Een (nieuw) Stippelvriendje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Een (nieuw) Stippelvriendje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:10

Iets meer dan een maand geleden ben ik begonnen met Stip te verzorgen/bijrijden. Zijn eigenaresse ken ik nog van heel lang geleden en we zijn weer in contact gekomen. Ze had een leuke stippel staan die best wat extra aandacht kon gebruiken. Eigenlijk op slag al verliefd. Het uitgangspunt was vooral freubelen, tuttelen en kroelen. Grondwerken deden we ook een hoop. Rijden zat er even niet in vanwege zijn rug, hij is hier erg van opgeknapt en de eigenaresse besloot er eens zijn zadel weer op te leggen wat onwijs goed ging! Dus sindsdien leren we elkaar ook onder het zadel kennen. In principe kom ik bijna elke dag naar Stip om met hem aan het werk te gaan, soms heeft ie een dagje vrij omdat ik het dan even niet red qua tijdsplanning.

De eerste dagen/weken gingen best moeizaam, ik kreeg hem met geen mogelijkheid van het land af en eenmaal op de poetsplaats was het een gigantisch gevecht om hem stil te laten staan, hij was zo gestresst, bang dat ie noooit meer terug naar het land mocht en zijn vriendjes van de kudde niet meer zou zien. Verlatingsangst op en top dus.

Afbeelding

We moesten werken aan onze band, die aanzienlijk groeide en groeide. Zowel onder het zadel als aan de hand. Als ik niet ontspande, deed hij dat ook niet. Daar heb ik nog wel eens moeite mee als we rijden dus daar wordt aan gewerkt.

Afbeelding

Ik leerde Stip kennen als een paard met een dosis humor, maar ook een erg gevoelig paard. Vraag me vaak af wat er toch om gaat in dat koppie als hij soms een bui heeft.

Afbeelding

Zaterdag hebben we onze eerste les gehad van een instructeur die Stip al kent vanaf zijn 4e, ik vroeg hem of hij me meer kon vertellen over zijn verleden en ik schrok er best van, puzzelstukjes vielen op zijn plek en ik kon hem beter begrijpen. Instructeur gaf aan dat een vertrouwensband heel belangrijk is bij Stip, hij heeft iemand nodig waar hij van op aan kan, die hem opvangt en troost als het nodig is. En volgens de instructeur waren we al enorm goed op weg. <3 We zijn van plan om wekelijks te lessen, ook om aan mijn eigen kennen en kunnen te werken.

Afbeelding

Na iets meer dan een maand kan ik zeggen dat ik zie dat we vooruit gaan. Hoe we naar elkaar toe groeien en hoe we op elkaar kunnen inspelen.

Afbeelding

Hij maakt me echt enorm gelukkig en vindt het meer dan fantastisch dat hij op mijn pad terecht is gekomen. Wat we in een maand bereikt hebben vind ik heel bijzonder. Ik ben zo benieuwd waar we over een jaar staan!

Afbeelding

De plannen voor 2016 zijn simpel, meer naar elkaar toegroeien, lekker leren samen van de lessen en wie weet dat we ooit een buitenritje gaan maken en wellicht ook een sprongetje in de bak! Dit schijnt hij heel leuk te kunnen doen, echter lijkt het mij dood eng, maargoed ik wil alles leren met hem! Soms heeft hij zijn aliëndagen, dan is er een specifieke ruimte in de bak en het weiland waar hij iets ziet en waar hij echt als de dood voor is, een dag later is het over. Hij schijnt erg heftig (schrikkerig) en sterk te zijn buiten, vandaar dat we dat nog even uitstellen.

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en dit is absoluut niet het laatste wat jullie gaan zien van deze knappe Stippel. <3

Afbeelding
let vooral op zijn grappige snoetje :')

Caitlin_K

Re: Een (nieuw) vriendje met stippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:12

<3 <3 <3
En ik heb er een lief vriendinnetje bij op stal :D

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:16

Wat een pracht dier, ben benieuwd hoe dit er over een jaar uit ziet. Veel succes jullie twee! :j

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:17

Wat een leukerd !
Veel plezier nog met hem :)

AnnetteFlame

Re: Een (nieuw) Stippelvriendje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:25

Wat een knappe stippel!! <3 heel veel plezier met hem!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:34

Oke sorry maar ik ben je vorige topic nog niet vergeten en vind de naam stip wel heel erg ironisch :')

Maar leuk beestje! :D <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:00

Bedankt voor de lieve reacties!! <3

@Druppie, hahaha _O- ik had eerder een vlek oke, waar je nu niks meer van ziet :)) .

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:43

Haha gelukkig maar :D

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:22

Wat leuk Do! *\o/* Jullie zijn echt lief samen!!

Ashjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:24

Leuke foto's en heel veel succes met alles wat je wilt bereiken met hem +:)+

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:40

Super leuke foto's!! Die met die tong eruit vindt ik echt ge-wel-dig!!!!!! *\%/*
Heel veel plezier samen!