Mijn eerste 1,5 jaar met Fjord Winnie (Bolle)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jets

Mijn eerste 1,5 jaar met Fjord Winnie (Bolle)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 19:56

Hoi hoi!

Omdat ik Winnie vorig jaar nog maar een half jaartje deed vond ik het wat overdreven om een topic te maken en had ik besloten om alles het jaar erop in een topic te gooien. Inmiddels rij ik Winnie bijna 1,5 jaar en ik ben nog steeds heel blij met haar :j

Juni
We beginnen in juni. Mijn vorige verzorgpaarden waren verkocht in verband met het overlijden van de eigenaar. Omdat ik toch graag weer met paarden bezig wilde zijn ging ik op zoek naar een nieuw plekje. Ik kreeg meerdere reacties, maar zag mezelf nog niet helemaal op een arabier rondrijden :+ Via de bokt markt kreeg een leuk aanbod om een te dikke fjord te rijden. Winnie was het eerste paardje waar ik bij ging kijken en ik was direct enthousiast :j Als ik nu terug kijk op oude foto, zag ze er best slecht uit, ze had ook erg veel last van zomereczeem. Echt grappig om deze verschrikkelijk lelijke foto terug te zien haha.

Juli
We hobbelden lekker verder in de bak

Augustus
Afbeelding

September
In september wandelden we lekker door het bosje bij de boerderij.

Oktober
In oktober kwam Simone (S_imonee) langs om foto's voor haar portfolio te maken. De foto's in het topic dat ik daarvan maakte doen het helaas niet meer Hier een voorbeeldfoto :)

November
Ook Cynthia (xCynthiaVos) wilde wel langskomen voor een portfolioshoot van Winnie :) In het topic zijn de foto's te vinden. [ITP] Lieve Fjord Winnie op de foto door Cynthia Vos

December
Ondertussen werd winnie steeds schattiger in haar wintervacht <3
Afbeelding

Januari
In Januari kwam ik op het idee om met Winnie te gaan fietsen, dit ging heel goed en daarom doen we dit nu 1 keer per week :)

Februari
In februari kwam Simone met haar paard Mata Hari naar ons toe. We hadden allebei altijd nog de droom om te paard door de McDrive te rijden. Omdat Winnie dicht bij de McDonalds staat reden we vanaf daar die kant op. Benice was gezellig mee op haar stalen ros :) Foto's zijn de vinden in het topic en natuurlijk is er een leuk filmpje van gemaakt door Simone!
S_imonee @ [RIJ-ITP] Een droom die uitkomt! Ritje door de McDrive!
https://www.youtube.com/watch?v=SgsBH2jtGrA

Verder maakten we leuke ritjes in de buurt :)

Omdat Winnie vorig jaar zoveel last had van haar zomereczeem, hees ik haar dit jaar in haar astronauten/alienpak :)

Maart
Via bokt heb ik een gezellig groepje mensen ontmoet, we deden regelmatig ritjes op de eerste zondag van de maand. Omdat ik zelf geen vervoer voor Winnie heb was ik al een paar keer mennend met iemand anders meegeweest. In maart wilde Floor wel een keer mee met haar paard Ed en zo kon ik ook mee. Ons eerste ritje bij de Sahara in Ommen :)
Afbeelding

Volgende maand hadden we een crossfotomeeting op de planning staan. Daarom zijn we daarvoor wat meer gaan oefenen met springen.
Dit was ongeveer 75 cm.

Deze maand hadden we met school een praktijkweek in Drachten. Omdat we daar de hele week bleven, mocht je je paard meenemen. Maris (Nobje) was zo lief om ons zondag te brengen en kwam met het idee om daarvoor nog een strandritje te maken in Julianadorp, supertof!
Afbeelding
Daarna heb ik een gezellige week gehad met klasgenootjes en hun pony's! Hier probeerde ik ook voor het eerst mijn bitloze hoofdstel, waar ze superbraaf op reageerde :j Vrijdag kwam Maris ons na een superleuke week weer ophalen!

April
Deze maand werd Winnie 14 jaar, daarom mocht ze haar feestmuts op! :roll:

Ondanks het slechte weer ging de crossmeeting gewoon door. Weer was Maris zo lief om ons gezellig samen met Ellen (ZouteNootjes) en haar paard naar Bussloo te rijden! Winnie vond het superleuk en wilde vooral heel hard. Omdat dit voor ons de eerste keer was, hebben we alleen lage boomstammetjes gesprongen :)
Afbeelding

Ook kwam Floor ons ophalen voor een leuk ritje bij haar stal. Samen met de handselpaardjes hebben we lekker langs de Milligerplas gereden :)

Samen met Shirley (sure_lee) maakt ik het eerste bitloze buitenritje met Winnie, ze was zo braaf *\o/*

Deze maand ben ik ook begonnen met het bijhouden van onze kilometers tijdens het buitenrijden. Deze maand reden we 51 kilometer.

Mei
Eind april ging ik voor school op stage in Duitsland bij Schockemöhle. Mijn vriendinnetjes Lianne en Ester waren zo lief om Winnie 2 maanden te rijden :) Omdat Winnies manen toch wel vrij lang werden voor onder haar eczeemdeken heb ik Ester gevraagd ze helemaal af te knippen en zo stond er een kale bolle op me te wachten toen ik thuis kwam :=

Juni
Toen ik terug kwam maakte Lianne wat foto's van ons :)
We waren zo blij om elkaar weer te zien := _O-
Afbeelding
En nog een "normale" foto met kale bolle :D

In juni kwam ik terug van stage en begon mijn vakantie. Ik heb toen een leuke minitrektocht gedaan en ben gezellig met Winnie bij Shirley en Lianne gaan logeren! In totaal hebben we die wee 115,5 kilometer gereden, waaronder een ritje van 33 kilometer van Zwolle naar Stegeren. Aan het eind van de week deden we een van de geplande ritjes me de mensen uit ons gezellige topic!
[RIJ-ITP] Minitrektocht met Bolle langs lieve Bokkers
Ook maakten Lianne en ik foto's op de Lemelerberg :)
Afbeelding

Deze maand hebben we 247 kilometer gereden :)

Juli
In juli hebben we veel vrijheidsdressuur en vrij door de bak hobbelen gedaan <3
Filmpje :)

Ook kocht ik mijn nieuwe camera die ik natuurlijk op Winnie uit moest proberen :)
Afbeelding

Deze maand hebben we 86 kilometer gereden :)

Augustus
In augustus kregen we mentuig en een mooie menwagen om te gebruiken! Hier zijn inmiddels al vele gezellige ritjes mee gemaakt! Op deze foto samen met mijn vriendinnetjes Lianne en Floor :)
Afbeelding

Samen met Floor en haar paard Ed hadden we een fotoshoot op de bloeiende heide! Desiree (Deetjeeuh) kwam naar Zwolle om op de Zwolse Heide in Heerde prachtige plaatjes te schieten voor haar portfolio!
[ITP] Fjord Winnie op de Zwolse heide door Desiree-fotografie
Afbeelding

We hebben deze maand 119 kilometer gereden.

September
In september kwam Berber (Mariett) langs voor een portfolioshoot in thema.
[ITP] Fjord Winnie in thema - romantische bloemen en indianenshoot
Afbeelding

Omdat winnie drukplekken kreeg van haar zadel kocht ik een nieuw boomloos zadel, waar ik nog steeds erg blij mee ben :o Daarnaast ontmoete ik tijdens een ritje een gezellige vrouw met een fries en dus had ik na al die tijd alleen rijden eindelijk een gezellig rijmaatje *\o/*

Ook deden we weer een gezellig ritje vanaf Floors stal met de handelpaardjes :)

Op Horse Event kocht ik een rijring. Hier hobbelen we nu zo af en toe mee rond door de bak. Afbeelding

Deze maand reden we 131 kilometer.

Oktober
Begin oktober organiseerde mijn klas een schriktraining. Shirley en Simone wilden ook wel mee doen, dus reden we naar HC De Schalm.
Daar kregen we les van Gert Boonzaaijer.

En we bleven lekker door mennen.

Ook de Autumn Desert trail was deze maand. Samen met Shirley en Lianne hebben we heerlijk over de zandvlakte gegaloppeerd!
[RIJ-ITP] Autumn Desert Trail met fjord Winnie
Afbeelding

Idskia kwam langs voor een leuke herfstshoot voor haar portfolio.
[ITP] Herfstshoot van fjord Winnie door Idskia Art Photography
Afbeelding

Samen met Lianne en haar paard Punk hebben we een heerlijke rit over de Veluwe gedaan.

Deze maand hebben we 166 km gereden.

November
We rijden heerlijk verder, met prachtige uitzichten tijdens het rijden.

En we doen nu ook een galopje op halsring :)
Filmpje

Deze maand reden we 104 kilometer.

December
In december hadden een vriendin en ik zin in hotdogs. Winnie staat vlakbij Ikea, dus gingen we te paard een hotdog halen :)

Ikea! :) Jammie

Omdat Winnie en ik longeren in de bak allebei maar saai vinden, bedacht ik iets nieuws. Als het droog is wandelen we nu af en toe naar de dijk om daar te longeren. Winnie vindt dit een stuk leuker en zo doen we ook een soort van heuveltjestraining. Filmpje

En voor de afwisseling fietsen we nog steeds bijna elke week! Gezellig met lianne!

Ook zijn we lekker bezig met vrijheidsdressuur en wil ze nu op een blok (oke afgezaagde boomstam :') ) staan! Filmpje!

Omdat Lianne en ik beide niets te doen hadden met kerst vroeg ze of ik bij haar kwam logeren met Winnie. We hebben heerlijke kerstritjes gemaakt en tweede kerstdag ging Shirley ook met ons mee *\o/* Lekker op de wei De dag na kerst hadden we wel zin in een lekker ontbijtje. Tijdens ons ritje zijn we langs het restaurant gereden voor een lekkere appeltaart en een patatje :) We hebben een super gezellige week gehad :j

Afgelopen week is de dierenarts van de paardenkliniek langs geweest voor Winnie's jaarlijkse enting. Hierbij hoort ook een gratis gebitscontrole. Winnie bleek haken te hebben en had hierdoor wondjes in haar mond. Gelukkig is alles nu weer helemaal in orde! Ik merkte van de week tijdens het mennen direct verschil, want mennen doe ik wel met bit. Ze liep veel rechter, dus gelukkig heeft ze er nu geen last meer van!
Afbeelding

Het hele jaar door probeer ik Winnie qua gewicht gezond te houden, maar op een of andere mysterieuze wijze blijft ze dik. De dierenarts gaf ons een compliment over haar gewicht en gaf aan dat menig fjordeneigenaar jaloers zou zijn, super fijn om te horen dus *\o/* Nu nog proberen zo te houden :') Vandaag zijn de osteopaat en hoefsmid geweest dus we gaan fris het nieuwe jaar in +:)+

Nog een linkje van haar in haar huidige conditie :)

Deze maand reden we 151 kilometer. Dat brengt ons totaal van dit jaar op 1052 kilometer :)

Het is leuk om terug te kijken op onze eerste 1,5 jaar samen en het is tof om te zien hoe Winnie veranderd is! Dit jaar heb ik een heleboel dingen van mijn bucketlist af kunnen strepen! Het was een leuk jaar met gezellige boktvriendinnetjes en vele kilometers <3
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 03-01-16 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Filmpje in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Sure_lee

Re: Mijn eerste 1,5 jaar met Fjord Winnie (Bolle)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:10

Wauw jetski mooi topic! Wat hebben jullie een hoop km gemaakt. Ik vind het super tof dat ik regelmatig in je overzicht voorkomt en ik hoop dat dat nog jaren zo doorgaat. Ik vind je echt een super gezellige meid en winnie heeft ook humor!

Volgende ding van je bucketlist is vast de Eper paardenvierdaagse. Duimen dat we allemaal ingeloot worden!

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:16

Mooi overzicht! En lekker veel km gereden zo :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:31

<3 jullie zijn toppers Jets!
Ben blij dat ik je heb leren kennen :+:
Ik hoop dit jaar een hele boel kilometers samen met je te maken :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:41

Leuk om je hier weer tegen te komen Jets!
Erg gave foto's, leuk om te zien dat jullie je zo vermaken!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:52

Wat een geweldig topic Jetske! En wat leuk dat Mata en ik er ook in voor komen :D
Ik kreeg even een brok in mijn keel bij het terugkijken van dat filmpje, wat een lol hadden we en Mata vond het ook zo leuk. Ik ben zo blij dat ik dit nog met haar heb kunnen doen!

En dat er in 2016 maar vele leuke ritten en uitjes bij mogen komen en inderdaad wat Shirley zegt: duimen dat we allemaal ingeloot worden voor de vierdaagse.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:00

Wat een enorm leuk jaar! Wat lijkt het me heerlijk dat je van alles doet met winnie en je vriendinnen je daar ook bij willen helpen dmv vervoer.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 21:12

Thanks allemaal!

Lief van je Shir! Volgens jaar sta je er gewoon weer in! :o

Ik ook Floor, super gezellig altijd! En dat gaat helemaal goed komen samen met Duque!

Wat grappig Francisca, dankje!

Dankje Simone! Ja die hoort er natuurlijk ook tussen! Ik ben blij dat moment met je heb mogen delen! En wat waren ze lief samen <3

Eline, ik ben ook super blij met al die lieve vriendinnetjes en ben ze heeel dankbaar dat ze ons zo vaak meeslepen <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:33

Wat een leuk topic Jetske, Winnie is zo'n veelzijdig lief paard! <3
Jullie hebben echt veel leuke dingen gedaan in 2014/2015! :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:31

Leuk anderhalfjaaroverzicht! Knap paard heb je!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 00:30

Thanks, het is inderdaad een toppertje :D <3

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:40

Leuk Jetski en tot snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:22

Wat een super leuk overzicht Jetske, jullie zijn duidelijk vooruit gegaan. Het was leuk om jullie op de foto te zetten. :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:19

Wauw Jetski, mooooi topic van een fantastische merrie! Wat een lief paard is Winnie toch en ik vind dat ze er super uitziet! En knip je nu altijd zelf? Mooi boogje! :P Ooit komt er een fjordenmeeting hoor!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:38

Wat een leuk overzicht, met wat bekende plaatsen. Toen pas zag ik dat je uit Zwolle komt :)*
Bekende dierenarts ook 8-)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:51

kristelhans schreef:
Wauw Jetski, mooooi topic van een fantastische merrie! Wat een lief paard is Winnie toch en ik vind dat ze er super uitziet! En knip je nu altijd zelf? Mooi boogje! :P Ooit komt er een fjordenmeeting hoor!

Dan doe ik graag mee :)

Leuk overzichtje, dacht dat je Winnie al een paar jaar deed.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 11:39

Thanks Desiree, ik ben nog steeds blij met de foto's!

Bedankt voor het compliment Kristel! Haha ja ik heb haar steeds zelf geknipt, maar ben er nog steeds niet zo'n held in := Ik laat het nu groeien, dat wilde ik eigenlijk vorig jaar al, maar nu echt :j Lijkt me gezellig! *\o/*

Dankje Boerinnetje, haha wat grappig! Haha ja van Wapenveld :D

Haha ja dat hoorde ik vaker Joyce! Voelt ook wel langer, maar het is echt 1,5 jaar :+

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:56

Ik zie nu dat sommige linkjes niet werken |(

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:50

Leuk! Ben ook heel verbaasd dat ze dik blijft terwijl je zoveel km maakt!
Staat ze ook op gras? Of alleen hooi?
Voer je bij?
Ik zou alleen hooi in slowfeeder+ vit. supplement en liksteen geven, maar misschien doe je dat al.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 17:29

Freya6 schreef:
Leuk! Ben ook heel verbaasd dat ze dik blijft terwijl je zoveel km maakt!
Staat ze ook op gras? Of alleen hooi?
Voer je bij?
Ik zou alleen hooi in slowfeeder+ vit. supplement en liksteen geven, maar misschien doe je dat al.

Dankje! Dat ben ik ook en we zijn niet de enigen, haha! Ze staat 24/7 buiten met inloopstal. Ze staat op gras, een kaal stukje land. Er wordt 2 a 3 keer per dag hooi gevoerd in slowfeedernet. Ze heeft inderdaad ook een liksteen :j

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:13

winnieee *\o/*

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:27

Wat een leuke foto's ! :)
Waar was die cross meeting?
Leuk die lage boompjes!

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:55

Wat een gave foto's zitten er tussen!
Winnie lijkt me een leuke fjord, lekker veelzijdig!

Crossfoto's <3

fabpannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:23

super leuk overzicht !! en wat een leuk paardje is winnie ! ik heb je meteen maar gevolgd op instagram :)

Mariellleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:58

Mooi overzicht! En wat een ontzettend leuke Fjord :D