Ik wilde graag een weidemaatje voor onze andere shetlander Helga, omdat zij wegens lichte hoefbevangenheid komende winter niet voor de nachten op stal mag (beweging is het advies van de da). De "grote paarden" gaan straks wel 's nachts op stal en dan zou Helga helemaal alleen buiten moeten blijven.
Heel toevallig kwam ik een advertentie tegen van dit kleine meisje en ik vond het zo'n dropje, dus de afspraak om te kijken was snel gemaakt. En tja, dat werd dus inpakken en meenemen want ze is nog schattiger dan ze op de foto's lijkt.

We zullen eerst binnenkort de hoefsmid eens laten aanrukken, want daar is ze wel nodig aan toe. Ook moeten we een chip + paspoort gaan regelen.
Suzie is een 6 jarige merrie van rond de 90-95 cm groot. Ze is schimmel, maar ik denk misschien ook bont, aangezien ze grijze vlekken lijkt te hebben bij haar flanken/billen en voor de borst (kleurkenners, ik hoor graag jullie idee erover!).
Ze heeft deze hele zomer samen gelopen met een jaarling hengstje, maar het is niet duidelijk of die haar daadwerkelijk gedekt heeft. De eigenaar heeft gezien dat hij het heeft geprobeerd maar daarbij viel hij (hij is vrij klein, kruising falabella). Dus ik heb eigenlijk geen flauw idee of ik nu 1 of 2 pony's heb gekocht.
Anyway, welkom kleine Suzie!!

En het kleine nieuwe bazinnetje is natuurlijk ook helemaal verkocht