Yazhi kocht ik ruim een jaar geleden als jaarling en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Aangezien ze in de eerste plaats bedoeld was als maatje voor mijn andere merrie hoopte ik vooral dat het zou klikken tussen die twee, maar inmiddels blijkt ze eigenlijk alles in zich te hebben wat je van een Welsh B pony mag verwachten. Ze is echt overal voor in. Poetsen en tutten vindt ze heerlijk en als daar water, een schaar of een scheermachine aan te pas komt wordt ze daar niet heet of koud van. Mensen (inclusief kleine kinderen) vindt ze fantastisch en zelfs mijn kleine neefjes en nichtjes neem ik met een gerust hart mee het weiland in. Toch is ook het showknopje eenvoudig te vinden zoals jullie aan de foto's zullen zien. Zelf vind ik haar nog steeds prachtig en bewegen kan ze ook.
Achteraf heeft ze slechts kort gediend als enige maatje voor mijn andere merrie, want al snel kwamen de (toen nog) drachtige merries van bokker AniekR nog meer leven in de brouwerij brengen en in december kwam daar ook nog mijn nieuwe Arabische Volbloedmerrie bij. Zo gingen we binnen een jaar van twee naar zeven en Yazhi kan met allemaal goed overweg. Gistermiddag hebben we de veulens van Aniek op de foto gezet en mocht Yazhi zich ook nog even van haar beste kant laten zien. De foto's zijn dus gemaakt door bokker AniekR.
Zelf vind ik het erg leuk om de foto's te vergelijken met die van vorig jaar, want dan is toch mooi te zien dat ze een jaar verder is in haar ontwikkeling. Wat misschien wel iets kan vertekenen is dat ze momenteel niet in showconditie verkeert zoals vorig jaar. In verband met mijn eigen zwangerschap zal ze dit jaar niet op de keuring verschijnen. Volgend jaar zijn we hopelijk wel weer van de partij!
Dit bedoel ik met het showknopje, halster is niet 'weggeshopt' maar gewoon niet nodig.

Ik ben nog steeds verkocht iedere keer dat ik dat lekkere bekkie zie.

De 'arabierenstand' zit er ook op.