Welkom Nick!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Welkom Nick!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 10:05

Pffff wat een periode van emoties en verdriet hebben wij de afgelopen tijd ervaren zeg!
De meeste van jullie weten dat op 22 april geheel onverwachts onze lieve Haflinger James is overleden.


Wat een schok, wat een ramp! Onze hele gezin, familie en vrienden waren en kapot van! Zo onverwachts uit ons leven gerukt, lieve James... De eerste paar dagen na James' dood leefden we in een roes. Zo onwerkelijk, ik keek elke keer in de weides of ik hem zag staan. Ik probeerde een glimp van hem op te vangen, ik probeerde hem te horen, maar hij was er niet meer.... nooit meer!

Langzaam gingen de dagen voorbij. Ik kwam amper mijn bed uit. Mijn maatje, mijn soumate James was niet meer. Ik werd langzaam aan een zombie. Ik deed mijn ding, ik bracht de kindjes naar school, maar meer kwam er ook niet uit handen.
James heeft in die tijd een speciaal gedenkhoekje gekregen in onze woonkamer. (Zie filmpje hierboven). Dat gaf al een inimini beetje 'rust'...
Maar de leegte die James achter liet was groot. Voor ons, maar ook voor Bliksem. In de eerste weken ging het nog wel aardig met hem. Natuurlijk heeft hij een week lang hele dagen naar hem gezocht, maar hij werd steeds rustiger. En daar waren we blij van om het rustiger te zien, want we wilden namelijk niet overhaast een nieuwe vriendje voor hem aanschaffen. Wij waren daar niet aan toe. Een leenpaardje hebben we nog overwogen, maar dat is toch niet doorgegaan.

Zo ging de tijd weer langzaam wat verder, maar die leegte werd steeds groter. Mijn verdriet steeds meer. Man, man, man wat mis ik James. Hoe kom ik door die moeilijke periode? Ik zag het allemaal even niet meer zitten, mijn verdriet spoelde me mee de afgrond in.
Daan en ik hebben veel gepraat. Hoe nu verder?
Ik werk op een manege voor mensen met een handicap, huilend tussen de paarden deed ik daar mijn ding. Ik hield het niet droog. Toch voelde ik wel een soort rust tussen de paarden, ondanks dat het ook veel verdriet los maakte. Mijn leidinggevende kent mij door en door. 'Je moet een ander paardje, alleen dat helpt jou hier door'. En dat zeiden meer mensen tegen mij. 'Zie het niet als vervanging van James, maar als een nieuw maatje. Een nieuw begin. Hij zal je er door heen helpen, om met een lach terug te kijken naar James, want James vergeten doen we nooit!'.
Maar was ik daar wel aan toe? Wilde ik dat wel? Ik wilde James... Maar ik besefte dat dat voorgoed voorbij was.
Ik keek af en toe eens op MP. Tja... foto's van paarden, heeeel veel paarden kwamen voorbij. Even wist ik niet meer wat ik moest doen. Het 'zoeken' voelde niet goed..
Dus ik besloot het anders aan te pakken. En plaatse een advertentie op Boktmarkt. Daarin vertelde ik het verlies van James. En dat ik langzaam opzoek was naar een ander paardje en een nieuw vriendje voor Bliksem.
Ik kreeg meerdere reacties, waarvan er een paar uitsprongen. Waaronder Haflinger Nicky!
Zijn eigenaresse stuurde me een heel lief mailtje en nodigde ons uit om eens een kijkje te nemen bij Haflinger Nick. Nicky stond niet te koop, maar mocht eventueel weg naar een huisje waar hij beter tot zijn recht kwam, want sportambities heeft Nick niet, maar zijn eigenaresse wel :) En toen ze zag wat ik allemaal met James had gedaan dacht ze: 'Dát is wel iets voor Nick!'.

Na een lange reis van dik 2 uur (met tussen pauzes bij verschillende toiletten, want poe wat was ik zenuwachtig :') ) kwamen we aan op de pensionstal waar Nick stond. We werden vriendelijk begroet :) En daar stond Nick. Een vriendelijk ogende Haflinger. Heb hem even lekker gehaaid en daarna zijn we naar de binnenbak gegaan. Ik mocht proefrijden op Nick! Eerst maar even met zadel. Maar later ook zonder, want dat was toch mijn ding. Lekker zonder zadel rijden.
En dat gevoel was zo goed! Het klikte gelijk. Daan vertelde me dat ik een grijns op mijn smoel had van oor tot oor. En dat deed hem erg goed, want ik had al een tijdje niet meer gelachen. En zeker niet zo!
Kreeg die grijns maar niet van mijn kop. :')
Het was erg warm die dag, dus na een tijdje rijden ging ik hem lekker uitstappen. Ondertussen was ik wel heel benieuwd hoe hij met buiten rijden zou zijn. We spraken af dat we dat een volgende keer zouden doen, voor die dag was het genoeg geweest. En zo kon ik de eerste ontmoeting ook mooi laten bezinken.

Het voelde goed. Ik keek er positief op terug. En Daan merkte aan mij dat ik vol lof over hem sprak. Ook Nick's eigenares had er een goed gevoel bij. 'Je straalde helemaal!'
Ook mijn schoonzus die we wat foto's hadden gestuurd zei gelijk: "Lien! Je straalt weer!"

Gisteren was de grote dag, ik zou een buitenritje maken met Nick. En dat in onze eigen omgeving! Want Nick's eigenares had aangeboden om met Nick bij ons te komen.
Dus na dezelfde lange reis van dik twee uur kwamen ze bij ons aan. Het hele gezin was mee. Nick mocht eerst lekker de benen strekken in de weide, daar waar Bliksem al gelijk door had dat er een ander paard in de buurt was. Hij hinnikte luid en Nick hinnikte terug!
We zette Nick bij Bliksem in de weide. En dat klikte meteen tussen die twee, alsof ze niet anders waren gewend. Heel bijzonder. (foto is van later op de dag, niet de eerste ontmoeting)
Afbeelding

We zagen dat het goed zat tussen die twee, dus zijn wij eerst lekker gaan lunchen met zijn allen om vervolgens Nick op te zadelen voor de buitenrit! Ik had er zin in!
Met zijn allen gingen we op pad. Twee gezinnen, met kinderen en Bliksem mocht ook mee, waar afwisselend ook op gereden werd door David en de dochter van Nick's eigenares.
Afbeelding

Nick en ik reden voorop, en we waren helemaal Zen... Ik vergat de rest van de groep zelfs. 'Oja, even wachten op de rest'. Wat was dat een fijne rit! Lekker ontspannen en gewoon.... genieten! Dat woord gebruik ik bijna nooit. Maar dit was écht genieten! Ik moest er zelfs van huilen, omdat ik het zo mooi vond. Ik dacht... 'dit is hem!'.

Na de rit viel alles op zijn plek. Net of het zo had moeten zijn. Bliksem en Nick die bij elkaar stonden alsof ze nooit anders hadden gedaan, de buitenrit die zo relaxt ging. De eigenaren die het plekje voor Nick helemaal leuk vonden. En ze vonden het zo mooi hoe relaxt Nick was met mij en hoe vaak ik hem beloonde onderweg. Iedereen had een heel erg positief gevoel. Dus wij hebben samen gelijk de knoop doorgehakt. Nick mocht blijven!!

Welkom Nick!
Afbeelding

Samen op onderzoek uit wat Daan in de weide aan het doen is.
Afbeelding

Wat doe je?
Afbeelding

Wat is dat?
Afbeelding

Afbeelding

Heb je nog wat lekkers?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cariena1
Berichten: 976
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Welkom Nick!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:12

Heel veel plezier met NIck

Donkim

Berichten: 701
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: A’zoden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:15

Vaak heb ik je topic met bewondering bekeken, maar nooit heb ik eigenlijk wat gepost tot nu.
Zit het filmpje met tranen in mijn ogen te kijken, wat een band heb jij met James.
Al het geluk is jou en je gezin gegund met deze kanjer!

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:18

Wat een prachtig filmpje Chasey! En wat een prachtig hoekje heb je ervan gemaakt! Ik heb het met tranen in mijn ogen bekeken!

En heel veel geluk met Nick! Ik wens het allerbeste voor jullie! Wat fijn dat je weer een maatje hebt gevonden! Veel plezier met hem Chasey!

Myou
Berichten: 922
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:20

Mooi verhaal om te lezen en wat super dat je zo'n onwijs leuk nieuw maatje hebt kunnen vinden! <3

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:21

Wat leuk Chasey!

Hartverwarmend om te lezen. Heel erg veel plezier, geluk en met name geweldige buitenritten met Nick!

Ik heb er misschien overheen gelezen maar hoe oud is hij? Oogt echt als een jonkie :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:21

Wat geweldig voor jullie zeg! Ziet er uit als een heel lief paardje! <3

Nicje87

Berichten: 9870
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:22

James is onvervangbaar. Maar ik hoop dat jullie net zoveel plezier zullen krijgen met Nick! Welkom op bokt Nick!

Pferdchen
Berichten: 642
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:22

Wat mooi! Wens je heel veel geluk en mooie, nieuwe belevenissen met Nick

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:24

Ahhh wat fijn voor jou en je gezin!!gefeliciteerd!!

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:25

Hij is leuk! :) Mooi om te lezen. Hopelijk ga je een geweldige tijd samen tegemoet.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:26

Wat een emotionele rollercoaster is dit topic weer.

Ben ontzettend blij dat Nick in jullie leven is gekomen, hopelijk ga je met hem een prachtige tijd tegemoet.

James zal altijd een plekje hebben in jullie hoofd en hart!

annibel

Berichten: 1197
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:26

Geweldig hoe alles zo goed gaat!
Ik heb met tranen in m'n ogen naar de foto's gekeken wat een plezier hebben jullie nu al met Nick! Heel veel geluk!

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:28

soesje321 schreef:
Wat een prachtig filmpje Chasey! En wat een prachtig hoekje heb je ervan gemaakt! Ik heb het met tranen in mijn ogen bekeken!

En heel veel geluk met Nick! Ik wens het allerbeste voor jullie! Wat fijn dat je weer een maatje hebt gevonden! Veel plezier met hem Chasey!

Hier ga ik helemaal in mee.
Veel geluk samen <3

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:30

Wauw wat ontzettend mooi! Fijn dat jullie zo'n klik hebben. Veel plezier met deze knappe man!

lies_sparkle

Berichten: 6147
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:32

Heel veel geluk samen, dat verdien je nu zeker wel <3

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Welkom Nick!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:45

Ah hij ziet er heel lief uit! Je hebt volgens mij een hele goede keuze gemaakt! <3

SeaSide

Berichten: 2371
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Welkom Nick!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:53

Ik wens je heel veel plezier met Nick, heb met tranen het eerste deel gelezen.. Hoop echt dat hij je meer rust kan geven.

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:58

Alweer tranen in mijn ogen. De vorige keren van het verdrietige nieuws en het prachtige filmpje, maar dit keer omdat ik jouw blijdschap lees! Wat fijn, een nieuw vriendje. James blijft voor altijd jouw grote maatje, maar ik hoop zo dat je in Nick een nieuw vriendje kan vinden! Heel veel plezier met hem en ik wacht met smart op nieuwe updates: het is jullie zo gegund! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:58

Wat geweldig, Evelien!

Dit prachtige Hafje is geen vervanging voor James, maar een aanvulling op hem. :j
Jullie gaan vast en zeker een prachtige tijd tegemoet!

lotte1981
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:59

AAAH "onze" Nick, het was een emotionele dag voor ons allemaal, maar ook een hele fijne dag. We hebben Nick met een gerust hart achter gelaten en ik weet 1000% zeker dat hij het super goed gaat hebben bij jullie!
Al voelt het nu nog wat raar :)
Jullie zijn een leuke combi en de klik met bliksem was geweldig. Heerlijke foto's, ik hoop nog veel van hem te zien en we komen natuurlijk op bezoek! :)

Geniet van hem en geef hem een dikke knuffel!

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Welkom Nick!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:10

Wat fijn dat je weer zo van een paard kan genieten! Het is je gegund! Heel veel plezier :D

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Welkom Nick!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:16

Ik ben zoo ontzettend blij voor je dat je weer met een nieuw paardje kunt gaan genieten,James zit voor altijd in je hart, dat zal door de komst van Nick niet veranderen. Mooie haflinger is Nick,hij oogt heel vriendelijk.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:19

Pfoe, dat was wel even slikken bij je filmpje.. Prachtig.

Ik gun jullie veel plezier samen, dat heb je wel verdiend :)

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:24

Wat mooi dat je zo snel een paardje hebt gevonden dat weer helemaal bij jullie past. Veel plezier met Nick!