Aan alle sprookjes komt een eind..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dottie0991

Aan alle sprookjes komt een eind..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 16:13

Waar moet ik beginnen..
Volgende maand 5 jaar geleden kwam ik haar tegen..
Nadat ik op het punt stond om mijn zoektocht naar een leuk paardje op te geven omdat alle leuke voor mijn neus weg gekaapt werden, was zij daar ineens..
Prachtige arabische volbloed schimmel merrie, ik was gelijk verliefd <3

Goed, het moet verder wel ook klikken dus al na een paar dagen zijn we gaan kijken, ze was perfect.
Rustig, lief, en liep als een hondje achter me aan.
Enige was dat ze nooit echt goed door gereden was en al lang stil stond.. Geen probleem, ik had geen wedstrijd ambities en verder zouden we wel kijken..

Na een half jaar grondwerken en een band opbouwen voorzichtig het rijden gaan oppakken, uiteindelijk met les, vervolgens een half jaar gestopt met rijden omdat ik moest afvallen, om vervolgens met een schone lei weer verder te gaan, nu mijn gewicht ook niet meer in de weg zat konden we er voor gaan en het ging inderdaad steeds beter, al bleef het voor ons gewoon voor de "lol" rijden :)

Uiteindelijk zijn we na een paar jaar verhuisd van stalling , omdat ik zelf toen ben verhuisd..
Leek allemaal goed, tot ik er achter kwam dat dit mensen waren die in je gezicht lief doen maar je een mes in je rug steken..
Ik wou dus weer weg, trailer geregeld, toen stonden we daar maandag om 9 uur s ochtends, paard weg..
Zogenaamd terug gehaald door de vorige eigenaresse omdat die met eigendomspapieren was komen aanzetten (knap want die had ik).
Uiteindelijk er achter gekomen dat paardlief gewoon verdoezeld stond in een klein donker afgesloten schuurtje.
Heel wat stress, kopzorgen, tranen en slapeloze nachten verder, politie deed niks. Via Facebook zelf een zoekactie gestart en na 3 dagen op FB heb ik haar terug gevonden.. 2 week later was ze terug..

Weer opnieuw beginnen.. Ik wou er echt voor gaan maar merkte ook dat de klap die we te verduren hadden gekregen niet 1 was die na een weekje wel weg zou ebben.. We zijn het dus rustig aan gaan doen..
Nouja om een lang verhaal kort te maken, een hele hoop gedoe..
Opnieuw grondwerk gaan doen, nieuw zadel aangeschaft achteraf blijkt door een oplichter aangemeten dus heeft haar rug vern**kt, fysio, osteopaat erbij. 3 maand zonder zadel rond gereden, uiteindelijk besloten toch weer western te gaan rijden toen ik de kans had om het (goed passende) western zadel van een nieuw stalgenootje over te nemen..

Het ging weer voor de wind maar al maanden spookte het door mijn hoofd of het allemaal wel ging lukken of ik haar kon houden, na mijn verhuizing werd het financieel steeds moeilijker en alles word duurder.. Na een mooie oplossing van mijn stalhouders heb ik het kunnen uitstellen, maar het onvermijdelijke zat er aan te komen..
Hoewel ik er veel over dacht, duwde ik de gedachten steeds weg, ik had haar altijd beloofd dat ze bij mij mocht blijven, helemaal nadat ze gestolen was. En nu moet ze weg? Nee!

Maar de situatie was zoals ie was.. Ik kon voor haar kiezen maar zij werd ook ouder, maar daarnaast ik ook, ik wil al jaren een thuis studie doen maar heb dat weg geschoven omdat ik gewoon met een paard bijna geen kans had om te sparen.. Ik wou nog reizen, leuke dingen doen, was al jaren niet op vakantie geweest etc..

Dus uiteindelijk met pijn in mijn hart mijn meisje te koop gezet..
Er gingen maanden overheen, meerdere kijkers maar niet de juiste klik en zelfs mensen die een sport pony zochten, wat zij absoluut niet is..
Toen leek het goed, ondanks mijn vage twijfels vertrouwde ik deze mensen en heb ik haar mee gegeven.. Ben er zelf met mijn vader achter aan gereden en werd echt gerust gesteld door de nieuwe eigenaren..
Ik mocht altijd komen, ze zouden me vaak foto's en filmpjes sturen, mocht zelfs bij hun overnachten als ik dan een weekend kwam en zelfs nog op haar rijden. Het perfecte plaatje..
Met een hoop tranen, maar een gerust gevoel ben ik vertrokken..
Nooit wetende en nooit verwacht dat dat de laatste keer was dat ik haar heb gezien...

Niet 1 afspraak hebben ze zich aan gehouden, en na de maand proeftijd kon ik ze niet meer bereiken, toen na 3 week ineens pats boem weg.. En het was me wel duidelijk.. Goeie acteurs blijkbaar..
Ongelooflijk hoe mensen zo harteloos kunnen zijn, ik heb bij ze staan janken, ze continu op het hart gedrukt hoe belangrijk mijn meisje voor mij was/is en hoe het mijn hart breekt dat ik haar uit handen moet geven.. Al die lieve woorden, geruststelling enz.. Allemaal nep..

Waarom schrijf ik dit lange verhaal?
1 November is ze weg gegaan, en begin December is het contact verbroken..
Ik heb er nog steeds veel verdriet van, en af en toe hakt het er voor mij in dat ik haar echt nooit weer ga zien, dat doet pijn..
Maar ik weet dat ik het los moet laten, ik accepteer het zoals het is, al is dat soms nog moeilijk , maar ook voor haar, ga ik het los laten.
Dit is voor mij meer dus een afsluiting van een hoofdstuk..

Gelukkig hebben we nog 2 laatste fotoshoots mogen doen, en die dierbare foto's wil ik dus graag delen met jullie.

(Mijn paardje is in mijn leven gekomen toen ik zwaar depressief was, ze heeft mij uit een heel diep dal weten te trekken en veel voor mij en mijn familie betekend.
Ik weet dat sommige mensen soms heel hard zijn in hun reacties hier op bokt, maar ik vraag om dit hier aub niet te doen, nogmaals dit is voor mij puur ter afsluiting en omdat ik nog 1 keer ergens mijn verhaal wil doen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

Na de fotoshoot hebben we samen onze laatste buitenrit gemaakt, mijn moeder was mee (lopend), net terug op stal knalde het besef er in en kwamen de tranen er uit..
Ondanks dat mijn moeder het zelf ook niet droog hield heeft ze foto's gemaakt, en hoe dubbel, ik ben er blij mee..

Afbeelding

Toen brak de dag aan dat het echt zo ver was.
Uiteraard nam ik mijn camera mee om nog zo veel foto's als mogelijk te maken.
Mijn vader en ik zijn achter de trailer aan gereden en eenmaal daar toen de eigenaren even met de stalhouders naar binnen waren stond hij ineens met mijn camera, ik was zo afwezig dat ik amper heb mee gekregen dat hij deze foto's heeft gemaakt.. Maar ook dit is dierbaar want dit zijn echt de laatste foto's van ons samen...

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig zal ik haar altijd toch een soort van bij me dragen :)

Afbeelding

Dag lief vriendinnetje, bedankt voor deze prachtige 5 jaren samen <3

xmichxrocky

Re: Aan alle sprookjes komt een eind..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:17

Wat verschrikkelijk naar wat je met haar hebt meegemaakt, gelukkig ook ontzettend veel leuke en goede tijden!
Ik hoop dat je d'r nog een keer mag vinden! En je je maatje weer kunt knuffelen!

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 16:18

xmichxrocky dankje voor je reactie , die leuke tijden kijk ik ook liever op terug dan deze situatie maar af en toe hakt het er even in..
Ik zit momenteel weer "fulltime" zo ongeveer thuis en dan mis je ook wel iets om heen te gaan :)
Die hoop laat ik varen, maar wie weet kom ik haar ooit weer tegen..

Ben ik overigens de enige die de eerste foto's (van de laatste shoot) niet ziet? :(

ElineRocco22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:21

Jeetje wat een narigheid allemaal...
ongelooflijk wat er een mensen op deze wereld bestaan.
ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je haar ooit nog weer mag vinden en houden <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:23

Zo, het zoveelste verhaal waarbij je zo graag het beste voor je maatje wil en dan word je zo behandeld.
Wat is er nu precies gebeurt? Mag ook per pb want ik ben benieuwd naar het verhaal er achter.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 16:28

ElineRocco22 dankjewel voor je lieve reactie :) Inderdaad ongelooflijk, ik kan mezelf af en toe wel voor mijn kop slaan, ben zo kieskeurig en voorzichtig aan het zoeken gegaan naar het perfecte plekje.. Maarja sommige mensen kunnen blijkbaar gewoon goed acteren en vinden het leuk om mensen voor de gek te houden.. Maar ik geloof in karma :)

Bigone ik snap niet helemaal wat je bedoeld met wat is er nou precies gebeurd, volgens mij staat er aardig gedetailleerd beschreven wat er gebeurd is, en dat is er gebeurd. Na de maand proeftijd heb ik gezegd dat ze daar mocht blijven, ik heb zelf geen vervoer had er willen gaan kijken maar mijn ouders konden allebei niet mee dus zouden we in December gaan, omdat ik hun nog steeds vertrouwde hebben we via de app er verder over gepraat en heb ik gezegd dat ze gewoon bij hun kan blijven, proeftijd was eigenlijk een beetje voor jan doedel maarja. Daarna probeerde ik haar te bereiken om af te spreken wanneer we langs konden komen desnoods kwam ik dan met de trein. Toen heeft ze nooit meer gereageerd.. Op een gegeven moment heb ik geappt waarom ze niet meer reageerde op mijn berichtjes, een paar uur later was ze ineens overal weg..

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:29

Zo'n mooi sprookjespaardje... Ik wens je veel sterkte, en meer geluk in de toekomst.
(De eerste foto's zijn voor mij trouwens ook niet zichtbaar.)

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:43

He meid. Wat vreselijk voor je dat het zo is gelopen. Op de foto's zagen jullie er uit als een leuk stel :) Ik hoop dat ze toch een goed plekje heeft kunnen vinden. Voor jou veel sterkte!

Dottie0991 schreef:
Ben ik overigens de enige die de eerste foto's (van de laatste shoot) niet ziet? :(

Ik zie deze foto's ook niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:46

Wat ontzettend sneu :( echt heel jammer als mensen ineens contact verbreken :n

Volgens mij heb ik haar nog te koop zien staan? Heeft ze op marktplaats gestaan?

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 17:05

Dank jullie wel voor de lieve reacties :) Doet me goed.
Naar de foto's zal ik zo meteen even kijken..

Klopt Dilan93 met o.a deze foto :)
Afbeelding

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 17:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar even van de Facebook van de fotografe geplukt, niet de selectie die ik hier had uitgekozen maar daar zal ik later even naar kijken :)

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:09

Mooie foto's Dottie!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:20

Dottie0991 schreef:

[ [url=m/siXTzX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan heb ik haar idd gezien. Toen de advertentie weg was hoopte ik al dat ze goed terecht gekomen was. Echt balen hoor dat t zo gelopen is

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:24

jeetje heel veel sterke, wat een mooie foto's heb je! En gave tattoo zo word je altijd aan haar herinnerd als je het zwaar hebt. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:29

Dus het komt er op neer dat ze gewoon geen contact met je willen maar dat je pony daar nog well steeds staat.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 18:51

bigone schreef:
Dus het komt er op neer dat ze gewoon geen contact met je willen maar dat je pony daar nog well steeds staat.

Ja dat lijkt me logisch want ze hebben haar gekocht dus ik heb er niks meer over te zeggen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:05

Wat vervelend dat het zo gelopen is, zeker na alles wat jullie samen meegemaakt hebben. Sommige mensen kunnen inderdaad erg goed acteren, maar ik ga ook nog (te) vaak van de goedheid van de mens uit. Je moet jezelf dus zeker niet verwijten dat jij niet goed/zorgvuldig genoeg naar een plekje hebt gezocht.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met het gemis van je maatje! :(:) Hopelijk komen jullie elkaar nog eens tegen.

Prachtige tattoo trouwens.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 19:08

Dilan93 schreef:
Dottie0991 schreef:

[ [url=m/siXTzX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan heb ik haar idd gezien. Toen de advertentie weg was hoopte ik al dat ze goed terecht gekomen was. Echt balen hoor dat t zo gelopen is

Wat lief :) Ja met jou een hele hoop andere mensen ook.. Maar goed of ze uiteindelijk goed terecht is gekomen weet ik niet en zal ik misschien ook wel nooit weten..

bellehorses & LufPony bedankt :*

xCarpediem Klopt als een bus.. Ik ben in het verleden vaak genoeg op mijn b*k gegaan met het vertrouwen van mensen daarom heb ik het hiermee geprobeerd goed te doen maar het zijn allemaal mensen die je niet persoonlijk kent en die dus makkelijk een masker op kunnen zetten.. Al had ik dat met deze meid niet verwacht..
Dankjewel! :*

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 19:16

Ik zie net dat ik mijn OP niet meer kan wijzigen dus dat ik niet kan kijken of ik de foto's toch toe kan voegen, ik heb net gekeken of ik ze op mijn profiel wel zichtbaar kan krijgen, daar doen ze het wel, dus wie de rest van de foto's wil zien graag even op mijn profiel bij paarden info kijken :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:00

Volgens mij reageerde ik op jouw advertentie dat je een verzorgpony zocht met een vriendelijk mailtje dat je merrie mij zo aan een merrie deed denken die ik ken.en heb jij toen ontzettend bot en bizar gereageerd. Ondanks dat wil ik zeggen dat ik het erg jammer en naar voor je vind dat je afscheid van haar hebt moeten nemen.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 23:24

Set_Elkol schreef:
Volgens mij reageerde ik op jouw advertentie dat je een verzorgpony zocht met een vriendelijk mailtje dat je merrie mij zo aan een merrie deed denken die ik ken.en heb jij toen ontzettend bot en bizar gereageerd. Ondanks dat wil ik zeggen dat ik het erg jammer en naar voor je vind dat je afscheid van haar hebt moeten nemen.

Huh? Snap niet zo veel van deze reactie maar goed. Staat mij overigens niks van bij maar jammer dat dat hier moet :) als ik dat inderdaad geweest ben had je dat beter kunnen uitspreken met mij via de mail denk ik al staat me er nogmaals niks van bij :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:39

In dat geval excuses, ik heb de mail niet meer.
Alsnog nogmaals sterke, ik ken je gevoel van de band die je met haar hebt en afscheid lijkt me vreselijk

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:52

Dottie0991 schreef:
bigone schreef:

Ja dat lijkt me logisch want ze hebben haar gekocht dus ik heb er niks meer over te zeggen.

Dus ze staat er nog steeds gewoon?

Wel heel jammer, dat ze je voor de mal hielden van dat je er altijd mocht komen enzo. maar dat het achteraf niet zo blijkt te zijn.

Ze wilden dan gewoon heel graag jouw paard kopen zonder dat ze de ex eigenaresse er gratis erbij hebben. Ik denk dat ze bang waren dat je de deur bij ze plat ging lopen zodat ze alsnog niet het gevoel hebben een eigen paard te hebben (komt heel vaak voor dat de ex eigenaren het te bont maken, misschien hadden ze wel een vervelende ervaring? en kun jij ze overtuigen dat je zo niet bent).

Maar dat hadden ze dan gelijk eerlijk moeten zeggen en dan kon je beslissen wel of niet naar ze te verkopen.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:56

Wat erg dat het zo heeft moeten lopen... Maar wat ik me afvraag.. Jullie zijn toch op de stal geweest waar ze heen is gegaan? Kunnen jullie daar niet heenrijden dan?

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 00:58

Ragdollcat dat weet ik niet want al het contact is met mij verbroken dus ik weet nergens van eigenlijk :) Maar via via via begreep ik dat ze in ieder geval een klein maandje geleden nog gewoon daar was. Verder moet je mij niks vragen wat dat betreft want ik weet dat gewoon niet :P
Wist ik het maar hihi.
Ik heb geen idee ragdollcat, wist ik het allemaal maar dan kon ik er nog wat mee.. Heb meerdere malen gevraagd wat er was etc dat ik gewoon wou dat ze in ieder geval eerlijk tegen me waren ook als dat zou betekenen dat ik haar nooit weer zou zien ofzo, maar wees gewoon eerlijk.. Nouja hun "eerijkheid" is op een andere manier naar voren gekomen dat ze mij er inderdaad niet bij wouden hebben..
Ze hebben zelf gezegd dat ik mocht komen wanneer ik wou en zelfs kon blijven overnachten maar ze wisten dat ik niet maandelijks daar de deur plat zou lopen, gewoon in overleg in het begin misschien 2 keer in t half jaar daarna 1 keer in een half jaar dat word dan wel minder maar meer dat ik vooral in het begin even wist dat ze daar op het juiste plekje zat snap je :)
Helaas hoor ik vaker verhalen die zo aflopen dus het is me geen onbekend verhaal, maar had ik het aan zien komen? Nee ab-so-luut niet...

Rivjenn , ja klopt daar zijn we mee heen geweest, ze was alleen al gauw weer verhuisd en ik weet ook waar ze nu staat alleen dat is 3,5 uur rijden met de auto, kost zo'n 55 euro met de trein, een auto/rijbewijs heb ik niet en ik denk niet dat een van mijn ouders nu van plan is om vol onzekerheid daarheen te rijden met het risico dat de poorten gesloten blijven als je begrijpt wat ik bedoel.. Ik weet namelijk dat ze op een manege staat en dat de moeder en de zus van de nieuwe eigenaar daar in het bestuur zitten etc dus ik denk ook niet dat ik veel kans maak om daar onaangekondigd aan te komen zetten.. Daarnaast zijn wij niet zo, ik bereik er uiteindelijk niks mee, misschien alleen maar meer narigheid waardoor ik haar helemaal echt voorgoed kwijt ben, en een hele reis die waarschijnlijk toch voor niks is want niemand daar zal me met open armen ontvangen, daar geloof ik niet in. En hoe graag ik het zou willen doen hoor, ik ben niet zo.. Ik had ook via mijn vader of vriend ofzo contact kunnen zoeken met de eigenaar zo van waarom ga je me blokkeren? Maarja ik denk niet dat ik daar iets mee op schiet :)