Ligt het aan mij of zijn er 2 categorieën paarden: de paarden die koeien leuk vinden en ezels eng, en de paarden die ezels leuk vinden en als de dood zijn voor koeien?
Mijn eigen ruin vindt koeien in elk geval hartstikke gezellig, hij knuffelt er ook mee. En bij ezels gaat hij zelf in ezelstand: voorpootjes schrap en hij wil er gewoon níét bij in de buurt komen als hij ze ziet. Hoe is dat bij andere paarden?
Leffroi
Geplaatst: 04-06-16 08:51
Fjord die ik voor jaren terug verzorgde, was voor niet of niemand bang, behalve andere paarden en alpaca's. Zet haar neer naast het grootste voertuig, geen krimp. Maar andere dieren (behalve honden) en ze was van slag. Met name de alpaca's... Perfect moment om de piaffe te oefenen zei ik altijd.
Azmay
Geplaatst: 04-06-16 08:53
Mijn jongste is nergens bang voor en zelfs mijn schijterd is niet bang voor de ezel naast ons of de koeien op de wandelroute.
Wat mijn paarden betreft klopt je theorie niet :p
tones
Geplaatst: 04-06-16 09:01
Voor beiden niet bang. Hier vlakbij een "gedoe" waar je met ezels kunt wandelen. Mijn merrie hoeft sommigen maar aan te kijken, en alles gaat op hol. Sneu voor de mensen die zo`n beest huren, maar het is een vermakelijk gezicht.
Koper
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-16 09:02
Maar dat ligt ook aan jouw paarden Azmay en niet aan mijn theorie
Alpaca's en kalkoenen zijn inderdaad ook Zeer Verdachte Wezens.
Koeien zijn spannend, ezels weet ik eigenlijk niet. Drie kamelen zijn in ieder geval doodeng
Westhof
Geplaatst: 04-06-16 09:11
Mijn pony vindt ezels geweldig. Toen ik hem net had en hij voor het eerst in de groep stond met nieuwe paarden vond hij dit best spannend. Hij stond toen continue bij de ezels van de buren die in het weiland ernaast staan. Hij stond ook vaak met ze te kroelen, erg lief Koeien vindt hij ook niet eng, dus je theorie gaat voor mijn pony niet op Nu ik erover nadenk is hij voor geen enkel dier die we tot nu toe zijn tegengekomen bang eigenlijk.
Westhof
Geplaatst: 04-06-16 09:13
Eileen_
Geplaatst: 06-06-16 19:24
De paarden hier staan met de koeien in t weiland en met een (mini)ezel. De ezel denkt dat hij een paard is Geen van de paarden zijn bang voor koeien en ook niet voor de ezel. Dit was mijn paard gisteren En hij vindt koeien geweldig. Hij vindt het heerlijk om met koeien te werken (en ik ook )
T ligt er maar net aan waar ze aan gewend zijn. Zoals dit paard staat al zn leven lang met koeien. Toen hij voor het eerst een (mini)shetlander zag, dacht hij ook dat hij opgegeten werd
Little_Gift
Geplaatst: 07-06-16 00:13
Paard hier was als jong veulen als de dood voor koeien, herten en ezels...
Ondertussen staat ze onder het zadel goed en wel gewoon midden de kuddes koeien neus aan neus te ruiken alsof er niets aan de hand is, lopen de ezels al galopperend en balkend naast haar mee langs de omheining en galopperen de herten rakelings op haar af door het bos...
Dus ik heb een categorie "not your ordinary horse" of wat?
Susanne
Geplaatst: 07-06-16 16:25
Dan heb ik een categorie 3 paard: hij vindt beide niet eng. Sterker nog, hij vindt ze niet eens de moeite waard om er een oor naar toe te draaien