Hallo allemaal lieve Bokkers!
Een paar weken terug zag ik een heel aansprekende merrie te koop staan, ik was opslag verliefd... Dat ben ik niet zo heel snel vanaf een foto, maar deze keer! Ik kon haar met geen mogelijkheid uit m'n hoofd krijgen en toen maar eens tussen neus en lippen door verteld tegen mijn vriend. Och jeetje ik was echt verliefd.

Degene die mijn topic hier al wel eens tegen gekomen zijn, weten dat mijn gezondheid me behoorlijk in de steek laat. Vier weken geleden ben ik dan ook alweer voor de achtste keer geopereerd en dat ging (wederom) niet zonder slag of stoot, laat staan zonder complicaties...
Verder gaan we t daar hier maar niet over hebben.

[MWS] Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?
10 December werd ze klinisch gekeurd, maar helaas had ze een zwelling op de kogel rechtsvoor en dus klinisch niet goedgekeurd. Advies van de dierenarts was over ongeveer 10 dagen nog eens keuren, want er werd niet verwacht dat het iets zou zijn. Hooguit zich zelf gestoten of zich verstapt of iets dergelijks, pezen waren ook gewoon mooi dun. Verder was ze in ieder geval wel helemaal gezond!
Dus 22 December kwam de dierenarts opnieuw en toen met vlag en wimpel goedgekeurd!! Ze had dus gewoon nét het verkeerde moment uitgezocht om lomp te zijn.

14 December ben ik pas voor de eerste keer bij haar gaan kijken. Ik was best zenuwachtig, wat als ze niet zó leuk was? Maar ik zag haar en alle twijfel was helemaal weg, ze was écht heel leuk en knap! Helaas was er geen mogelijkheid om eerder te gaan kijken vanwege mijn gezondheid en de nog recente, best zware operatie. Maar ze was veel te leuk om te laten staan!
Gisteren is ze dan eindelijk gekomen!
Zilvana is een voorlopig keur PROK KWPN merrie, schimmel en met de afstamming Jazz x Uniform. Ze is drachtig van de KWPN Gelderse hengst Floris BS (v. Negro) en verwacht haar (derde) veulentje 14 mei! Dus daarom een dubbel cadeautje!

Ze heeft L2 dressuur gelopen en staat sinds dat ze drachtig is stil, na haar veulentje wil ik haar weer op pakken en uitbrengen in de sport. Op naar het Z2 voor het sport predicaat, zodat ze Elite sport wordt. Verder hoop ik dat ze nog heel wat veulentjes op de wereld mag gaan zetten! Maar vooral dat ze gezond oud mag worden bij mij!
Ontmoet mijn super knappe dame:

1.

2.

3.

4. Als 3-jarige op de keuring waar ze Ster werd.

5. Als 3-jarige op de centrale keuring waar ze voorlopig keur werd.
En gisteren in haar nieuwe stal!

6.

7.

8.

9.

10.

11.
En toen oogjes dicht en lekker slapen.

12.
Ze was heel rustig en was direct relax in haar nieuwe stal. Ze waren een nieuw pad aan het aanleggen welke met zo'n trilplaat aan getrild werd en ze gaf er helemaal niets om. Heerlijk nuchter paard! Ze komt samen met een andere schimmel merrie op de wei te staan die rond de zelfde tijd haar veulentje krijgt! Dus straks heerlijk genieten met twee spelende veulentjes in de wei.
Komende tijd ga ik lekker van haar genieten!