EEN GOEDGEKEURDE DEKHENGST !
En dat begint allereerst met het kiezen van een passende combinatie van hengst en merrie.
We hebben gekozen voor de topsport-vererver FS Champion de Luxe voor onze beeldschone merrie Carice du Bois.
Carice is tevens de moeder van Goldstar du Bois (goedgekeurde hengst bij het NRPS) [ITP] Een buisje wat uitgroeit tot een goedgekeurde hengst

Deze combinatie is helemaal gemaakt op basis van de passende kwaliteit van zowel hengst als merrie.
Maar daarnaast kan je uit deze combinatie een mooi valkje of palomino'tje verwachten... maar we hadden verder nog kans op veel meer kleuren.
Offspring Color Probability
32.81% - Valk
16.41% - Bruin
16.41% - Perlino
12.50% - Palomino
6.25% - Cremello
6.25% - Vos
4.69% - Smoky Black
2.34% - Smoky Cream
2.34% - Black
en na ruim 11 maanden in spanning afwachten...
Kwam daar eindelijk het veulen!
En wat bleek..... het bleek een heel apart kleurtje te zijn.

Net geboren. Hij leek haast palomino kleur met een soort grijsfilter erover heen.
Veel kleurkenners wisten mij te vertellen dat dit een smoky Cream was !

2 dagen oud en voor het eerst in de grote wei. Wat kon hij toen al showen !
Hij werd wat lichter van kleur en leek het mij eerder een Perlino.

ongeveer 1 maand oud.

Als 1,5 jarige, altijd even speels !

Ruim 2 jaar oud, vlak voordat we begonnen met het opbouwen van de training voor de keuring. Toen kwam zijn trouwste fan Kelly (KellyDV) langs om eens wat chique foto's te maken

Tevens mijn favoriete foto van Cassanova.
En daarnaast ontdekte we dat hij ook nog eens de "dun" factor bezit (dit kan je zien aan de wildstrepen op zijn benen en zijn aalstreep)
http://i245.photobucket.com/albums/gg42 ... lsbd0h.jpg

Maar behalve stoer... is het vooral een hele grote en lieve knuffelkont !
En toen werd het spannend !!!!

De Hengstenkeuring !
Omdat wij zelf al een aantal hengsten goedgekeurd hebben bij het NRPS en daarnaast ook hengsten goedgekeurd hebben in Duitsland (Rheinland) en in Belgie (RBP) vond ik het leuk om weer eens wat nieuws te proberen!
Ik besloot om Cassanova voor te stellen voor de Welsh (NWPCS sectie WPBR).

Vrijdag vond de 1e bezichtiging plaats. Wat was dit spannend !!!
Er deden 10 hengsten mee in zijn categorie. en tijdens het rondstappen kwam daar de beruchte man "met de hoed".
Nou ik stond doodsangsten uit !!! Met trillende handjes stond ik langs de kant.
Want wanneer de hoed afgaat.. betekent dat je de ring moet verlaten en je niet meer in de race bent voor dekhengst.
En wat een geluk !!! Bij Cassanova bleef ALS ENIGE de hoed op

Toen moest hij in de middag veterinair gekeurd worden en zich tonen op het straatje.
Ook dit was allemaal goed en mocht hij door naar zaterdag.
Uiteraard was dit nog spannender, want we kwamen nu wel heel dichtbij goedkeuring.

Mooie draf foto gekregen van Nicole Romkes
En daar kwam het verlossende woord !!

En een mooi deken, omdat hij de beste uit zijn jaargang WPBR was.
Foto: Vivian Hesen
Hieronder een leuk stukje van het jurycommentaar wat geschreven is in de paardenkrant
http://i245.photobucket.com/albums/gg42 ... 2sro9u.jpg
En toen mocht hij ook nog deelnemen aan het sectiekampioenschap, tegen de beste uit de rubrieken van oudere en al reeds goedgekeurde hengsten (waaronder ook een FEI ponyhengst).

En ook dit wist hij te winnen !!
Cassanova du Bois algemeen NWPCS kampioen sectie WPBR !!!

Deze foto is voor mij extra bijzonder, doordat ik het geweldig vind om er samen met mijn ouders op te staan. Mijn ouders hebben Cassanova gefokt en ik kreeg de kans om hem als veulentje van hun te kopen, waar ik ze natuurlijk nog steeds ontzettend dankbaar voor ben

En de ereronde als GOEDGEKEURDE KAMPIOENSHENGST !

Super trots !! En voorlopig blijf ik nog even op mijn roze wolk.
En kijk ik nu al uit naar de eerste veulentjes die komen gaan van Cassanova