Macho kind Veronia op pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Macho kind Veronia op pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 22:00

Vanmorgen heb ik voor de tweede keer een wandeling gemaakt met mijn Macho Polo kind Veronia van alweer 16 maanden. Na een stuk langs de weg kwamen we bij een prachtig pad langs het bos en de heide. Veronia doet het supergoed! Braaf langs de auto's en een fietser en dan genieten van de mooie omgeving. Over een paar weekjes komt ze weer thuis waar we niet zo fijn kunnen wandelen, dus tot die tijd nemen we het er nog even van :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Model naarling op dit moment :+
Afbeelding

En net als een echte kleuter, moet alles even geproefd worden natuurlijk:
Afbeelding

Dapper meisje <3
Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 06:02

<3 doet ze goed zo geen wandelen

Ik ben benieuwd als ze mams straks terugziet

tiwi1969

Re: Macho kind Veronia op pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:00

Ze doet het braaf!

Maar ik schrik wel van deze foto's en vraag me af hoeveel,gras er op,de wei staat waar je haar heen hebt gebracht. Een jaarling hoeft niet dik te zijn, maar dit is mager.
Vergelijk maar eens met je foto's uit juli.

[ITP] Groninger peutermeisje Veronia groeit maar door

Als er te weinig gras staat: onbeperkt (dus niet uit slowfeeders) hooi bijvoeren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 07:25

Braaf is ze absoluut, ik ben helemaal blij dat ik haar dit kan meegeven. Dit heeft haar moeder vroeger gemist en dat merk je gewoon in alles, ze is nooit echt iets gewend geweest.

tiwi, ze krijgt onbeperkt hooi hoor! Het gras is inderdaad wel op nu, maar ik denk ook dat ze in een groeispurt zit op dit moment. Ze is opeens weer overbouwd aan de achterkant en dat kost ook energie. Ik zie ook wel dat ze dunner is dan ze thuis was, maar echt mager is het ook weer niet. Daarbij komt ze over 3 weken alweer thuis en ik weet zeker dat ze binnen no time weer aan de zware kant gaat zijn dan. Op zich is dit denk ik niet slecht voor een jonkie zoals ze er nu bij staat.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:38

Als je de foto's vergelijkt tussen juli en nu is ze flink afgevallen. Mag ze van de andere paarden wel voldoende bij het hooi? Een paard dat groeit heeft voldoende eiwitten nodig, ze gebruikt nu de eiwitten uit haar spieren om te groeien.
Hoe is het met de ontworming?

Ik schrijf dit niet om je af te branden, maar heb zelf een hele nare ervaring met een paard die als jaarling flinke tekorten heeft gehad. Ik weet niet of je het verhaal van Famke kent?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 07:55

Ik weet dat ze is afgevallen, dat gebeurde in de eerste weken dat ze verhuisd was. Ik denk ook een stukje stress en de melk die opeens wegviel (ze dronk nog bij moeder tot 15 maanden). Ze is nu zelfs alweer een stuk bijgekomen. Ze is preventief ontwormd met equest op de dag voordat ze vertrok (eind juli). Ze staan daar in groepjes van 2 en ze staan altijd samen te kauwen, dus ze eet echt genoeg.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:55

Mwa ik vind haar echt niet mager hoor. :) Wel zou ik haar bijvoeren met muesli/brok, dat hebben ze op deze leeftijd écht nodig. Mijn jaarling krijgt Cavalor voer speciaal voor opgroeiende paarden.. http://www.cavalor.be/Nutri/Nutrition/P ... 118&pro=-1 heb hier zeer goede ervaringen mee. Alleen hooi is echt niet genoeg! Wat leuk dat ze zo braaf is en je lekker met haar gaat wandelen, foto's zijn prachtig.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:14

Ik vind haar niet echt mager, ze verbruikt natuurlijk ook flink veel energie voor haar groei. Ik blijf haar zo'n mooi paard vinden <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 12:21

Essie_blue ze wordt wel bijgevoerd. Hier thuis dagelijks met havens en nu ze weg is alleen op de dagen dat ik daar kom. Straks ook weer dagelijks.

Bedankt verder, ik ga haar straks thuis ook maar weer eens meten. Volgens mij is er weer wat bij gekomen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:55

Vindt ze niet te mager eigenlijk. Inderdaad de moedermelk die plots weggevallen is, zal daar vast en zeker voor iets tussen zitten.

Ook niet slecht bedoelt }> maar waarom moeten er altijd toch commentaar gegeven worden, is er nu ooit 1 topic waar dat niet is. Alsof je als eigenaar je paard niet kent en dit zelf niet ziet. Iedereen doet met zijn paarden trouwens wat ze zelf willen. :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:02

Ohh prima toch TS :) Hartstikke goed. Vind haar er ook goed uit zien.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:02

Het is gewoon nog een puppy. Over een paar maanden is ze volgens bokt weer te dik ;-)

Ik zou zeggen... Geniet van haar!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:52

Ik vind ze ook prima zo hoor ! Het is een jaarling, die mag er best zo uit zien. Leuk paard met een prachtig kleurtje !

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:43

Het is een mooie rauwe twenter met een gezonde vacht, niks mis mee zo te zien. Op deze leeftijd zijn ze eerder te vet dan te mager, vergelijk het maar met een slungelige puber. Zolang de vacht er zo goed uit ziet is er niets aan de hand

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 22:18

Bedankt! Ik hou haar wel in de gaten :D, ben veel te gek met die kleine meid. Blijft toch bijzonder, zonder mijn gedachtenkronkels om mijn merrie te laten dekken was ze er nooit geweest. En nu staat er al zo'n kleuter blij te zijn als ik bij haar kom, heerlijk toch?

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:37

aadburg schreef:
Het is een mooie rauwe twenter met een gezonde vacht, niks mis mee zo te zien. Op deze leeftijd zijn ze eerder te vet dan te mager, vergelijk het maar met een slungelige puber. Zolang de vacht er zo goed uit ziet is er niets aan de hand

Ik bedoel natuurlijk enter

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 22:57

Dat begreep ik :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:47

Je ziet haar ribben maar dat is zeker op deze leeftijd niet ongebruikelijk. Mager vind ik haar niet en ze ziet er ook blakend uit. Gezien haar verhoudingen zit ze waarschijnlijk in een groeispurt en groeien kost energie.

Haar kleur is geweldig! _/-\o_

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:10

en haar blonde lokken al helemaal _/-\o_