wat geven na het rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyca

wat geven na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 21:03

wat geven jullie een manege paard na de les? een snoepje appel wortel of ook iets van voer?

ik mag van thuis voer meenemen maar weet niet zo goed waar een paard het meeste aan heeft,
zemelen of muslie??

brandt los

Anoniem

Re: wat geven na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:04

Mijn bijrijdpaard krijgt altijd een paardensnoepje. En soms heb ik een appel of een banaan mee dan delen we die.

lovexhorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:22

Ik geef altijd een handje pavo nature's best, daar worden ze niet drukker van en mn paard vind t heel lekker! Ik zou aangezien t een manegepaard is gewoon een paardensnoepje, of een wortel/appel geven, want manegepaarden hebben een vast voerschema en als jij dan zemelen ofzo geeft kan ie misschien wel erg druk worden.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:27

Meestal een snoepje, paardenkoekje, likit treat bar, wortel, appel.. enz.
Net wat ik voor mijn eigen paarden om handen heb.

Ik zou bij manegepaarden niet met muesli en zemelen gaan klooien. Gewoon een appel of wortel is prima.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:30

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 22:01

omdat ik het in dit onderwerp beter vind passen en niet weet hoe die andere weg krijg

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:16

gewoon suikerklontje doen,
ik geef de mijne half schep voor + snoepje, maar het zijn manegepaarden en die krijgen wel vaker op een dag iets lekkers.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 07:23

Helemaal niks! Als je iets wilt dan overleg je met de manege eigenaar. Het is niet jouw dier dus zomaar snoepjes, brokjes oid voeren is niet slim. Je weet niet wat voor een dieet ze krijgen en al die extra's kunnen dik maken. Daarbij qls ruiters gaan voeren kunnen ze vervelend en bijterig worden omdat ze gaan verwachten na een rit iets te krijgen.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 07:48

Thats_Me schreef:
Helemaal niks! Als je iets wilt dan overleg je met de manege eigenaar. Het is niet jouw dier dus zomaar snoepjes, brokjes oid voeren is niet slim. Je weet niet wat voor een dieet ze krijgen en al die extra's kunnen dik maken. Daarbij qls ruiters gaan voeren kunnen ze vervelend en bijterig worden omdat ze gaan verwachten na een rit iets te krijgen.

Volgens mij heeft ze al gevraagd of ze iets mag geven want er staat: ik MAG van thuis iets mee nemen.... En als een manege paardje iets niet mag staat het vaak wel ergens vermeld.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:07

Ik begrijp eruit dat het thuisfront het goed vindt dat ze iets meeneemt. Als de manege-eigenaar het goedvindt, had hij er wel meteen bij gezegd wat dan een goed snoepje is, lijkt me.

Bij ons mogen de manegepaarden absoluut niets krijgen van de lesklanten. Ze worden er maar vervelend en bijterig van. En dat klopt. Op mijn vorige manege, waar het wel mocht, ben ik diverse keren gebeten, op de huidige nog geen enkele keer.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:21

Bij ons op de manege kon je altijd zakjes paardensnoep kopen, dan kon je die meenemen en na het rijden en afzadelen een lekker snoepje geven. Geen bijterige paarden o.i.d ik denk dat dat gewoon een gebrek aan opvoeding is.

Van subli verkopen ze emmertjes met paardensnoepjes, die zijn makkelijk mee te nemen :j

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:23

Omdat er een vergelijkbaar topic over dit onderwerp is, hier een slotje.

[VS] Welke voer