Vele van jullie zullen het al wel gelezen hebben in dit topic: [VVDD] En dan is ineens je verhaal afgelopen... maar ik wilde ook graag nog een foto topic maken. Aangezien ik veel te veel foto's heb staan er een hoop fotos in link

Ons verhaal is af. Het boek is uit. Winston & Marjo is geen combinatie meer helaas. Vorige week zondag kreeg ik van de eigenaresse te horen dat ik moest stoppen met deze topfjord bij te rijden. De reden waarom ga ik niet openbaar zetten. We hebben nog een weekje lol gehad en van elkaar mogen genieten en afgelopen zaterdag was het dan echt voorbij. Wat een tranen ik al heb gelaten om dit paardje...
Ons verhaal begon in 2012. Een jaar nadat Vriska (mijn vorige verzorgpaard) was overleden aan koliek ben ik weer gaan zoeken naar een nieuw paardje. Ik had de keuze tussen twee paardjes. Een haflinger die M-dressuur was en waar ik dressuur matig mee aan het werk kon of een fjord waarmee ik eigenlijk alles kon maar die geen klassering of iets dergelijks had. Fjordengek die ik ben (Vriska was ook een fjord) was de keuze snel gemaakt. Winston werd mijn nieuwe verzorgpaard!
In het begin reden we zo door de bak:
In draf
En in galop
Al gauw volgde er een fotoshoot. Lauke kwam langs en heeft ons voor het eerst op de foto gezet:
Lief paard

De klik die ik met Winston had, voelde ik al vanaf dag 1. Waar ik zelf altijd enorm voorzichtig en bang was met nieuwe dingen. Deed ik dit met Winston best veel. We stonden op een stal direct naast het bos, dus we moesten snel maar eens buiten rijden. Ons eerste ritje in het bos was samen met Andrea (TurboTinker op Bokt) met haar tinker Jaron.
Bange schijterd dat ik was, mét bodyprotector en touwtje om de hals

Kun je je dan voorstellen dat we niet veel later zo op de foto gingen op de heide?

Lauke was weer geweest en kwam foto's maken in het bos, maar ook de dressuur ging weer op de foto:
Hij liep lekker ontspannen!
Vervolgens kwam er een meeting aan. Hier was ook Andrea met Jaron aanwezig, dus moesten we uiteraard even samen op de foto

In 2013 zijn we gewoon door gegaan met lol trappen. We reden vaker buiten en ik leerde Winston beter kennen. Andrea kwam langs en heeft geweldige foto's gemaakt op de heide.
Prethoofd

Het vertrouwen in elkaar groeide en ik ontdekte nieuwe dingen. Rijden met touwhalster, dat leek mij altijd al zo gaaf en gaf mij echt het ultieme gevoel!
Toppertje!
We deden nog eens mee aan een fotomeeting
In volle galop over de heide!
We waren inmiddels van stal verhuisd. Op vrijdag kwam ik terug van excursie en 's avonds zijn de eigenaresse en ik gaan kijken bij twee nieuwe stallen. De eerste stal die we bekeken voelde niet goed. Door naar de tweede en diezelfde avond stond Winston nog op zijn nieuwe plekje.
Ik had een nieuw hoofdstel gekocht en het rijden ging steeds beter. Marlies kwam langs voor foto's:

Op deze nieuwe stal werd fanatiek gesprongen. En dan ontkom je er niet aan. Ook bij mij zijn de springkriebels gekomen en we waren begonnen! En wat vond Winston het allemaal leuk

https://flic.kr/p/AkMv1K
In september van 2013 is ook mijn ultieme pennydroom in vervulling gegaan: Een strandrit! Samen met (wederom) Andrea hebben we de paarden ingeladen en zijn we naar Noordwijk afgerezen. Wat was dat geweldig zeg!! Gecrosst over het strand, en hard dat we gingen! Prachtig!

In september ging ik ook voor 6 weken weg naar Canada voor stage. Na mijn terugkomst in november heb ik Lauke gevraagd om nog eens foto's te maken. We zijn het bos in geweest en daar heeft Lauke deze geweldige plaat van ons geschoten:

Arianne is in 2013 ook nog langs geweest. Tuigloos paardrijden, dat is toch geweldig?
https://flic.kr/p/A4h1sR
Springen ging goed dus ik schreef ons in voor het kerstspringen op manege Groenewoude.
Je mocht dus ook verkleed komen, dat heb ik heel letterlijk genomen!
Ons jaaroverzicht van 2013:
Marjoow @ [RIJ-ITP] Een jaar vol met hoogtepunten.
We maken een kleine sprong naar 2014. De staleigenaar is druk aan het knutselen geweest en heeft crosshindernissen gebouwd. Die moesten natuurlijk uitgeprobeerd worden!
Marjoow @ [SGW-ITP] Crossen in ons eigen weiland
Lauke kwam niet veel later weer langs en heeft goede crossfoto's van ons gemaakt:

In maart 2014 zijn we ook begonnen met lessen op de club. Ene week dressuur, andere week springen. Met springen waren we zo vooruit gegaan dat ik ons had opgegeven voor een BB parcours bij Groenewoude:
Springfjord

Marjoow @ [SPR-ITP] Topfjord Winston de hoogte in!
Ik wilde ook nog heel graag zonsondergangfoto's. Femke is langsgeweest en heeft prachtige foto's van ons geschoten!

Marjoow @ [ITP] Gouden foto's van een gouden Fjord
Ook deden we mee aan een crosswedstrijd in de buurt bij Manege Den Toom. Dat was ook écht geweldig!
https://youtu.be/igYWNBHsJxU
Marjoow @ [SGW-ITP] Crossfjord Winston in onze eerste SGW!
Andrea is in 2014 ook verhuisd naar onze stal en werd lid van dezelfde club. We sprongen vaak samen!
Mijn gezicht en dat van Winston zegt genoeg

Hier ons jaaroverzicht van 2014:
Marjoow @ [ITP] Met sprongen door het jaar!
Weer een sprong. 2015. Begin 2015 werd Winston kreupel. Hij had platvoeten en moest op ijzers. Van half februari tot eind april zijn we uit de running geweest maar vanaf mei konden we weer aan de slag. Rijden ging gelijk een stuk beter en Winston zat veel lekkerder in zijn vel op deze ijzers!
Marjoow @ [ITP] Apie kan weer vooruit!
Marjoow @ [RT-HAW] Topfjord Winston: Back on track!
In het rood en op de foto dus!
Marjoow @ [RT-HAW] Fjord Winston: Op weg naar ons debuut!
Murielle (Muurp) kwam regelmatig langs om Winston te knippen. Een keer heeft ze na het knippen deze prachtige foto's geschoten:
Marjoow @ [ITP] Winston in het avondzonnetje door Muurp!
We hadden voor december 2014 al een startkaart aangevraagd maar eind Mei konden we dan eindelijk ons debuut waarmaken op het Pinksterconcours in Hoogland!

In de eerste proef vond meneer alles leuk en keek hij overal naar. De concentratie was ver te zoeken

Eind mei reden we op Groenewoude onze tweede dressuurwedstrijd waar we zelfs 2x 2e werden met 182 & 181 punten. Medio Juni hadden we onze derde wedstrijd, wederom op Groenewoude. Hier reden we naar 182 & 188 punten. In de tweede proef een tweede prijs en een persoonlijk record gereden. De teller stond op B+5!
Helaas is Andrea van stal vertrokken. We kregen een nieuw stalgenootje die ook van fotograferen hield en al gauw ook foto's van Winston maakte.

Met dank aan Bokt (ik had een wedstrijd gewonnen) komt deze foto groot aan de muur

Het stamboek vierde dit jaar hun 60-jarig bestaan en dat werd gevierd in Ermelo. Ik had mij opgegeven voor een clinic Dressuur die gegeven werd door Bart Bax. Winston liep als een zonnetje en ik heb een super fijne clinic gereden!

Daarna zijn we op instructieweek in Hoenderloo gegaan. Hier hebben we weer een week lang heerlijk buiten gereden over de Veluwe, veel dressuur gereden en een rondje door het crossbos gedaan. Wat was dat weer leuk!!
In september kwam Horse Event eraan en ik had ons opgegeven voor een SGW clinic. Nooit verwacht dat we mee mochten, maar jawel hoor. Wij mochten meerijden met de clinic! Was dat even gaaf!!

Alsof het niets was sprong hij even over alle sprongen die de grote paarden ook deden. Wat een topper!!
Samen met stalgenoot nog een bosrit gemaakt. Haar vriend stelde voor om foto's te maken, en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen

Hard gaan!

En toen waren we alweer aan het einde. Hoewel de dressuur de laatste tijd niet top ging, hadden we toch fijne momenten. Stalgenootje maakte wat rijfoto's van ons:

's Avonds kwam het nieuws van de eigenaresse. Ik moest stoppen met Winston. Ik vroeg of ik oktober nog af mocht maken, maar alleen deze week mocht ik Winston nog doen. Op woensdag hebben we nog een geweldige springles gereden:
https://youtu.be/-acyqyEHYZU
Op donderdag is Esmee langs geweest en heeft nog een paar prachtige foto's geschoten van ons:

Knuffel

Afgelopen zaterdag ons laatste wedstrijdje gereden en hier nog 2 winstpunten behaald. 183 & 181, eindstand B+7.
Wat zal ik dit mannetje missen. Wat hebben wij samen veel bereikt! Springen, crossen, buitenrijden, mennen en dressuur. Hij kan het allemaal. Wat voelt het rot om dit zo achter te moeten laten zeg. In de 3 jaar dat ik hem heb gereden was hij echt een beetje van mij.
Respect als je alles gelezen hebt

Ik ga vooruit kijken en hopelijk vind ik weer een paardje waar ik lekker mee aan de slag kan