Ik ben niet zo van de verhuis, maar het bleef kriebelen.
Dus een afspraak gemaakt op een zaterdag en beste vriendinnetje geappt dat ik naar een andere stal ging kijken. We zijn samen gegaan en bij mij was het gevoel gelijk goed.
Vriendinnetje wist al dat ik het ging doen, ik moest er nog even een nachtje over slapen

Maar vooral het licht in de bak, toezicht overdag en een stuk goedkoper hebben me overtuigd. Jim krijgt eigenlijk hetzelfde: 24/7 buiten, stalletje, maatje.
Gisteren was het zover. Spannend! Na 6 jaar gingen we verhuizen.
Eerst de spullen overgebracht met de trailer (wat kan een mens een zooi verzamelen

Het ging best goed. De trailer was wel spannend, maar hij was rustiger met alles dan ik had verwacht.
Er zat een draadje tussen de stallen en uitloop zodat ze nog niet bij elkaar konden, maar de heren waren stiekem best nieuwsgierig naar elkaar. Er is geen brul gevallen, geen oor naar achteren, het was gelijk goed.
Vanochtend vond ik ze zo.

Jim heeft jaren een box gehad met zand naar een zanduitloop. Hij moest wennen aan het stro en ik vanochtend weer aan het uitmesten

Smeerkees.

Ik gok dat hij het grootste deel van de nacht zo heeft gestaan.

Eten

En toen was het tijd voor de echte kennismaking in de bak. Het idee was om daar nog een paar dagen mee te wachten, maar omdat ze zo rustig waren naast elkaar, besloten we dat meteen vandaag maar te doen.
En wat ging dat goed samen!

Voetjes van de vloer

Voor synchroondraven zijn ze ook al geslaagd

Even bij de buren kijken terwijl Shareek zichzelf nog even paneert.

Knapperd

Ook even paneren

Toen ze terug waren op stal hebben ze beiden een flinke poetsbeurt gehad

Deken weer om en ook besloten het draadje maar weg te halen.
Na 5 minuten stonden ze samen uit 1 slowfeeder te eten

En tussendoor een beetje in de longeercirkel scharrelen
Ik ben met een gerust hart naar huis gegaan. Wat een perfecte match!