Jaarling aan het werk @ Peutertraining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Jaarling aan het werk @ Peutertraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 19:46

Je zal maar een jaar (nou ja ruim anderhalf dan) zijn en al aan het werk moeten! :oo

Het overkwam Veronia vandaag, want het baasje was iets van plan met haar. Tot Veronia's verbazing moest ze helemaal alleen mee de bak in, en alsof dat nog niet genoeg was, lagen er ook nog balken in die bak! :wow:

Na een paar rondjes braaf aan een touwtje te hebben meegewandeld, was het tijd om die balkjes eens nader te onderzoeken. Het was al lang geleden dat Veronia ze had gezien en wat moest je daar nu nog maar mee doen?! :?

Afbeelding

Eerst maar even 1 balkje aan de kant en ja hoor :)* Daar kun je overheen wandelen!
Afbeelding

Afbeelding

Brave peuter!! We leggen het tweede balkje terug en...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*\%/* Ik KAN het!!!

Tot slot nog even snuffelen aan iets dat aan bod komt als ze later groot is:
Afbeelding

Nou en dan is het tijd om je even lekker af te reageren, want als je zo'n flink meisje bent geweest dan mag dat best even *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeika

Re: Jaarling aan het werk @ Peutertraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:49

Ohh. Je moest je schamen! Een peuter zo aan het werk te zetten!
Nee, grapje. Super lieve foto's. Dat wordt vast een super goed springpaard :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 20:45

haha dank je, ik schaam me diep :P Een echt springpaard hoeft ze niet te worden, maar het zou leuk zijn als ze van alles een beetje mee pikt. Ik heb op de een of andere manier altijd paarden die springen en balkjes lopen het meest verschrikkelijke op aarde vinden, dus ik ben blij dat zij er plezier in heeft :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:47

Wij laten onze jaarlingen in de loop van de winter altijd een paar keer springen (ik denk zo'n 30 cm), alleen maar leuk en daar overkomt ze echt niks van!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:52

wat een leukerd!Is hij schraal of weet ik niet meer hoe een jaarling eruit hoort te zien? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:00

Direct de dierenbescherming gebeld ~~}>
Nee hoor, heel leuk puppywerk dit! Dat doet ze toch maar dapper!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 22:56

Kendra, ik wil dat ze duidelijk het verschil leert tussen over balkjes lopen en een sprongetje maken, dus daarom eerst dit goed leren kennen, dan later een keer een echt sprongetje doen. En inderdaad, ik merk dat ze dit leuk vindt, dus ik denk ook niet dat het kwaad kan zo.

Geerke, dank je wel!! Ze is flink schraal geweest afgelopen zomer door een pittige spoelwormbesmetting. Die hebben we overwonnen maar ze wil niet echt goed aankomen, hoewel ze toch echt zat te eten heeft. Ze zit wel prima in haar vel qua gedrag en conditie. Ik denk misschien voor de zekerheid even een zandkuurtje proberen nog, want ik had haar ook liever iets voller gezien inmiddels.

Nikki haha sjips, heb ik weer! Dank je wel hoor en ik vind het ook best dapper (haar moeder stond veilig vanuit de paddock toe te kijken, die durft zelf niet over een balkje te stappen, de angsthaas)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:05

Murosch schreef:
Ze is flink schraal geweest afgelopen zomer door een pittige spoelwormbesmetting. Die hebben we overwonnen maar ze wil niet echt goed aankomen, hoewel ze toch echt zat te eten heeft. Ze zit wel prima in haar vel qua gedrag en conditie. Ik denk misschien voor de zekerheid even een zandkuurtje proberen nog, want ik had haar ook liever iets voller gezien inmiddels.

Dan komen ze vaak van ver. Lastig als je dan net de winter in gaat. Al eens subli seniores priores geprobeerd of maisvlokken / maismeel? Daar heb ik goede ervaringen mee.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:10

Leuk dier, super cute om zo'n puppy dan alles te zien ontdekken :) Leuk dat je het zo aanpakt!!

Wat betreft spoelworm, wat poedersuiker zeg. Hopen dat ie snel aankomt inderdaad. Van prioris komen de "oudjes" hier op stal ook goed aan. Met Mais zou ik oppassen. Dierenarts waarschuwde ons ivm grote aantal koliekgevallen nav maisvlokken en meel. Maar dat is mss ook gewoon zijn eigen ervaring wij hebben dit nooit gevoerd.

Ben benieuwd naar zijn ontwikkeling als ie ouder is!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 23:25

Ik kan wel eens kijken, bedankt voor de tip! Hetvalt te proberen inderdaad. Maar ik denk ook even een zandkuur, ze staat nu vrij veel op de paddock ook dus zul je net zien.