Twee weken geleden heb ik een zweepslag opgelopen in een spier die bij mijn nek/schouder zit.
Hierdoor is het niet mogelijk om te gaan rijden, want dat doet best wel zeer

Ik tel echt de dagen af, want ik zou zo graag weer willen rijden.
Want dat is toch wel heel leuk om te doen, maar ja... Wat niet kan, kan niet.
Op zich is het niet een hele erge straf, want hier door word ik "gedwongen" om andere dingen met mijn knappe hafman te gaan doen.
Daarom word hij nu 3x in de week door anderen gereden en longeer ik hem om de dag.
Vanmorgen had ik geen zin om "alweer" te gaan longeren, daarom zette ik allemaal leuke spullen in de bak.
Een zeil, cavaletti, pionnen, zwepen, plastic tasje en ander plastic spul.
Athos kennende, kan hij zich wel snel opwinden als er iets is, wat hij spannend vind.
Dus ik had in gedachten, dat dit een mooie afwisseling was, om meer vertrouwen te krijgen in elkaar.
En dat is gelukt!

1. Athos mag eerst zelf lekker in de bak, alles onderzoeken en besnuffelen.

2. "Scary Pavo tasje" daar moest hij even goed naar kijken.

3. Tijd voor het "los longeren" met een hoopje plastic aan je staart bungelend.
Athos gaf er helemaal niks om!

4. Nadat hij tussen twee pionnen draafde, met daar in een zweep met een tasje of plastic, mocht hij van mij even vrij rondlopen. En ja, blijkbaar wou hij het graag wat spannender maken!

5.
Daarna heb ik hem laten springen over de cavaletti, die ingepakt was met het zeil.
De foto daarvan, komt nog. Hij deed het gewoon zo braaf!!!
Omdat het zeil ook vertrouwd voelde, ben ik een stap verder gegaan. Namelijk het zeil over hem heen.
Eerder was het me nog niet gelukt, vanwege zijn spanning. Maar vandaag, lukte echt alles!

6.

7. Tsjah... Je bent een haflinger of niet he? Alles (voor) eten!!!

8. Verstoppertje spelen, dat kan ie ook al

9. Nog een foto met een happy haffie

10. En dan nog een foto van een tijdje geleden. Hij vind alles prima!
Bedankt voor het kijken

oh ja... alle foto's zijn met een Iphone gemaakt