Dat hij in het leger gezeten heeft merk ik heel vaak. Zo gaat hij in schutkleuren verpakt op patrouille door de wei.
Oefent nog regelmatig het ‘dekking zoeken met gebruikmaking van objecten in het veld’.
En houdt ook zijn gevechtstechniek onder natte omstandigheden bij.
Verder is hij druk met de inburgeringscursus, hij kan al fietsen aan de hand (erg Nederlands) maar daar hebben we geen foto’s van. Ook gaan we regelmatig samen hardlopen. Super gezellig, echt waar; alles is leuker met De Kolonel erbij!
Tijdens onze wandelingetjes -onderdeel van de inburgeringscursus- leert De Kolonel welke bloemen er allemaal zijn in Nederland en die plukt hij dan.
Naast het inburgeren en zijn Kolonellen-training is er gelukkig ook tijd om met mij op zijn rug rond te lopen. Toen hij bij mij kwam kon hij van alles behalve dressuurmatig zijn rondje lopen. We zijn rustig aan wat gaan doen en hij leert echt zo snel. Jammer genoeg heb ik geen recent beeldmateriaal. Het filmpje is van 3 maanden geleden. Toen liep hij al fijn maar het nu al weer zo veel beter (snel weer eens laten vastleggen op film!).
En het onvoorstelbare gebeurde… De Kolonel is zo stoer en braaf en lief dat ik zelfs met hem durf te springen! Dat had ik al een jaar of 15 niet meer gedaan met het idee dat de komende 150 jaar zo te houden. Maar met De Kolonel is alles anders kom ik steeds weer achter.
En omdat ook stoere mannen soms moe zijn en willen slapen als laatste een filmpje waar mijn Kolonel op zijn liefst en pluizigst op
Mijn conclusie is dat het leven een stuk leuker is met mijn mooie Zwitserse Kolonel erbij!