-:)

1. Halloe bokt!
Afbeelding

2. Even op gang komen...
Afbeelding

3. ...en dan rennen!
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Wiggity Wooty, I'm coming for that booty! :9
Afbeelding

10. Ja joh Kirsten, ga anders meteen op je paard zijn kont liggen 8)7
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Oja, we moesten natuurlijk nog even schrikken van die gevreesde bakkabouters :')
Afbeelding

Hoop dat jullie het een beetje leuk vonden om te zien!

Reacties vinden Roné en ik ontzettend leuk *\%/*
Rijtechnisch commentaar mag, maar houd het een beetje vriendelijk ivm eerdere melding en omdat ik nooit zal beweren dat ik een topruiter ben. _O-

Hoefjes,
Horonae en Kirsten

Toothless

Re: Eerste photoshoot met Tuigse Schone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:23

Jeetje wat een ontzettend sprekend dier! En ja foto 5, die knieën <3

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 22:01

@Toothless, haha, dankjewel! Ik zal het complimentje aan der doorgeven :=

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:04

Wauw, wat een dier om te zien!

Sabine_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:23

Heel gaaf om te zien!!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:48

Heel aansprekend paard!! :))

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:05

Die verrekte bakkabouters ook.. Bedank je ze nog wel even voor het veroorzaken van een mooi actieshot? :D

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:50

Mooi hoor, knap paard! Zie ik nou goed dat jullie een trailer hebben met jullie namen erop trouwens?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:37

Die foto van de achterkant genomen: ze staat helemaal 4kant, maar kijk hoe scheef haar bekken staat. Daarnaast lijk jij ook nog enorm naar links te hangen bij het rijden. Jullie zijn samen scheef, daar moet je wel wat mee, hoor... Anders krijg je ellende.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:00

Mijn favoriete BokTuiger! <3 <3
Ik word altijd zo vrolijk van jullie, alsof ik bij jullie ben. Jullie doen me denken aan mij en Ray en daar kan ik echt dolgelukkig van worden! <3 _/-\o_

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:00

Rindin schreef:
Die foto van de achterkant genomen: ze staat helemaal 4kant, maar kijk hoe scheef haar bekken staat. Daarnaast lijk jij ook nog enorm naar links te hangen bij het rijden. Jullie zijn samen scheef, daar moet je wel wat mee, hoor... Anders krijg je ellende.

Wat een rare reactie, maargoed... :+

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:13

AlwaysH schreef:
Rindin schreef:

Hoezo? Dat van die foto van die achterkant zie jij toch ook?
Was goed bedoeld, als hulp zeg maar
Laatst bijgewerkt door Rindin op 15-01-17 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:17

AlwaysH schreef:
Rindin schreef:

nou, dat is juist een hele goede reactie, denk er maar eens over door ipv direct beledigd te zijn.

vso1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:31

Rindin schreef:

wou het zelfde zeggen, zie het als op bouwende kritiek en kijk of je er wat mee kunt.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:34

vso1990 schreef:
Rindin schreef:

wou het zelfde zeggen, zie het als op bouwende kritiek en kijk of je er wat mee kunt.

Zo was het idd bedoeld :)

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:45

Rindin schreef:

Als je op diezelfde foto naar kogels en hakken kijkt, zie je dat ze niet helemaal op gelijke hoogte zitten en het paard dus vermoedelijk op ongelijke ondergrond staat, daarnaast kijkt het paard ook niet helemaal recht vooruit :)
Snap dat het goed bedoeld is maar ik denk dat je dit niet helemaal uit deze ene foto kunt halen.. :o

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:50

Tuigje schreef:
Rindin schreef:

Als je op diezelfde foto naar kogels en hakken kijkt, zie je dat ze niet helemaal op gelijke hoogte zitten en het paard dus vermoedelijk op ongelijke ondergrond staat, daarnaast kijkt het paard ook niet helemaal recht vooruit :)
Snap dat het goed bedoeld is maar ik denk dat je dit niet helemaal uit deze ene foto kunt halen.. :o

Dat verschil is veel kleiner dan van het bekken. En nee, van 1 foto kun je dat nooit 100% zeggen, maar het valt op en als TS wat aan die info heeft dan is het prima om even te noemen, toch? Helemaal met de combi dat TS wat scheef lijkt te zakken bij het rijden. Wellicht is het paard er enorm mee geholpen als er wat mee gedaan wordt, en daarmee TS ook :)

jorreknorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:07

leuke tuiger en mooie foto's!!
Zij is qua kleur net zo'n toverballetje als mijn tuiger volgensmij!

paar rijtechnische tips;
Druk je hakken wat meer uit,
hou je handen netjes naast elkaar (nu vaak wijd en ongelijk)
en let op je balans, met name van je bovenlichaam

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 16:29

Bedankt voor alle complimenten!

@tmr001, hahaha, ja dat klopt! Hij stond hier alleen nog in de (wax geloof ik?) dus vandaar dit witte vegen, hij's weer mooi grijs nu. (op wedstrijd in stijl 8-) )

@Rindin, als ik je reactie lees en naar de foto kijk zie ik wat je bedoelt. Als je goed kijkt kun je zien dat ze naar iets aan het kijken was en net iets naar rechts gebogen staat. Ze is echt niet scheef hoor, geen zorgen, maar bedankt voor de goede zorgen +:)+
Ik zit zelf overigens inderdaad een tikje scheef naar links, dat doe ik op alle paarden en is echt mijn fout. Ik ben de laatste tijd hard bezig met aan mijn houding te werken (ook veel lessen zonder beugels).

@AlwaysH, fijn dat we je altijd kunnen opvrolijken :D . Je zult nog wel veel van haar te zien krijgen, ze gaat tegenwoordig met enorme sprongen vooruit. (Kon haar vandaag ook op 2 pinkies rijden :9 )

@jorreknorrr, ik vind jou tuiger ook zo ontzettend leuk (zag hem al eerder langskomen)! Ze heeft inderdaad een apart kleurtje. Als ik het goed heb begrepen van de experts is ze koffievos maar draagt ze het flaxen gen waardoor haar manen en staart oplichten. De echt witte haren zitten in de onderlaag.
Mijn houding ben ik hard mee aan het werk :o

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:46

Wat een gaaf paard! en wat is dat gele setje gaaaf <3 :*

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:14

@AndreaFrans1, dankjewel! Ik ben een beetje setjesverslaaf :o en geel staat der zo leuk...

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:14

Wat een stoer paard heb je zeg! Succes met rijden :)