4 jaar lang, om precies te zijn 4 jaar en 6 dagen, heb ik genoten van deze top pony. Hij is al een aantal maanden verkocht, dus besloot ik voor de laatste keer een topic van hem te maken.
Gekocht met de bedoeling om dressuur te rijden, aangezien ik springen en buitenritten eng vond. Alamo heeft mij het vertrouwen gegeven om toch op buitenrit, strand- en bosritten te gaan. Niet alleen dat, maar ook de smaak met het springen te pakken gekregen. Als twee niet heel ervaren springers zijn we met z’n tweeën toch over de hindernissen gekomen. Voor de grap eens een klein oefenparcoursje in de cross mee gedaan. Wauw, wat was dat geweldig! Met Alamo heb ik daardoor ook mijn eerste sprongen en wedstrijden gemaakt in de eventing sport. Met de wedstrijden zijn we met de regiokampioenschappen in de L1 dressuur reservekampioen geworden, 6e in het B springen en als top op de kers 3e op het SGW regiokampioenschap in de klasse B.
Nog iets veel belangrijkers wat Alamo mij heeft geleerd: geniet, vertrouw en heb plezier. Bitloos, zadelloos, hoofdstelloos en uiteindelijk tuigloos. Zonder tuig vertrouwde ik hem nog meer dan met, hoe gek kan het zijn. Ik ben onwijs blij dat Alamo op mijn pad is gekomen. Door hem weet ik wat het is om vertrouwen te hebben en om samen te werken.
Voor de laatste keer wilde ik graag een topic maken van deze top pony. De laatste week dat ik hem had, heb ik nog drie laatste ‘wensen’ vervuld en dat wilde ik graag showen, nog 1x een topic van mijn topper!
Als eerste een foto van alle pony’s die ik heb gehad en nog steeds heb. Deze ene foto omvat mijn hele ponytijd en datgene waar ik bijna 8 jaar lang veel van mijn vrije tijd instopte en dit met veel liefde deed, ondanks het bloed, zweet en tranen, waren er genoeg mooie momenten.
(v.l.n.r. Tunja’s Dannie (Dannie), Alamo (Mo), Harm van de Bovenweg (Bambi) en My Lily Rose (Lily))

Waar het topic eigenlijk om draait is deze fotoshoot. Ik wilde graag nog mooie foto’s van ons tweeën, maar het bleef er altijd bij. Ik ben enorm blij met deze foto’s en vind ze stuk voor stuk mooi! Ik heb een selectie moeten maken, dus hierbij een deel van de prachtige foto’s!

En mijn laatste ‘wens’. Zonder zadel en hoofdstel naar het strand gaan, nee, niet zomaar zonder zadel en hoofdstel op het strand. Tuigloos galopperen was deze wens. En hij is uitgekomen! Wat een dag, ik heb het nooit durven dromen dat dit zou kunnen!
Alamo, bedankt voor deze prachtige jaren en voor alles wat je mij hebt geleerd, je bent en blijft een geweldige pony!