Met een Tinker op stage bij een Dressuurstal..

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SeaSide

Berichten: 2371
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Met een Tinker op stage bij een Dressuurstal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 23:15

De afgelopen maand heb ik vrij weinig gepost op bokt, dat komt omdat ik op stage ben samen met mijn inmiddels half pluizige Tinker vriend Jack en mijn oude Fjorden merrie Martje. Martje staat hier in de buurt op een rusthuis gedurende mijn stage *D , en voor Jack hadden ze een stalletje op mijn stage bedrijf.

Ik loop stage op Dressuurstal de Beukenvallei in Leende, en zit hier dus intern samen met Jack. Dressuur is alleen niet echt ons sterkste punt -O- , maar gelukkig kunnen we daar hier veel over leren :j .

Ik en Jack zijn hier nu ongeveer een maandje, en hebben al veel geleerd over het Dressuurmatig trainen van een paard en ook over het omgaan met Dressuur paarden.

Afgelopen maandag kwam mijn vriend langs, en heeft een paar foto's/filmpjes gemaakt van Jack en mij in de binnenbak. Ik wissel het rijden alleen veel af met bitloos/freestyle rijden om het voor mij en Jack een beetje afwisselend te houden :Y) . En dus reed ik maandag bitloos en met bareback pad door de luxe binnenbak van stal de Beukenvallei.

Eventjes in de spiegelkijken hoe het eruit ziet (echt handig die spiegel's)
1.Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

Ik had zijn voetbal niet meegenomen maar de skippybal hier is net zo leuk }:0
4. Afbeelding

Daarna beginnen we aan een rustig drafje (naja poging tot rustig drafje, Jack vind het lastig om een arbeid's drafje te doen want middendraf is veel leuker :o )
5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

cavaletie balkjes oefenen :+
8. Afbeelding

9. Afbeelding

En natuurlijk na het rijden nog een rondje Freestyle :j
10. Afbeelding

wat niet altijd goed kan gaan, jup een valpartij op film: :+ https://www.youtube.com/watch?v=MVSUnWY81ls

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

En ook nog een filmpje van de avond: https://youtu.be/LMJn5BuxwFU

En voor de gene die zich afvragen in wat voor een omgeving ik nu ongeveer zit <3 https://youtu.be/Uo97x5F5ffI
Tips zijn natuurlijk altijd welkom, alleen zijn de foto's genomen voordat ik les heb gehad en ook bitloos en zonder zadel (ik les altijd met tuig). Jammer genoeg zijn de foto's heel wazig geworden doordat we ze met een spiegelreflex hebben gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Agossie op 07-03-16 00:49, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Video's in link. Maximaal 15 zichtbare afbeeldingen.

pien_2010

Berichten: 44041
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:22

Met veel plezier je topic bekeken. De pret spat er van af. Wouw wat een mooie tinker, al dat behang. Jullie band is zichtbaar. Daar hou ik van.
Geen echte dressuur tips want je krijgt les en daarnaast het is een ITP topic , op eentje na. Probeer tempo veel lager te leggen eigenlijk in alle gangen. Veel plezier, maar dat zit wel goed bij jullie.

SeaSide

Berichten: 2371
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 23:30

pien_2010 schreef:
Met veel plezier je topic bekeken. De pret spat er van af. Wouw wat een mooie tinker, al dat behang. Jullie band is zichtbaar. Daar hou ik van.
Geen echte dressuur tips want je krijgt les en daarnaast het is een ITP topic , op eentje na. Probeer tempo veel lager te leggen eigenlijk in alle gangen. Veel plezier, maar dat zit wel goed bij jullie.


Bedankt voor je reactie *D tempo is hier het genen waar ik ook echt het meeste mee moet oefenen, van stap naar draf weer terug en weer in galop :j . Krijg hier inderdaad ook veel te horen, dat het zo leuk is dat Jack en ik er zoveel plezier in hebben.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Met een Tinker op stage bij een Dressuurstal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:33

Mooie Tinker! Leuk koppel zijn jullie. En dat voorwaartse...ja...daar hebben er meer 'last' van. Lopen kunnen ze wel. ;)

SeaSide

Berichten: 2371
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 10:21

Floortz schreef:
Mooie Tinker! Leuk koppel zijn jullie. En dat voorwaartse...ja...daar hebben er meer 'last' van. Lopen kunnen ze wel. ;)


bedankt voor je reactie :D , het verbaast inderdaad veel mensen hoe voorwaarts een Tinker kan zijn :j

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:16

Klopt. Sommigen zijn altijd bang de bus te missen... :D
Het is best fijn zo heel af en toe een rustig stappend paard te hebben. Maar dan ben ik gelijk bang dat er wat mis is... :=

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:20

Sorry hoor, ik moest echt wel stiekem grinniken om hoe je eraf ging :') zo ga ik er ook nog wel eens af.

Nee, maar superleuk topic. Niet pijn gedaan verder?
Wat vind de rest op stal van je knappe kerel?

SeaSide

Berichten: 2371
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 21:00

Dott schreef:
Sorry hoor, ik moest echt wel stiekem grinniken om hoe je eraf ging :') zo ga ik er ook nog wel eens af.

Nee, maar superleuk topic. Niet pijn gedaan verder?
Wat vind de rest op stal van je knappe kerel?


Ik kan er zelf ook heel erg hard om lachen dat het op film staat :') . Ik liep alleen de dagen erna wel een beetje stijf en heb ook wel 2 dagen last van mijn nek gehad :+ .

Iedereen hier kan wel lachen om mij en Jack, maar zodra we Dressuur matig bezig zijn krijgen we net zoveel tips, tops en commentaar als de rest :j .