2015 Het jaar waarin ik mijn soulmate verloor.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

2015 Het jaar waarin ik mijn soulmate verloor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 22:47

Karlijn van Cordula's Hoeve
† 06-03-2005 - 16-05-2015
Afbeelding

2015 wat een verschrikkelijk jaar, het jaar waarin ik mijn soulmate ben verloren.
Dan open ik mijn fotografie mappen en merk ik tot mijn schrik dat de map 2015 eigenlijk niet bestaat, althans niet met foto's van Karlijn. Wanneer alles leuk is, dan vergeet je al gauw foto's te schieten. Gelukkig heb ik wel wat foto's met mijn telefoon geschoten en een paar filmpjes van haar gemaakt.

Tsja waar zal ik beginnen, ik heb in de 5,5 jaar dat ik Karlijn heb mogen verzorgen erg veel ups en downs met haar gehad. De winter was altijd crisis, ze was enorm heet/stakerig en ik kon er geen land mee bezeilen. Het is zo ver gekomen dat ik met een val 2 nekwervels heb gebroken, ik ben toen bang geworden en gelukkig door middel van een overstap naar western heb ik door kunnen zetten met het rijden van Karlijn. Na een paar jaar tobben heb ik hulp ingeroepen van een gedragstherapeute en dat heeft mij een hoop geholpen met het begrijpen van Karlijn haar gedrag, met mijn rugzakje nog wat verder gevuld heb ik voor het eerst van 2014 naar 2015 gewoon een leuke winter gehad waarin ik door kon rijden. Behalve dat heeft het haar ook enorm geholpen een deken op te doen, blijkbaar was haar eigen vacht toch niet helemaal voldoende want ze werd een stuk rustiger in haar koppie toen ik haar onder het deken had staan.

Ik begin stiekem toch nog even in 2014, waar we op clinic waren en Karlijn bewees dat ze mij meer en meer begon te vertrouwen. Een bijzonder gevoel wanneer een paard dingen voor jou doet die ze voor een ander écht niet zou doen.
Afbeelding

2015 Was voor mij een hoop getob voor een passend deken, uiteindelijk blieft mevrouw natuurlijk alleen maar een Rambo deken :list:
Afbeelding

2015 was voor mij een hoop hoogte punten halen, zoals een ontzettend werkwillig paard tijdens de les.

2015 was voor het eerst in tijdens weer een stukje buiten uitstappen, ze vertrouwde mij weer dusdanig dat ze bij het verlaten van het terrein niet direct steil overeind stond. Een enorme overwinning voor mij!
Afbeelding

Dit filmpje is op 13 april gemaakt, wanneer je als appaloosa graag een snor wilt maar toch echt geen tinker bent..

Tsja en dan komt dé dag, 16 mei 2015 een datum die ik niet gauw meer zal vergeten. Ik was herstellende van een knie operatie toen ik door de eigenaresse werd gebeld met de mededeling dat Karlijn koliek had, de DA was gebeld.. Nouja ik met mijn spalk op de fiets, met een been fietsend richting stal en koliek dat had ze.. Lang verhaal kort zijn we 's avonds met haar naar de kliniek in Utrecht gereden als je dan de opties hoort zakt de grond onder je voeten vandaag. Binnen een uur na aankomst heb ik mijn lieve meisje laten inslapen.
Dit is de laatste foto die ik van haar heb, maar geen foto die ik koester, vlak voordat we haar op de wagen naar de kliniek namen.
Afbeelding

She was mine as a gift,
but never to keep.
As she closed her eyes,
forerver to sleep.
Afbeelding

Van mijn lieve paarden vriendinnetjes dit armbandje gekregen die mij erg dierbaar is.
Afbeelding

Wát een gat liet ze achter in mijn leven (ik zit alweer huilen nu). Ongelofelijk hoeveel zij voor mij betekende, hoeveel zij mij over paarden en paardengedrag heeft geleerd, hoe ze mij heeft leren doorzetten maar nog veel belangrijker hoe ze mij heeft leren luisteren als een paard iets probeert te vertellen.

In eerste instantie wilde ik helemaal niets meer, maar al gauw begint het te kriebelen want niets doen is niet voor mij weggelegd en paarden zit nu eenmaal in mijn bloed. Ik ben begonnen met haar 4 jarige nichtje, Luus een ontzettend lieve merrie. We zijn begonnen met gewoon wandelen.
Afbeelding

Hebben in de hitte het water opgezocht
Afbeelding

En uiteindelijk ben ik toch wel erg gecharmeerd van haar geraakt. Inmiddels heb ik een western zadel voor haar gekregen en ben ik met haar aan de slag gegaan. Ik doe voornamelijk veel grondwerk en zit er zo nu en dan op. Ze is scheef, slap en is nadat ze flink heeft vast gelegen wat gevoelig op de rug geweest (foto's waren goed, behandeling van osteo heeft haar wel wat geholpen). Ik doe het dus rustig aan maar ze gaat enorm vooruit, ik merk echt dat ze sterker en rechter wordt. Ze begint haar lichaam beter te gebruiken en het is ontzettend gaaf om te zien hoe revaliderend goede training werkt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh en Luus is zo vriendelijk geweest om ook in Karlijn haar dekens te passen ook al is ze 10 cm kleiner x). Dan is dat gedoe in ieder geval niet voor niets geweest :+
Afbeelding

Dat is mijn 2015, het geen is gebeurd wat ik nooit voor mogelijk hield. Ik zou Karlijn later overkopen, nog vele jaren plezier met haar hebben maar in plaats van dit alles heb ik een les van het leven gekregen. Veel te jong (10 jaar) is Karlijn van mij weg genomen en zelfs nu 6 maanden verder blijft het een onwerkelijk gevoel.

Ik ben erg benieuwd wat 2016 mij gaat brengen met Luus.

Shinedown

Re: 2015 Het jaar waarin ik mijn soulmate verloor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:50

Echt verschrikkelijk dat je dit jaar Karlijn hebt moeten laten gaan. Ik volgde jullie al vanaf het begin. Fijn dat je nu met Luus aan de slag kan, wie weet hoe jullie je samen gaan ontwikkelen. Ik wens je heel veel plezier in 2016 toe :)!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:51

Ik vind het nog steeds zo erg voor jullie... :(:)

Wat is Luus wel een gaaf dier, ik wens jullie heel veel plezier en groei toe in het komende jaar!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:33

Wat een verdrietig jaar is dit geweest, hopelijk geeft Luus je een beetje troost en extra plezier mee de komende tijd. Het zijn/waren 2 hele mooie stippels :+:

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:27

Karlijn, ze gaat bij mij altijd in gedachten blijven, het is de mooiste appaloosa die ik ooit al gezien heb!
Het is goed dat je een paardje bij hebt die toch iets of wat karlijn in zich heeft stromen.
Luus lijkt een erg leuk paard, gaat Karlijn helemaal niet kunnen vervangen. Maar zie het meer als een sequel op een mooi verhaal. Wordt zeker weer een knap verhaal en je gaat er uiteindelijk wel plezier aan beleven!
(Grappig dat echt iedeen met het arthurs petje een roze heeft die afgeschenen is door de zon :D)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:08

Wat een hartverscheurend einde aan zo'n prachtige vriendschap... Afschuwelijk.

Wel fijn dat je afleiding aan stippelmaatje hebt gevonden. Wat een prachtig dier zeg! Heel veel goeds gewenst samen. :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:33

Hartverscheurend verhaal, en wat een mooie dingen hebben jullie samen meegemaakt.
Het filmpje toverde toch een grote glimlach op m'n hoofd, wát een koppie <3

En wat knap en dapper van je dat je bent begonnen met een ander paard. Ik kan mij voorstellen dat dat heel moeilijk is maar toch ook erg pijnverzachtend :(:)

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 07:36

Vreselijk dat je Karlijn bent verloren. Het is zo te lezen nog steeds een open wond voor je... Sterkte Y;(

Daar en tegen is er een super gaaf 'ander paard' op je pad gekomen. Ik hoop dat jullie heel veel plezier samen gaan beleven in 2016 :)) veel plezier toegewenst samen, misschien verzacht het je verdriet een beetje....

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 08:46

Wat vreselijk dat het zo abrupt is geëindigd voor Karlijn en jou.. Ik heb eerder topics van jullie gezien en daarin kwam jullie groei duidelijk naar voren.

Wel fantastisch dat je zoveel van haar hebt mogen leren. Dat neemt niemand je meer af.

Heel veel geluk en plezier met Luus.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:44

Zo pijnlijk, zo onwerkelijk.. Jullie waren zo'n prachtige combinatie..
Nogmaals, nog steeds heel erg veel sterkte met dit vreselijke verlies en verdriet. :(:)

Natuurlijk ook heel veel plezier en geluk gewenst met Luus. <3

Krabburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:58

Wat vreselijk om dit te moeten meemaken, heel veel sterkte met dit verlies! :(:)

Zie ik nou goed, heb/had je les van Alice? Ik krijg daar ook les van en dacht haar te herkennen

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:19

TS je staat in Uitgelicht! :D

Wat triest dat je mooie paard ingeslapen is, maar Luus mag er ook wel zijn ;)
Heel veel plezier met haar, maar dat komt vast wel goed!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:22

Heel veel sterkte

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:43

Zo jammer van je mooie paard....

Wat fijn dat je nu met haar nichtje aan de slag kan.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 16:13

Dankjulliewel!
Ik mis haar idd nog enorm maar Luus is een leuk dier om mee te werken.
Ik heb inderdaad westernles van Alice, die herken je toch uit duizenden ;). Momenteel even niet, richt mij nu op rechtrichten en dat heb ik dan weer van Yacintha Feringa.