Herfstfotoshoot met Floor! (v. Oscar)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jodi93

Herfstfotoshoot met Floor! (v. Oscar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 16:26

Hoi allemaal *\o/*

Afgelopen juli heb ik mijn merrie gekocht. Ik was opzoek naar een leuk braaf sportpaard en het liefst een ruin. En waar kom ik mee thuis.. Een (on)beleerde 6 jarige merrie met een gebruiksaanwijzing :')

Inmiddels zijn we bezig met het zadelmak maken en hier nemen wij alle tijd voor. Ze was vreselijk bang voor het zadel en wie haar ook beleerd heeft dit was niet goed gegaan of vreselijk grof.. Dus we nemen alle tijd zodat ze kan wennen. Inmiddels is ze super braaf met het zadel erop en voor de 2 keer met loshangende stijgbeugels gelongeerd. Super trots dus <3

Calijn helpt me met het zadelmak maken. Tevens heeft ze samen met haar vader de Stichting Paard zoekt Baas.

Ze heeft dan ook samen met een vriendin deze prachtige foto's gemaakt van Floor <3

Paspoort:
Officieel: Floria-Carla
Afstamming: Oscar x Ekstein
Merrie
1,67 cm +/-
Eigenwijs
Heel knuffelig
Een bewegende grasspriet is eng :')

En dan nu de foto's :D

1. Wij samen
Afbeelding

2. 1 van mijn favorieten :)
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Een beetje arrogant is ze wel :')
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Blij ei
Afbeelding

10.
Afbeelding

1,2 of 4 wil ik graag op canvas <3

Wat vinden jullie?

PreciousViva

Re: Herfstfotoshoot met Floor! (v. Oscar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:27

Mooie foto's hoor! Fijn dat je haar zo lekker de tijd geeft. Alleen heel jammer dat de frontriem niet netjes recht zit op de foto's. Tis wel een fotomodelletje!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:10

Mooie foto's :j Met veel rust en vertrouwen komt het wel goed met jullie zadeldingetje.
Kun je vertellen waarom er Carla in haar naam staat? Ik heb nl een idee, maar weet natuurlijk niet of dat klopt.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 17:13

Vur: ze komt uit de carla lijn :) vernoemd dus naar de moeder.
Karla-stam, Merrielijn 6, fokfamilie 721)
Staat ook op Horsetelex

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:35

Aha. Had ik het dus goed gedacht. Wij hebben namelijk ook een paard uit de Karla-stam gehad. Een ontzettend braaf paard en heel veelzijdig.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:37

O ja en trouwens, achter Oscar zit ook de Karla-stam. Nabuur komt er namelijk ook van. :j

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:08

Ze is leuk! :) (ken haar uit het kwpn topic ;) )
Ik heb ook een Oscar gereden, was ook een erg gevoelig dier maar als hij eenmaal je vertrouwen had dan ging hij vol voor je! :)
Veel plezier met je merrie!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:10

Ik zou voor 2 kiezen!

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:24

Heee wat grappig! Jij hebt ook de overgang van een fjord naar iets heel anders gemaakt!
Ik ook, ik heb mijn 6 jarige Ierse merrie in juni gekocht.Zag joun advertentie ook op fb voorbij komen, dat je ook opzoek was naar wat anders.

Leuk dier! Veel plezier met haar gewenst! Plezier, geduld en vertrouwen zijn de sleutelwoorden voor straks jaren plezier!

Ben je nu trouwens gestopt met Floyd? Zo heette je fjord toch?

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 15:52

PrimaDonna_ schreef:
Ze is leuk! :) (ken haar uit het kwpn topic ;) )
Ik heb ook een Oscar gereden, was ook een erg gevoelig dier maar als hij eenmaal je vertrouwen had dan ging hij vol voor je! :)
Veel plezier met je merrie!

Bedankt! Het is inderdaad een erg sensibele merrie.

Jackyyb schreef:
Heee wat grappig! Jij hebt ook de overgang van een fjord naar iets heel anders gemaakt!
Ik ook, ik heb mijn 6 jarige Ierse merrie in juni gekocht.Zag joun advertentie ook op fb voorbij komen, dat je ook opzoek was naar wat anders.

Leuk dier! Veel plezier met haar gewenst! Plezier, geduld en vertrouwen zijn de sleutelwoorden voor straks jaren plezier!

Ben je nu trouwens gestopt met Floyd? Zo heette je fjord toch?

Wat grappig dat jij ook de overstap hebt gemaakt. Is het jou tot nu toe goed bevallen?
Ja Floyd is verkocht naar een zorgboerderij. Gelukkig wel in de buurt mag er altijd komen kijken :)

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:44

Ja zeker! In het begin erg wennen, vooral aan het ritme vam het paard. Kon eerst maar moeilijk mee komen, vond het al gauw te sloom door t gedribbel van de fjord hahah.
Hoe bevalt het jou? Ooh super. Dat is heel fijn!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 18:17

Ik werk nog vanaf de grond omdat ze nog niet zadelmak is. Tot nu toe bevalt het wel maar ik moet toch anders reageren als bij mij fjord. Deze is veel meer sensibel. Gelukkig heb ik wel wat ervaring met warmbloeden dus dat helpt al een heel stuk :D