Buitenrit door de Betuwe met een pauze bij de ijssalon!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Buitenrit door de Betuwe met een pauze bij de ijssalon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 19:31

Aangezien het vandaag prachtig weer was, besloten we om met zijn 3en een grote buitenrit te maken. Omdat we best ver zouden gaan, wilden we de fiets meenemen. Zara heeft echter nog nooit een fiets gezien voor zover ik weet.. Maar na 1 keer proberen liep ze mee alsof ze het al jaren deed :') Met een rugzak gevuld met noodspullen, water en een hoevenkrabber gingen we opweg. 3 meiden en 3 merries, hartstikke gezellig 8-) Zara is een 10 jarige Duitse Rijpony van slechts 1.40m hoog (laag :+), ik heb haar pas sinds januari en we doen heel veel verschillende dingen. Samen met mijn instructrice zijn we haar aan het doorrijden, wat nu super goed gaat. Tot die tijd gaat ze aan de hand mee naar buiten om haar extra verkeersmak te maken.

Afbeelding
Klaar om te vertrekken?

Afbeelding
Veiligheid voor alles, cap op je kop op de fiets! Ik wilde hem niet aan mn stuur hangen, hij is nieuw. Shhttt

Afbeelding
Onderweg naar de ijssalon, lekker relaxed tempo.

Afbeelding
Even bovenop een bergje gras eten en foto's maken :D

Om vervolgens in het dorpje van de ijssalon aan te komen.. Waar precies vandaag een kinderspeldag georganiseerd werd :') Overal gillende en spelende kinderen, waterspelletjes etc. Dat vond Zara toch even iets te spannend aan de fiets, dus werd ze gedegradeerd tot handpaard en ik met de fiets erachter.
Afbeelding

Afbeelding
Uiteraard moest er even gefleemd worden, al die lekkere ijsjes!

Afbeelding
En ons doel: Een ijsje halen! *\o/*

AfbeeldingAfbeelding

Arme pony is nu hartstikke moe, maar ze vond het prachtig! We gaan dit zeker vaker doen, andere routes, korter, langer, het maakt ons niet uit :D

Wees gerust, de ijssalon is van mijn vader geweest, de huidige eigenaar ken ik en we mogen er gewoon komen met de paarden.De kinderen van de speldag vonden het allemaal prachtig.

Loes1996

Re: Buitenrit door de Betuwe met een pauze bij de ijssalon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:25

Eindelijk heb ik je topic gevonden hoor :+ Ik blijf het leuk vinden dat je zo lekker veelzijdig bezig bent, heb je later ook alleen maar profijt van als je met der op buitenrit wilt en zo blijf je toch actief bezig. Eens wat anders dan longeren/bakwerk :) Toppertjes zijn jullie!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 18:43

Dankje Loes :D Ze vindt het ook echt geweldig buiten, daarom proberen we ook zoveel mogelijk buitenritjes mee te pakken!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:09

Het blijft een leuke pony die je daar hebt! Hoe heet dat schimmeltje dat mee was? Die komt me bekend voor.

Ik was ook altijd in de war waar ze stond omdat je in dezelfde omgeving woont, maar ik de bak etc nooit herkende. Maar nu snap ik het haha.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 19:12

Mooney, de schimmel heet Mila :) Nu ben ik benieuwd waar jij dan woont haha!

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:14

Heb het al eens eerder gezegd, maar wat een ontzettend leuke pony!
Gezellig, zo'n uitje :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:19

Ghostattack schreef:
Mooney, de schimmel heet Mila :) Nu ben ik benieuwd waar jij dan woont haha!

Ah dat dacht ik al, Merel is een ex stalgenootje van me (we zijn ongeveer tegelijk 'weggevlucht' van die stal := ). Lijkt alsof ze nu een fijne combinatie zijn, het is ze gegund!

Ik woon ook in Tiel :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 19:25

Toevallig! Het gaat nu heel goed met Merel en Mila :j Heeft even tijd en moeite gekost, Mila heeft een enorme staakperiode gehad.

Vanspeijk, dankje! :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:33

Dat was inderdaad toen ook het probleem, heb er toen ook een keertje op gereden. Zodra de rem eraf was was het een leuk dier om te rijden.

Jullie ontwikkelen jullie ook als een mooi duo zo, om even ontopic te blijven. Heb je uiteindelijk ook wedstrijd ambities met Zara of ga je lekker recreatief rijden?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 19:39

Ja die rem is echt het probleem, in het begin hier begon ze ook enorm te slaan met dr achterbenen. Merel heeft nu super begeleiding, dus komt wel goed denk ik!

Uiteindelijk inderdaad wedstrijdambities, maar dat is maar even afwachten. Ik heb zelf nooit officieel wedstrijden gereden, voor mij is dat dus ook nieuw :)