Kyra, dochter van mijn grote Tinkerliefde Lady, een verzorgpaardje. Na Kyra van veulen af aan opgeleid te hebben besloot ik toen ze 4 jaar werd dat het tijd was voor een verzorgster die dichterbij woonde, en haar vaker dan 1 keer per 1 - 2 weken aandacht kon geven. Ik was te ver weg gaan wonen en had inmiddels mijn eigen Tinker. Maar toch, als ik haar opzocht bleef het gevoel, de klik, het vertrouwen. Toen ik, 2 jaar later, najaar 2015 er weet van kreeg dat Kyra wellicht te koop zou komen, kon ik niet anders dan deze kans met beide handen aangrijpen.
Lola, gefokt uit mijn voormalige Tinkermerrie. Mijn droommerrie, een droomhengst. Lola was met recht een droomveulen. De band, het vertrouwen. Niets is zo mooi dan je eerste zelf gefokte veulen zo te zien opgroeien, en onze band mee te laten groeien. Alles wat ik hoopte dat ze zou hebben, heeft ze (behalve de zwarte staart
). Fokken is gokken, maar zelfs de beste gokkers hadden deze jackpot niet voor mogelijk gehouden. En nu staan ze samen, gewoon hier achter het huis. Soms heb ik nog steeds het gevoel dat ik niet helemaal wakker ben. Is het echt? Die twee samen, allebei echt van mij? Elke dag genieten, plannen maken voor de toekomst. Al 10 jaar roep ik, ooit wil ik mijn dubbelspan Tinkermerries. Zo ver is het nog niet, maar hoe langer dat ze samen zijn, des te meer ik erin ga geloven. Ze zijn niet alleen allebei erg bijzonder, ook samen zijn ze wel heel erg leuk!
Gisteren is vriendin Jessica, (http://www.eyeofthewolf.nl) op visite geweest. En behalve heel veel gezelligheid, heeft zij ook prachtige plaatjes geschoten van mijn rijkdom!
Kyra is de dame met het meeste wit, bijna 7 jaar (21 mei) en dochter van STER-merrie Lady en STER-hengst Garish vd Vrijheidshoeve.
Lola is de dame met het meeste zwart, bijna 2 jaar (2 juni) en dochter van STER-merrie Caily en MODEL-hengst Collin vd Gorterstraat.
01. Foto's? Stil staan? Oh nee

02. Lekker gek doen met vrouwtje

03. Je bent om te zoenen!

04. Maar een rondje rennen zijn ze het allerbeste in!

05.

06.

07. Lekker drafje, Lola!

08. Maar Kyra spant toch wel de kroon!
*klik*
09.

10.

11. Daarna mocht Lola mee voor een wandeling door het bos

12.

13.

14. En tot slot was Kyra een de beurt voor een ritje

15.

16. Maar het allerleukste is natuurlijk wel HARD! rennen!

17.
*klik*
Laten jullie een berichtje achter?

Lange tijd geleden hebben we samen gereden in het Noordlaarderbos. Staan ze daar in de buurt?
en je mag oprecht trots zijn op je twee prachtige en lieve dames
en ben erg nieuwsgierig naar de toekomst en het is altijd leuk om daar een beetje deel van uit te mogen maken