Ik wilde jullie deze fotos laten zien van mijn haflinger indy.
Ze is een merrie van 145 hoog. En haar manen zijn langer dan 140cm. Hoeveel precies weet ik niet.
Heb ze al een hele tijd niet meer gemeten.Ze groeien nog steeds.
Indien je behoefte hebt aan meer fotos zien van haar en van mijn shetlander pien dan kan je ons volgen op fb of op instagram. (links in mn profiel of onderschrift).
Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze!
Ik heb dit hoofdstel sinds kort. En ik vind het echt super staan!
Kijk en geniet:

Close up

Fotos zijn genomen op een nogal grauwige mistige dag. Al met al vind ik het wel een mooi effect hebben.
Haar manen zijn enkel alleen uit de vlecht gehaald.

Een echte dame

net na een kort sprintje

Knappie

strike a pose

We hebben ook een barok halster. Dat ze die om had heb ik al eens eerder fotos van gemaakt:

Deze dag stond er nogal een woeste storm achtige wind. Maar zelfs dan is het lastig om die manen de lucht in te krijgen.

Ongekamde wir-war boel.

Hier houd ze haar hoofd hoog. Maar haar gewone houding is meestal niet zo. dus dan hangen die manen een stukje op de grond. De staart is inmiddels geknipt.

Jambette

Meer op deze hoogte heeft ze meestal haar hoofd dragen. De wind blies haar manen iets weg. Wat wel een mooi effect gaf voor deze foto.

En van de zomer:

Of het leuk is om met losse manen te rijden?? Deze 2 fotos zijn van afgelopen zomer. Ik zat behoolijk verstrikt in de manen. En ik moest echt hard galoperen om ze de lucht in te krijgen. Ik had ze toen niet gewassen van te voren, alleen de vlechten eruit gehaald. Dan zijn de manen nog wat vettig etc en dus ook zwaarder dan net na t wassen. Als ze gewassen waren dan hadden ze geheid nog meer gewapperd. Wie weet deze lente of zomer.

Aan t einde van ons dagje is het dan de kunst om alles weer in te vlechten.
Er gaat dan een dubbele hengstenvlecht in. Meestal 1 naar iedere kant. Voorheen deed ik ze nog wel naar 1 kant.Maar dit is eigelijk gewoon te zwaar.