Where is the good in goodbye?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Where is the good in goodbye?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 12:08

Hallo Bokkers,

Vele van jullie zullen het al wel gelezen hebben in dit topic: [VVDD] En dan is ineens je verhaal afgelopen... maar ik wilde ook graag nog een foto topic maken. Aangezien ik veel te veel foto's heb staan er een hoop fotos in link :) .

Ons verhaal is af. Het boek is uit. Winston & Marjo is geen combinatie meer helaas. Vorige week zondag kreeg ik van de eigenaresse te horen dat ik moest stoppen met deze topfjord bij te rijden. De reden waarom ga ik niet openbaar zetten. We hebben nog een weekje lol gehad en van elkaar mogen genieten en afgelopen zaterdag was het dan echt voorbij. Wat een tranen ik al heb gelaten om dit paardje...

Ons verhaal begon in 2012. Een jaar nadat Vriska (mijn vorige verzorgpaard) was overleden aan koliek ben ik weer gaan zoeken naar een nieuw paardje. Ik had de keuze tussen twee paardjes. Een haflinger die M-dressuur was en waar ik dressuur matig mee aan het werk kon of een fjord waarmee ik eigenlijk alles kon maar die geen klassering of iets dergelijks had. Fjordengek die ik ben (Vriska was ook een fjord) was de keuze snel gemaakt. Winston werd mijn nieuwe verzorgpaard!

In het begin reden we zo door de bak:
In draf
En in galop

Al gauw volgde er een fotoshoot. Lauke kwam langs en heeft ons voor het eerst op de foto gezet:
Lief paard :D

De klik die ik met Winston had, voelde ik al vanaf dag 1. Waar ik zelf altijd enorm voorzichtig en bang was met nieuwe dingen. Deed ik dit met Winston best veel. We stonden op een stal direct naast het bos, dus we moesten snel maar eens buiten rijden. Ons eerste ritje in het bos was samen met Andrea (TurboTinker op Bokt) met haar tinker Jaron.
Bange schijterd dat ik was, mét bodyprotector en touwtje om de hals :Y)

Kun je je dan voorstellen dat we niet veel later zo op de foto gingen op de heide?
Afbeelding

Lauke was weer geweest en kwam foto's maken in het bos, maar ook de dressuur ging weer op de foto:
Hij liep lekker ontspannen!

Vervolgens kwam er een meeting aan. Hier was ook Andrea met Jaron aanwezig, dus moesten we uiteraard even samen op de foto :D
Afbeelding

In 2013 zijn we gewoon door gegaan met lol trappen. We reden vaker buiten en ik leerde Winston beter kennen. Andrea kwam langs en heeft geweldige foto's gemaakt op de heide.
Prethoofd :D

Het vertrouwen in elkaar groeide en ik ontdekte nieuwe dingen. Rijden met touwhalster, dat leek mij altijd al zo gaaf en gaf mij echt het ultieme gevoel!
Toppertje!

We deden nog eens mee aan een fotomeeting
In volle galop over de heide!

We waren inmiddels van stal verhuisd. Op vrijdag kwam ik terug van excursie en 's avonds zijn de eigenaresse en ik gaan kijken bij twee nieuwe stallen. De eerste stal die we bekeken voelde niet goed. Door naar de tweede en diezelfde avond stond Winston nog op zijn nieuwe plekje.

Ik had een nieuw hoofdstel gekocht en het rijden ging steeds beter. Marlies kwam langs voor foto's:
Afbeelding

Op deze nieuwe stal werd fanatiek gesprongen. En dan ontkom je er niet aan. Ook bij mij zijn de springkriebels gekomen en we waren begonnen! En wat vond Winston het allemaal leuk :D
https://flic.kr/p/AkMv1K

In september van 2013 is ook mijn ultieme pennydroom in vervulling gegaan: Een strandrit! Samen met (wederom) Andrea hebben we de paarden ingeladen en zijn we naar Noordwijk afgerezen. Wat was dat geweldig zeg!! Gecrosst over het strand, en hard dat we gingen! Prachtig!
Afbeelding

In september ging ik ook voor 6 weken weg naar Canada voor stage. Na mijn terugkomst in november heb ik Lauke gevraagd om nog eens foto's te maken. We zijn het bos in geweest en daar heeft Lauke deze geweldige plaat van ons geschoten:
Afbeelding

Arianne is in 2013 ook nog langs geweest. Tuigloos paardrijden, dat is toch geweldig?
https://flic.kr/p/A4h1sR

Springen ging goed dus ik schreef ons in voor het kerstspringen op manege Groenewoude.
Je mocht dus ook verkleed komen, dat heb ik heel letterlijk genomen!

Ons jaaroverzicht van 2013:
Marjoow @ [RIJ-ITP] Een jaar vol met hoogtepunten.

We maken een kleine sprong naar 2014. De staleigenaar is druk aan het knutselen geweest en heeft crosshindernissen gebouwd. Die moesten natuurlijk uitgeprobeerd worden!
Marjoow @ [SGW-ITP] Crossen in ons eigen weiland

Lauke kwam niet veel later weer langs en heeft goede crossfoto's van ons gemaakt:
Afbeelding

In maart 2014 zijn we ook begonnen met lessen op de club. Ene week dressuur, andere week springen. Met springen waren we zo vooruit gegaan dat ik ons had opgegeven voor een BB parcours bij Groenewoude:
Springfjord :D
Marjoow @ [SPR-ITP] Topfjord Winston de hoogte in!

Ik wilde ook nog heel graag zonsondergangfoto's. Femke is langsgeweest en heeft prachtige foto's van ons geschoten!
Afbeelding
Marjoow @ [ITP] Gouden foto's van een gouden Fjord

Ook deden we mee aan een crosswedstrijd in de buurt bij Manege Den Toom. Dat was ook écht geweldig!

https://youtu.be/igYWNBHsJxU
Marjoow @ [SGW-ITP] Crossfjord Winston in onze eerste SGW!

Andrea is in 2014 ook verhuisd naar onze stal en werd lid van dezelfde club. We sprongen vaak samen!
Mijn gezicht en dat van Winston zegt genoeg :P

Hier ons jaaroverzicht van 2014:
Marjoow @ [ITP] Met sprongen door het jaar!

Weer een sprong. 2015. Begin 2015 werd Winston kreupel. Hij had platvoeten en moest op ijzers. Van half februari tot eind april zijn we uit de running geweest maar vanaf mei konden we weer aan de slag. Rijden ging gelijk een stuk beter en Winston zat veel lekkerder in zijn vel op deze ijzers!
Marjoow @ [ITP] Apie kan weer vooruit!
Marjoow @ [RT-HAW] Topfjord Winston: Back on track!

In het rood en op de foto dus!
Marjoow @ [RT-HAW] Fjord Winston: Op weg naar ons debuut!

Murielle (Muurp) kwam regelmatig langs om Winston te knippen. Een keer heeft ze na het knippen deze prachtige foto's geschoten:
Marjoow @ [ITP] Winston in het avondzonnetje door Muurp!

We hadden voor december 2014 al een startkaart aangevraagd maar eind Mei konden we dan eindelijk ons debuut waarmaken op het Pinksterconcours in Hoogland!
Afbeelding
In de eerste proef vond meneer alles leuk en keek hij overal naar. De concentratie was ver te zoeken :') Dit resulteerde in 167 punten. Tweede proef ging een stuk beter en dit werd ook goed beloond. Onze eerste winstpunt was in de pocket hoor! 180 punten!
Eind mei reden we op Groenewoude onze tweede dressuurwedstrijd waar we zelfs 2x 2e werden met 182 & 181 punten. Medio Juni hadden we onze derde wedstrijd, wederom op Groenewoude. Hier reden we naar 182 & 188 punten. In de tweede proef een tweede prijs en een persoonlijk record gereden. De teller stond op B+5!

Helaas is Andrea van stal vertrokken. We kregen een nieuw stalgenootje die ook van fotograferen hield en al gauw ook foto's van Winston maakte.
Afbeelding
Met dank aan Bokt (ik had een wedstrijd gewonnen) komt deze foto groot aan de muur <3

Het stamboek vierde dit jaar hun 60-jarig bestaan en dat werd gevierd in Ermelo. Ik had mij opgegeven voor een clinic Dressuur die gegeven werd door Bart Bax. Winston liep als een zonnetje en ik heb een super fijne clinic gereden! Afbeelding

Daarna zijn we op instructieweek in Hoenderloo gegaan. Hier hebben we weer een week lang heerlijk buiten gereden over de Veluwe, veel dressuur gereden en een rondje door het crossbos gedaan. Wat was dat weer leuk!!

In september kwam Horse Event eraan en ik had ons opgegeven voor een SGW clinic. Nooit verwacht dat we mee mochten, maar jawel hoor. Wij mochten meerijden met de clinic! Was dat even gaaf!!
Afbeelding
Alsof het niets was sprong hij even over alle sprongen die de grote paarden ook deden. Wat een topper!!

Samen met stalgenoot nog een bosrit gemaakt. Haar vriend stelde voor om foto's te maken, en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen :D
Hard gaan!

Afbeelding

En toen waren we alweer aan het einde. Hoewel de dressuur de laatste tijd niet top ging, hadden we toch fijne momenten. Stalgenootje maakte wat rijfoto's van ons:
Afbeelding

Afbeelding

's Avonds kwam het nieuws van de eigenaresse. Ik moest stoppen met Winston. Ik vroeg of ik oktober nog af mocht maken, maar alleen deze week mocht ik Winston nog doen. Op woensdag hebben we nog een geweldige springles gereden:

https://youtu.be/-acyqyEHYZU

Op donderdag is Esmee langs geweest en heeft nog een paar prachtige foto's geschoten van ons:

Afbeelding

Knuffel <3

Afgelopen zaterdag ons laatste wedstrijdje gereden en hier nog 2 winstpunten behaald. 183 & 181, eindstand B+7.

Wat zal ik dit mannetje missen. Wat hebben wij samen veel bereikt! Springen, crossen, buitenrijden, mennen en dressuur. Hij kan het allemaal. Wat voelt het rot om dit zo achter te moeten laten zeg. In de 3 jaar dat ik hem heb gereden was hij echt een beetje van mij.

Respect als je alles gelezen hebt _O-
Ik ga vooruit kijken en hopelijk vind ik weer een paardje waar ik lekker mee aan de slag kan :)
Laatst bijgewerkt door Angela op 28-10-15 13:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: maximaal 15 zichtbare afbeeldingen (video zichtbaar is ook afbeelding). Videos in link geplaatst

YvvvWedg

Re: Where is the good in goodbye?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:17

Verschrikkelijk als je zo afscheid moet nemen van hem, hopen dat je snel een nieuw leuk paardje vind.
Jullie zien er echt als topcombinatie uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:19

:oo heb ik dit gemist, vond jullie zo'n leuke combinatie altijd! Waarom? (PB natuurlijk, snap als je niet openbaar wil. En ik begrijp ook heel goed als je het niet wil PB'en :) )

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:20

Wat zal jij een verdriet hebben! Heel veel sterkte ermee, en koester alle mooie herinneringen die je hebt, evenals de prachtige foto's! <3

Ben wel erg benieuwd naar de reden, maar ik snap dat je het niet openbaar zet. :)

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:25

Wat erg! Jullie zien er super leuk uit samen!, ik hoop dat je snel een ander paardje vind.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:25

Lichtelijke brok in mijn keel na alles gelezen en bekeken te hebben. Hopelijk vind je snel wen nieuw maatje !

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:26

:(:)

Ik snap er nog steeds niks van Marjoow en ik vind het vreselijk voor jullie. Hopelijk vind je snel een leuk paard om bij te rijden.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:31

Had al in het andere topic gereageerd maar vind t nog steeds jammer. Ik snap ook niet helemaal goed waarom .. Je hebt alleen maar goede dingen gedaan met het diertje lijkt me.
Eigenaresse maakt vast een beslissing die ze denkt dat nodig is, maar ben wel nieuwsgierig.

Des ondanks, veel sterkte en hoop dat er een nieuw paardje op je pad komt waarmee je ook een klik hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:33

Ik had het in je andere topic ook al geschreven, maar nu met alle foto's erbij vind ik het NOG meer zonde dat je moest stoppen. Jullie waren een echt heel erg leuke combinatie, die onwijs veel plezier uitstraalden samen, en een enorme groei doorgemaakt hebben.
Ik hoop dat al die prachtige herinneringen die je samen met Winston gemaakt hebt, nog lang in je hoofd blijven zitten, en dat de traantjes die daar ongetwijfeld nu bij horen, heel snel vervangen mogen worden door trotse glimlachjes.

Jammer dat je zo ver weg woont, anders had je meteen door gemogen met mijn fjorden; had het je graag gegund.

Sterkte met je verlies, en ik hoop op even leuke topics met een nieuw paardje in de nabije toekomst!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:33

Snif. Niet leuk! Maar wel een fantastische tijd om op terug te kijken.

Wat hebbeb wij veel momenten samen trouwens! Leuk om terug te kijken. ♡

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:37

Ik vind het echt heel erg voor je :(

Zulke mooie herinneringen zouden niet op deze manier gestopt mogen worden... Dat is zo'n groot nadeel als het je eigen paard niet is... Je heb er geen macht over.. :(

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:39

Ik snap het echg niet Marjo! Jullie waren zo leuk samen. Helaas weet ik precies hoe het is om na 3 jaar te moeten stoppen met het rijden van een paard. Jij reed Winston ook al vanaf dat hij 4 was, toch?
Ik mis mijn bijrijdpaard nu, een jaar later nog steeds. Gelukkig heb ik het nu wel een beetje af kunnen sluiten, ik hoop dat je dat ook snel kan en dat je dan een leuk paard vind! Succes!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:41

Nogmaals sterkte :(:)

Het lijkt me echt vreselijk om zo ineens te moeten stoppen..

Jullie hebben wel heel veel leuke dingen gedaan, gelukkig heb je daar ook veel foto's van! Herinneringen pakt niemand je meer af :)

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:44

Wat ontzettend jammer Marjo. Ik heb veel foto's en topics voorbij zien komen van jullie en vond jullie een leuke combinatie.
Veel sterkte en hopelijk vind je een ander paardje om te rijden.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:45

Ik had je al gesproken. Blijf het ontzettend jammer vinden, jullie waren echt een super leuke combinatie.
Hopelijk vind je snel wat anders waar je weer fantastische dingen mee mag en kan gaan doen. :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:46

Prachtig topic heb je gemaakt! :*
Jullie hebben enorme sprongen gemaakt en je hebt gelukkig nog vele foto's om van te kunnen genieten!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:48

Ik kan er nog steeds met mijn pet niet bij, zo ontzettend jammer!!
Heel mooi topic, geweldig overzicht zo. En nu ik dit allemaal zie, snap ik er nog minder van.. Ik vind het echt kl*te voor je!
Nogmaals veel sterkte!

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:50

Wauw, het is een prachtig topic geworden! Mooie herinneringen hebben jullie samen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:51

Ik ben dan altijd wel erg benieuwd wat de achterliggende gedachte is achter zo'n beslissing van een eigenaresse en ook zo abrupt. Zéker als ik dan zie wat je eigenlijk met hem bereikt hebt!

Heel veel sterkte, geniet van de mooie herinneringen en de vele fotos!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:57

Wat ontzettend jammer en onvoorstelbaar dat je moet stoppen, als ik de foto's zo zie, lijkt het mij dat je alleen maar een aanwinst bent als verzorgster...
Helaas voor de eigenaresse dat ze dat moet missen...
Prachtige foto's, geweldige herinneringen, hou dat vast tijdens je verwerking!
Hopelijk vind je tzt een ander fijn paardje!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:15

Heel mooi topic Marjo, tranen in me ogen het doorgelezen, kan gewoon niet geloven dat het het einde is voor jullie, hoop dat je na het verwerken een ander leuk paardje vind.

Ze had geen beter verzorgster kunnen krijgen dan jou. Heel veel sterkte met het verwerken en denk aan alle mooie herinneringen. Ben zo blij dat ik jullie nog eens in real life heb zien werken, jullie zijn/waren een topteam

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:19

Wat jammer dat jullie geen combinatie meer zijn, echt ontzettend balen!

Mooie herinneringen hebben jullie wel samen!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:22

Nogmaals wat ontzettend zonde dit.
Jullie waren zo'n leuke combinatie.
Heb genoten hoe jullie op horse event de clinic reden, met een grote brede glimlach!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:25

Wat een mooie momenten hebben jullie samen gemaakt, echt gegroeid samen.
Ik heb ook wel eens met een bijrijdpaard moeten stoppen terwijl ik de reden totaal niet snapte, dan doet het wel extra pijn. :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:28

Heel mooi topic.
Heel veel sterkte... :(