1 jaar met mijn bonte topper, Sterre!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

1 jaar met mijn bonte topper, Sterre!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 14:33

STERRE – 5 – 1.64 – BAROCK PINTO – MERRIE – SINDS 27.O4.2O15
Afbeelding

-

27 april 2015, een dag die ik nooit meer vergeet, want deze dag was de mooiste dag van mijn leven.
Eindelijk een eigen paard, eindelijk een echte vriendin die er altijd voor me zal zijn. En ik hou zo veel van haar…

Ik heb dit inmiddels al 10 keer getypt in word, maar elke keer vond ik het niet leuk of goed genoeg. Elke keer
wist ik dat het beter zou kunnen, en dit topic is ook niet perfect, maar dit wordt hem wel.

Ik weet het nog als de dag van gisteren dat je aan kwam. Wat was ik trots. Toen ik je uit de trailer laadde
liep ik trots naar de bak en de weides, met mijn prachtige paard, Sterre.
En als snel was je vriendjes met de merries die nieuwsgierig in de wei op je stonden te wachten.

Een foto met je nog steeds grote vriendin, Trude, van een jaar geleden.
Afbeelding

Naar een maand haalde ik je naar huis omdat mijn verzorgpaard Lieza al op je stond te wachten. Wat was dat
een ongelofelijk gezellige tijd. Elke ochtend de hond uitlaten en lekker langs het land van de paarden lopen,
zelf de paarden eten geven, drinken geven, wei uitmesten... hoewel het soms niet zo leuk was heb ik er toch
elke keer weer van genoten.

Afbeelding

Ondertussen reden we zo een beetje door de bak heen... het leek helemaal nergens naar, maar daar letten we
nu niet op. Het is het begin van een succes.

Afbeelding

Ook hebben we in de herfst van 2015 een leuke buitenrit gemaakt. Een stalgenootje mocht toen op Lieza, zodat
ook Lieza weer eens een keer mee kon!

Afbeelding

Ondertussen ging het rijden beter en beter. We kwamen van ver, maar ik genoot van elke stap die je zette...
en elke keer dat het weer iets beter ging was m'n hele dag perfect. Maar waar ik vooral van genoot, en nog
steeds van geniet. Is als mensen zeggen dat je geen sportpaard bent, samen gaan wij ze zo hard het tegendeel
bewijzen. Want niet elk paard wat er 'anders' uitziet en misschien wat steviger is, is een paard voor de bossen.
(Alhoewel... wij doen het allemaal. Sterre is meer een sportpaard in een ander jas die ook gewoon boscrosst!

Afbeelding

Uiteindelijk bleef je natuurlijk lekker paard en maakten ook wij lol. Lekker bokken door de bak heen!

Afbeelding

En hebben we een ander goal bereikt dit jaar! Zonder zadel rijden! En het ging veel beter dan verwacht en je
was onwijs braaf!

Afbeelding

En het rijden ging beter en beter! Wat begon je onwijs fijn en goed te lopen! Elke keer weer zette je je voor de
volle 100% in!

Afbeelding

En ook hebben we onze eerste sprong onder het zadel gemaakt! Dit was midden februari.

Afbeelding

Afbeelding

En 3 april zijn we naar Havelte gegaan voor een gave fotomeeting! Waar we lekker hebben gecrosst en plezier
hebben gemaakt!

Afbeelding Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien zijn wij heel veelzijdig. Ik ben echt gek op mijn paard, zij is mijn vriendinnetje door dik
en dun. Zij is het allerbelangrijkste voor mij!

Helaas hebben wij de laatste tijd een beetje pech.
Een zadel wat opnieuw opgevuld moet worden. Een paard wat een beetje last had van haar hengstig-heid.
Een zere rug, dinsdag de 3e komt de osteopaat. En toen ik dacht alles gehad te hebben viel ze 25 april in de wei
en raakte ze kreupel. Dus het gaat nog wel even duren voordat we weer kunnen rijden! Maar ook nu hebben wij
lol. Paard versieren met vlaggetjes vandaag op onze "1 jaar samen" :o .

Afbeelding

En even een kleine vergelijkingsfoto. Niet heel recent.
Boven toen ze hier net kamen en onder op de fotomeeting afgelopen 3 april.
Niet optimaal in haar spieren, maar al zo veel verbetering. Het puppy gaat er langzaam af.

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/L3BXLE.jpg
Laatst bijgewerkt door Angela op 28-04-16 07:57, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: maximaal 15 zichtbare afbeeldingen. 1 in link

Bokker13579

Re: 1 jaar met mijn bonte topper, Sterre!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:37

Ze heeft een hartje op haar kont! Leuj paardje!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:39

Heel leuk. Mooi paardje hoor. Sterkte met alle blessures.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:49

Wat een práchtig en apart paard! Wat heeft zij zich ook leuk en mooi fysiek ontwikkeld.
Haar naam vind ik ook helemaal leuk: Sterre.

Neem je tijd, voor welke training dan ook, dan gaat ze zich helemaal top ontplooien.

Echt een bijzondere verschijning.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 14:53

Bedankt allemaal!

En Terpentijn, wat een leuke reactie!
Ik neem echt de tijd met alles wat ik doe en ben altijd zo enthousiast wanneer Sterre weer iets net iets beter doet dan de vorige keer. En Ster is gek op nieuwe dingen leren, nieuwe dingen ontdekken. Zo nieuwsgierig naar alles wat nieuw en anders is! :o

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:57

Ha, nog een leuk karakter er in ook.
Je zult wel beretrots zijn op je mooie merrie(en terecht).

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:00

Jullie zijn echt toppers Shar! En wat een verschil ook, hoe jullie eerst door de bak heengingen
en dan nu. Leuk om het ook een keer in het echt te hebben gezien, als jullie zo doorgaan zoals
het nu gaat komen jullie er echt wel!! Het begin is er, en Ster heeft zich super ontwikkelt, net als jij. :j
Mooi stel zijn jullie en ik ben heel benieuwd waar jullie over een jaar staan _/-\o_

Nu hopen dat ze snel weer goed loopt! :(:)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:39

Bij de verschillen in rijfoto's zie je echt hoe ze body heeft gekregen. <3 :wow:
En damn wat is ze toch een mooie merrie en kan ze zichzelf goed laten zien. Jullie zijn zo goed voor elkaar, het is gewoon leuk om naar te kijken! Ben blij dat ik jullie op insta mag volgen <3

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:17

Jullie zijn echt veel vooruit gegaan!
En sterre is echt prachtig :)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 08:46

Sanne en Danique, wat een lieve woorden meiden! <3 bedankt!

Noor, lief dankje!! :D

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:04

Leuk topic, duidelijk te lezen hoe blij je met haar bent.

Je hebt trouwens echt een mooi paard onder je kont hoor!

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:01

Wat een leuk bontje!! <3
Je kunt op de foto's goed de vooruitgang zien, echt leuk :):) +:)+ <3
Nog heel veel plezier en geluk samen :j

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:51

wat en knapperd <3
leuk een beetje het zelfde verhaal als die van mij, ook een bontje die niet echt sportie er uit ziet maar zeker wel kan sjouwen.
gaaf hoor lekker zo door gaan. en plezier op nummer 1 houden.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:58

Wat een ontzettend leuk paard! En wat een heerlijke foto die met de vlaggetjes, hahaha haar hoofd

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 15:57

@ilonamandjes, ik ben zooooo blij met haar, echt een lot uit de loterij. En dankje!!

@vincy, dankjewel!! :)

@jacqelinee, bedankt!! En leuk he! Sterre ziet er denk ik wel sportie uit als ik haar benen zou opscheren en haar manen in een sportcoupe zou veranderen. Ik denk over het eerste wel na, maar haar manen moet ik nog even 100 keer goed overna denken. :) leuk dat je hetzelfde hebt! Zo leuk als mensen ze dan zien sjouwen... boven verwachting

@mexx93, dankje!! Ja het was een feestdag eh! :D