Prinses brokkenpiloot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Prinses brokkenpiloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:11

Mahlika, mijn prachtige prinsessenmeisje <3
Wat is ze toch mooi, lief, zacht, bijdehand en bijzonder- alles in één!

1. Afbeelding

Momenteel staat ze op box(met-uitloopje)rust omdat ze geopereerd is aan haar r.v.been vanwege een botvliesontsteking na de trap van een ander paard. Op antibiotica reageerde het helaas totaal niet en het werd een rotzooi van botwoekering, osteolyse, botsplinters en pus, waar zowel bot als pees door waren aangetast.
Afbeelding
Ze had een flinke bult op haar been.

Uiteindelijk eindigde ze op de kliniek in Utrecht, waar we een aantal opties kregen. We konden nog verder behandelen met (een zoveelste soort) antibiotica, maar dat gaf weinig kans, en wel veel kans op een nog slechter behandelbare situatie. De andere opties waren opereren of inslapen, waarvan dat laatste natuurlijk geen optie was zonder het eerst geprobeerd te hebben. Ze is kort daarna geopereerd, en de prognose was afwachtend, maar vooralsnog belast ze het wel oké en stapt ze dapper door erop.
Uiteraard ging ook dat niet zonder slag of stoot, want van al het verband dat ze na de operatie om moest, lag uiteindelijk haar hele huid open en letterlijk eraf. Teer huidje he... Daardoor werd haar been weer veel te dik en kwam er teveel druk te staan op de operatieplek, zucht.

Afbeelding
Zoiets dus, en dan ook aan de voorkant ;(

Toen we dat mooi onder controle hadden, besloot ze het nog even spannend te maken, en kwam ze met haar been vast te zitten in het hek van haar uitloopje, waar ze de halve nacht in vastgezeten lijkt te hebben. Uiteraard met haar geopereerde been. Gelukkig gaf ze meteen alle vertrouwen om zich te laten bevrijden (wat nog niet gemakkelijk was, ze zat muurvast) en liep dit oké af.

Afbeelding

Foto gemaakt (terwijl iemand bezig was met het hek, er een halster werd gepakt, en ze kalm werd gehouden) om het gevaar te kunnen laten zien. Ik zit niet te wachten op de wijsheid achteraf dat 'dit ook geen paardenhek is', het is al kl*te genoeg allemaal. Hier zie je helaas deze hekken met ook deze ruimtes ertussen werkelijk overal. Het hek bij ons op stal is in elk geval meteen afgeschermd zodat het niet nog een keer kan gebeuren, en mijn paard komt geen wei meer in waar zulke hekken staan...

Anyway: never a dull moment met Mahlika. Het voelt allemaal nog erg spannend. Ze mag nu 2-3 daags weer 5-10min stappen aan de hand en dat doet ze super. Heel rustig. Ik ben supertrots op haar. Of ik ooit weer kan rijden of niet zal me een zorg zijn... als ze straks maar onbelast goed kan lopen en pijnvrij is ben ik het gelukkigste pennymeisje op aarde. Ze is me zo ontzettend veel waard <3

2. Afbeelding
Op de kliniek, na haar operatie.

Anyway, ze mag momenteel dus nog maar erg weinig doen, maar we verzinnen allerlei dingetjes. Kleine oefeningen, van dingen vastpakken op commando tot stil blijven staan en wachten, naar mij toe lopen als ik fluit, of haar oren naar voren doen op verzoek. En... één van de dingen die ze gelukkig wel nog steeds mag doen en als de beste kan: model staan!

Maargoed, niemand is perfect, ook Mahlika niet. Het enige waar ze níet zo heel erg goed in is...
Afbeelding
Zichzelf schoonhouden de ochtend van je fotoshoot :+
Gelukkig is er niet veel wat mij na de ervaring van honderden keren witte paarden wassen nog tot wanhoop drijft :+ Dus met wat schrobben en Cowboy Magic:

3. Afbeelding

En daarna maakt ze het dan ook weer ruimschoots goed door supermodel te zijn! Ze heeft echt door dat ze voor de camera staat lijkt het wel, houdt me telkens met één oogje in de smiezen, en gaat er echt voor staan. Is ze niet prachtig? :+:

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

:+: :+: :+:

muis98

Re: Prinses brokkenpiloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:21

prachtig paard! en wat een ellende zeg, arm beestje!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:24

Knappe Mahlika, vind foto 5 wel erg mooi <3

Wist helemaal niet dat ze er zo slecht aan toe is geweest, heftig joh! vandaar dat ik zon lange periode geen fotos meer van haar heb gezien op facebook. Miste haar echt :o

Ik hoop voor haar en jou dat alles goed komt met haar beentje, dat is jullie wel gegund!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:29

Jeetje wat een pech :(

Ondanks al het gedoe blijft het wel een mooi paard met een blije blik!

Wat is de prognose voor haar been?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:39

Ja ik vind het ook zo zielig voor haar, ze is zelf zo'n enorme lieverd tegen andere paarden, maar helaas altijd de pineut!

Aww Desiree, wat lief haha. Ik zal haar wat vaker updaten, maar mijn hoofd heeft er inderdaad echt een tijdje niet naar gestaan. Zomer 2015 kreeg ze een trap en toen had ze een verwonding op het been tot op het bot toe open. Spier doorgescheurd, enorm diep gat, feest. Daarna een enorme zoektocht naar een goede plek waar ik hoopte dat ze goed in de kudde zou passen. Daarna een sarcoid-achtige op haar been waar veel last van was... en nu dit. Soms voelt het alsof het nooit op houdt, maar nu we de goede kant hopelijk op gaan, zal ik haar eens wat vaker plaatsen weer haha :D Hopelijk gaat met jullie alles goed :)

Selka, jaa ze kan echt een pretkop hebben hoor hihi :) Je merkt het ook meteen als ze pijn heeft of minder goed in haar vel zit. Dus dat ze er nu zo bij staat geeft me wel hoop.
De prognose is letterlijk 'afwachtend', of ze nog gereden kan worden onzeker, en of ze onbelast goed zal gaan lopen was ook onzeker. Dat laatste gaat gelukkig tot nu toe in stap wel oké (nog niet 100% maar ook zeker niet slecht), dus daar heb ik goede hoop op zelf. Over 2 weken controle, dus erg spannend!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:41

Vreselijk dat afwachten.

Ik zal voor jullie duimen dat de artsen over 2 weken positief zijn :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:53

NikkiDeKerf schreef:
Aww Desiree, wat lief haha. Ik zal haar wat vaker updaten, maar mijn hoofd heeft er inderdaad echt een tijdje niet naar gestaan. Zomer 2015 kreeg ze een trap en toen had ze een verwonding op het been tot op het bot toe open. Spier doorgescheurd, enorm diep gat, feest. Daarna een enorme zoektocht naar een goede plek waar ik hoopte dat ze goed in de kudde zou passen. Daarna een sarcoid-achtige op haar been waar veel last van was... en nu dit. Soms voelt het alsof het nooit op houdt, maar nu we de goede kant hopelijk op gaan, zal ik haar eens wat vaker plaatsen weer haha :D Hopelijk gaat met jullie alles goed :)

Begrijpelijk hoor! Jeetje wat heftig zeg! ik had het idee dat ze in de groep (met de mooie rust uitstralende weide met al die tinkers) wel op haar plek stond, jammer dat het dan toch fout gaat!.
Ja het viel echt op, voorheen zag ik elke week wel fotos van haar langs komen en op een gegeven moment viel het mij echt op dat ik haar niet meer op mijn tijdlijn tegen kwam. ben nog specifiek gaan zoeken naar haar.
Ik ga voor je duimen dat alles goed komt :)

Met ons gaat alles goed, Gil is nog steeds een gelukkig stuiterend paard :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:09

Jaa dat idee had je goed hoor :) Bij de Tinkergroep stond ze ook perfect! Ik ben daar toen weggegaan omdat ze geen schuilstal hadden, en met de artrose in haar achterbenen leek dat me een goede toevoeging. Stomste beslissing die ik ooit heb gemaakt, want sinds dien heb ik geen kudde meer gevonden waar ze zo goed in ging, en die schuilstal kan haar tot nu toe op elke locatie gestolen worden :+ We mogen nu terug naar de Tinkerkudde gelukkig! Ze moet alleen eerst revalideren voor ze weer daarheen kan.
Fijn om te horen dat daar alles goed gaat, hahaha en gelukkig maar :')

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:51

Knappe prinses! <3
Hopelijk kan ze een keer kennis maken met prins en anders maar met posters die door jou geschoten zijn. Kunnen ze erbij wegdromen :P

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:59

Wat een mooie uitstraling heeft je paard.
Echt zo'n ondeugende "merrie blik".
Zijn prachtige foto's geworden.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:04

Hoe is het nu met je paard?
Al wel eens gedacht aan hildez sokken, voor het tere huidje? Of is het al weer beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:20

Haha ja Linda, dan moeten we hun hekken en stallen maar behangen met elkaars posters!
Bedankt Marloes! Inderdaad heerlijk 'stoute' ogen <3
Bedankt voor de suggestie Michelle! Ik heb contact gehad met de man van Hidez, het leek mij ook heel handig ervoor, ondanks dat het volgens Utrecht overigens geen verschil zou maken met verband of de compressiekousen. Maar ik denk dat ze wel degelijk zachter voor de huid zijn. Echter kregen we het al onder controle met zalf en ontstekingsremmers en is het nu bijna genezen, dus bleek niet nodig :) Het gaat eigenlijk momenteel zoals in de openingspost staat haha, ik weet er weinig aan toe te voegen! Over een kleine 2 weken controle dus spannend.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:24

Wat een beauty! <3
Maar wat een pech hebben jullie gehad, dat afwachten lijkt me vreselijk. Hopelijk komt alles weer goed! :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:43

Wat is ze toch een schoonheid <3

Hopelijk nu weer een keer wat minder pech voor jullie !
Met het hek lijkt het in eerste instantie makkelijk los te krijgen.... maarja als je dan de hoek bekijkt ziet het er inderdaad vrij hopeloos uit. Hoe is ze uiteindelijk los gekomen ? :(:)

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:44

Ik had de foto al op facebook gezien.. Maar wat een prachtig paardje is dat! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:48

Bedankt voor jullie reacties <3 Ik geef de complimenten door aan Mahlika ;)
Mondy, nou inderdaad. Ze is er denk ik omdat het hek glad was van de regen gemakkelijk doorheen geschoven, het leek wel alsof de hoef of het been er gedraaid is ingekomen. Het moest er ook onder een lichte hoek weer uit. Met wat duwen en voorzichtig wrikken, hulp van de buren en Mahlika zelf lukte het dan toch!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:52

Klinkt goed! Spannend, super dat je alles voor je knapperd over hebt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:57

4 en 11 zijn absoluut favoriet! :+:
Wat is ze toch knap Nikki!!!
Hopelijk komt het weer goed met haar!

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:34

Wat een prachtige foto's weer, en een heerlijke blik van d'r! <3
Ik duim voor je dat de rest van de revalidatie voorspoedig verloopt en ze in elk geval onbelast weer goed kan lopen! :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:29

Ohhhh wat een prachtige foto's Nikki! <3 <3 <3

Waat wat een pech zeg.. Het is jullie niet gegunt. Ontzettend veel sterkte en ik hoop dat ze er boven op komt!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:35

Mooie fotos weer!! :))

Maar jeutje wat had ze een dik been!! :oo hopelijk gaat het nu weer de goede kant op!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:26

Bedankt allemaal! <3

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:18

mooie foto's!
maar waar ben jij zelf ?
wat erg alles wat er met der is gebeurt
hopelijk mag ze snel weer op avontuur met jou

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:28

Goeiedag, dit is met rechte een prinsesselijk paard! Wát een delicate schoonheid, die enorme ogen, dat fijne snuitje, écht heel mooi. Een sprookjespaard om te zien, helaas heb ik gelezen dat het met haar fysiek heel wat minder sprookjesachtig gesteld is....
Sterkte, ik heb met deze dingen zelf geen ervaring, maar het moet een hele worsteling zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:49

Haha hackny, ik ben zelf achter de camera, daar waar het veiliger is dan ervoor :')
Bedankt, en ik hoop het ook!

Terpentijn, je beschrijft het precies goed :+: Al die dingen, dat fijne aan haar en de grote kijkers, wat mooi dat jij dat ook precies zo ziet! Bedankt voor je fijne reactie :)