Hoera! Cremello prinses Lilith was jarig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Hoera! Cremello prinses Lilith was jarig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 15:59

*\o/* Mijn kleine meisje was gisteren jarig, nu is ze dus officieel een jaarling *\o/*

3 april 2015 stond er een grote verrassing op stal, want ondanks het vele controleren wist Marieke het toch voor mekaar te krijgen om helemaal alleen haar veulen op de wereld te zetten. Daar was mijn grote droom dan: een cremello merrieveulentje.
Afbeelding

Officieel heet ze So Marvellous Lilith, haar vader is Don Cremello du Bois en ze is ingeschreven in het Royal Belgian Palomino stamboek.

Gisteren was Lilith jarig en kreeg ze eigenlijk zelf niet zo'n fijn verjaardagscadeau, maar mama Marieke was er maar al te blij mee := , Lilith werd namelijk afgespeend. Voor Marieke was dit echt heel fijn, die negeerde de zielige hinnikjes van haar dochter ook compleet :') . Lilith heeft het daardoor ook snel opgegeven en is maar verder gegaan met hooi eten.

Ik hoor ook regelmatig hoeveel moeder en dochter op elkaar lijken, maar ik zie het persoonlijk zelf niet echt doordat ik ook Marieke al van jongs af aan heb en er daar een enorm verschil in zit tussen Marieke als jaarling en Lilith nu (Marieke heeft veel meer het welshpony type mee, Lilith is wat forser/groter/breder). Ze zijn natuurlijk wel even groot, even vies en even wit momenteel! Maar Lilith mag best op haar knappe mams lijken :+: , het goed in de camera kijken heeft ze al van geen vreemde!

Hierbij dus laatste foto's van onze kudde samen voor het spenen, ze staan nu een maandje 2 aan 2 en daarna gaan ze weer met z'n 4tjes de wei op!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de allerlaatste keer drinken bij mama ooit... Ze is er nu écht te groot voor geworden :j .
Afbeelding

Afbeelding

D__S

Re: Hoera! Cremello prinses Lilith was jarig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:05

Wat is ze groot geworden! :wow:

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:09

Zo hee die is al groot! Moest bij sommige foto's echt even goed kijken welke nou het veulen was en welke de mama :'). Knap dier <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:14

Ze is letterlijk even groot als mama := Don Cremello vond ik echt zo'n leuke en vooral lieve hengst toen ik hem zag een aantal jaar geleden. Een heel zacht karakter. Hij was toen geloof ik 2 of 3, iig nog een hele jonge hengst :P Heb er toen ook foto's van gemaakt. Ik vind Lilith echt een ontzettend mooi sierlijk koppie en bouw hebben! Ben heel benieuwd hoe zij zal uitgroeien :P

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:18

Ja, ik had ze al gemist! Eindelijk weer een topic *\o/*
Wat is ze groot geworden, ze is al net zo groot als mama!
En ondanks ze modder blijft ze een prachtig prinsesje <3
Ik blijf fan :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 17:39

Hihi ja he Isolde! Ze is echt al een dame aan het worden.

Femke(ll), dat hebben wij hier ook regelmatig voor als we de wei in kijken :P . Nu staan ze apart, maar ieder met een haflinger met hetzelfde deken op erbij dus dat maakt het nog altijd niet heel simpel haha.

Dat zachte karakter herken ik Renee. Ze is niet zo fel als mama. Ik ben ook benieuwd hoe ze uitgroeit, als ze zelfs maar een beetje in de richting van haar vader gaat zal ik al heel blij zijn. Dat is zo'n mooi dier!

Jeej Liliths fan is er ook :D. Vreselijk hoe smerig ze altijd is he, ik hoop dat ze deze zomer wat beter schoon blijft :+ . En ze is inderdaad even groot als mama, denk dat ze nog wel een stuk er bovenuit groeit het komende jaar!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:36

Ine23 schreef:
Jeej Liliths fan is er ook :D. Vreselijk hoe smerig ze altijd is he, ik hoop dat ze deze zomer wat beter schoon blijft :+ . En ze is inderdaad even groot als mama, denk dat ze nog wel een stuk er bovenuit groeit het komende jaar!

Volgens mij is dat vergeefse hoop met zo'n kleurtje :')
Ik ben benieuwd, blijf alsjeblieft updaten want ik wil deze mooie dame graag zien opgroeien <3

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:57

Wat een schoonheden joh, gaaf!!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:27

Jaaa lillith!
Omg drinken bij mama kan echt niet meer :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 06:20

Oew wat groeit ze goed op!!! <3

En kdd die gaat flink de lucht in, in vergelijking met mama! Op die ene foto waar ze beide naar links kijken vind ik de vergelijking wel te zien!! :)) vind Lillith een veel mooier type!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:35

Ze is zo gaaf! Doet me wel een beetje aan blue denken :D maar dan nog knapper

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 01:22

Lillith is zo knap. Nog gefeliciteerd!!
Ze doet me met dat arrogante koppie en haar draf echt denken aan mijn maatje haha. Heerlijk!

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:37

Wauw, Lillith is echt mooi geworden! Inderdaad grappig dat ze al even groot als mama is. Ze wordt vast nog een pak groter :P

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:19

Wat is ze mooi! <3

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:25

Prachtig diertje. Echt heel mooi. Ook superfijn dat ze een heel jaar bij mama kon lopen ipv zes maanden. Maar nu word ze er wel een beetje te groot voor haha :'). Soms moest ik ook kijken wie wie was.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 08:42

Aah, super leuk dat ze in uitgelicht staat <3 !

Ik zal m'n best doen om regelmatig te updaten, Yaralisa! Ben benieuwd hoe ze in zomervacht eruit gaat zien, dus daar komen zeker foto's van.

Tnx hooi :D ! Mama mag er zeker ook wezen :+:, al staat ze op deze foto's niet op haar best.

Ik hoop stiekem dat ze wel een D-pony wordt Kimberley! Dat zou helemaal ideaal zijn <3. Aan het tempo dat ze nu groeit zou dat ook best kunnen! Ik vind haar ook erg mooi van type, nu afwachten hoe dat verder ontwikkelt.

Thanks Katja! Als ze uitgroeit zoals Blue ben ik ook meer dan tevreden hoor :j . Knappe meiden die cremello's.

Haha Myrthe wat leuk! In onze straat staat ook een Don Cremello jaarling en die heeft ook echt die uitstraling, dat krijgen ze toch allemaal mee zo te zien :D .

Sarah_Fons, voorlopig zou ze tussen de 140-143 kunnen eindigen dus ik hoop dat het in die richting gaat. Vind ik wel een mooie maat.

Dankjewel bellehorses :D

Haha ElineS, inderdaad! Het was nu wel tijd om even de wegen te scheiden. Ze doet het voorlopig wel al erg goed, ze is enkel in 'ik ben zo ontzettend sielugh'-modus als ze mij kan zien, dan probeert ze me te overhalen om haar toch bij mama te zetten lijkt wel. Als ik uit het zicht ben zie ik haar op haar dooie gemakje eten :') . Marieke is wel heel blij met wat rust!

Mocht er een 2e pagina komen kan ik nog wel wat filmpjes en foto's delen :).

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:52

Ze is echt heel mooi geworden Ine <3

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:54

Knappe Lilith!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:54

Ze blijft zo knap en heel volwassen echt al snel geen baby meer <3

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:00

Wat een show pown! Staat ze te drinken bij haar moeder, ze zijn even groot := :+

chelseajane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:40

Die is inderdaad flink groot geworden. Gefeliciteerd he! :)

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:23

Wat een knap koppie!

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:32

Ah knappe Lilith <3

Ik moet in het begin toch ook altijd even kijken hoor, maar als je dan beter gaat vergelijken is het toch niet helemaal zo'n kopie van mama. Ook wel fijn, dat ze net een tikje anders is en ook op papa lijkt.

Je weet het he, ik ben grote fan van Smellith, het moddermonster :D Als ze in haar zomervacht zit kom ik graag nog eens mee om foto's te maken!

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:17

Wat is ze groot geworden! Knappe meid <3

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:22

wat een knapperd!