Fjord X Pinto, Splash & Shoot!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Orsje

Fjord X Pinto, Splash & Shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 22:14

Heey hallo allemaal!

Ik begin volgens mij altijd mijn topics hetzelfde :=
Namelijk, het is weer een tijdje geleden sinds onze laatste update!

History en ik gaan nog steeds erg lekker samen. 2016 is een jaar van nieuwe dingen ontdekken en ervaringen opdoen.
Zo groeit History nu echt tot een paard uit, met zijn 1m57.
Krijgt hij flink wat bespiering, en leert veel bij.

Zo hadden we ongeveer een maandje geleden onze eerste dressuurwedstrijd. We reden 2 proeven mee in de B. De gewone proef en de kür op muziek. Hier hebben we heel hard op geoefend, wat echt lekker ging! We gingen ervoor om te knallen bij de kür op muziek, de andere proef was voor de eventuele spanning onder controle te krijgen. Op de dag van de wedstrijd al heel vroeg op stal. Alles klaarmaken, want we starten de eerste proef al vroeg.
Ik was verbazend relaxt, en History eigenlijk ook. Ons grote voordeel was, dat de wedstrijd op onze eigen stal werd gehouden. Met het losrijden heeft hij wel spanning, maar niks wat niet te controleren is. Beetje kijken, maar liet zich goed rijden. Dan de ring, de eerste 2 ronden gingen netjes. Het as erg druk rondom de buitenbak, er stond een springkussen, fritekraam, kinderen rondrennen, ballonnen enz. Maar dat maakte mijn vriendje niks uit. Tot ineens die kinderwagen in zijn zicht komt. Die had blijkbaar vlijmscherpe witte tanden, want vanaf dat moment was hij niet meer de baan rond te rijden. We besloten de proef te starten en gewoon te proberen. We zwabberden door de hele baan heen, raakten onze raakpunten en letters niet. Máár hij bleef braaf en liet zich rijden. Hij bokte niet of niks, dus al met al, deed hij toch wel zijn best. Maar de spanning werd hem blijkbaar toch wat teveel. Daarna de proef afgesloten met een lach. Helaas, maar we hebben het gedaan!
Onze tweede proef was later in de middag. Hier wou ik toch gaan knallen. Het losrijden ging weer erg fijn, en ook de ring in met minder spanning dan de ochtend. Dit keer kreeg ik hem netjes rond gereden. Dus signaal voor mijn muziek gegeven. History besloot de eerste 2 minuten braaf mee te werken, maar daarna had hij weer iets geschoten in het publiek en liet zich moeilijk sturen. Hij weigerde een volte op te gaan, maar uiteindelijk heb ik met wat improvisatie onze proef mooi tegelijk met de muziek kunnen eindigen. Helaas niet gegaan zoals ik hoopte, maar het was zijn eerste wedstrijd ooit. Dus we mogen niet klagen!
Al helemaal niet, gezien meerdere paarden moeilijk deden ondanks jaren wedstrijdervaring :D Volgende keer beter!

Hier nog een leuk plaatje ervan:
KLIK KLIK KLIK KLIK

Maar dan nu, waar dit topic echt over gaat!
Vandaag zouden History,ik en zijn verzorgster een fotoshoot krijgen. Helaas was de fotografe onverwacht verhinderd. Maar dit hield ons niet tegen! Ik ben zelf fotografe, dus die camera mee en onze eigen shoot gehouden! Ik krijg mijn eigen shoot wel nog op een andere dag. Maar we hadden nu eenmaal alles al zo gepland, dus gaan met die banaan!
Tijdens een buitenrit een hele gave plek gevonden met water, maar 15 minuutjes stappen vanaf stal. Dus dit werd de locatie.
We hebben ontzettend veel lol gehad, en ook nu weer super trots op mijn knappe paardje die toch maar weer alles meedoet!
Ik heb sinds het inrijden eigenlijk nooit zonder zadel op History gezeten, dus de cap was uit voorzorg mee. Tijdens de "onder de man" foto's, dus netjes even de cap opgezet om te kijken hoe hij reageerde. Hij voelde hier en daar toch wel wat gespannen en onvoorspelbaar aan, dus de cap is lekker opgebleven! Jammer voor de foto, maar als mijn kop gespleten in de greppel ligt, hebben we ook niks aan! Misschien volgende keer beter.

Geniet van mijn super mooie knappe man!
Foto's van mij en History met dank aan mijn liefste verzorgster!

En een leuk filmpje van het in het water Splashen!:
KLIK VOOR FILMPJE, WATER!!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Toen het water in. Dit hebben we ooit 1 keer eerder gedaan toen hij net ingereden was. Dus hij moest even vertrouwen in zichzelf, wat even duurde. Maar zoals ik wist van de vorige keer, toen meneer het eenmaal proefde, was hij verkocht! En leuk dat hij het toen vond!
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. En dan mijn dreamteam! History met zijn lieve verzorgster!
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Oblivion

Re: Fjord X Pinto, Splash & Shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:48

Prachtige foto's!!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:56

He daar hebben we History weer eens! Wat is hij opgeknapt en gaaf geworden zeg!
En wat een mooie foto's

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 23:14

Ja, toen mijn verzorgster met hem klaar stond voor de foto.. had ik toch echt even een momentje "boh, wat heeft die zich gemaakt! Wat heb ik toch een lekkere kanjer!" Haha.