Een paar weken geleden logeerde mijn oma bij mij. Omdat we nog een botervlootje moesten hebben, zijn we naar de kringloop gegaan. Nou hing daar toevallig een prachtig gevlochten IJslander hoofdstelletje, voor 5 euro! Helaas heb ik zo geen voor-foto, maar het was een gevlochten bakstuk en een losse gevlochten neusriem met een egaal kopstuk. Nou paste Marie dit natuurlijk niet, en ik rijd ook niet met een bit. Dus ik moest dit hoofdstel op een andere manier gaan gebruiken!
Nou hebben wij hier tuigleer, onderlegleer, onderlegschuim, naald, draad etc. liggen. En daarbij wilde ik graag nog eens oefenen met met de hand leer naaien!
Mijn allereerste leerwerkje met de hand moest dus een neusriem worden, zwart (geverfd) en onderlegd. Dat had ik een beetje onderschat

Ik heb hem in één dag gemaakt en hij is niet onwijs netjes, maar wel lekker zacht voor Marie en erg stevig! Ik heb er gelijk mee (in de bak) gereden en hij reed onwijs fijn

Ik heb nu nog steeds last van mijn vingers, wat een werk, zeg! Ik weet ook meteen wat ik de volgende keer allemaal beter moet gaan doen

Dus zie hier: Marie met haar nieuwe hoofdstel!