Onze 2e Shire show

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Onze 2e Shire show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 10:48

Hallo iedereen,

Ik heb even getwijfeld, wel of geen topic aanmaken..
De keuring was dit jaar binnen, hierdoor zijn de foto's minder mooi geworden, helaas!
Ook ging er die dag het nodige mis, waardoor de voorbereidingen niet zo lekker liepen en Pluis haar nummer niet goed vast zat, maar ook haar staartplait opzij zakte (en dat terwijl haar staart zo mooi was ingevlochten door een goede vriendin van mij, dat er zelfs over gesproken werd door de presentator! zonde dus:( )

Echter, toch besloten (met wat aanmoeding) een topic aan te maken om ons shire ras wat te promoten! je ziet ze immers nog niet zo veel ;)

Vorig jaar deden wij ook mee, toen was het buiten! en hier heb ik toen ook een topic over aangemaakt:
[ITP] Pluis haar 1e shire show!


A fijn, dit jaar deden we dus weer mee, lang leven de lol! :D want voor een 1e prijs hoeven wij gewoon weg niet mee doen, Pluis heeft erg veel wit, wat liever niet gezien word. en wegens een ongeluk in de wei vorig jaar, zwaait ze ook nog met haar rechter achterbeen. Dit word behandeld en is al minder, en zal uiteindelijk wel over gaan, dus wie weet in de toekomst! :D
Voor nu, gewoon lekker voor de lol mee gedaan dus! :D

(Pluis wou 2x toe niet de trailer op, hierdoor een uur vertraging in de ochtend.. ging op de trailer, vol op mijn voet staan, waardoor ik met een dikke blauwe voet haar voorgebracht heb en als klapper op de vuurpijl verrek ik een uur voor de keuring mijn middenrif met het optillen van een bak wortels waardoor ik amper nog lucht krijg..

Gelukkig had ik, of eigenlijk Pluis een eenorme Fanclub bij zich, wat een helden en wat een toppers! <3
Een hele goede vriendin van mij was mee, en heeft haar hele staart opgevlochten, echt top! want een mega dikke staart zo opvlechten.. RESPECT! :D ook heeft ze geholpen met de benen helemaal wit maken <3
Verder was er een stalgenootje mee, een verzorgster van Pluis en de dochter van de stalbaas was ook gezellig mee! omdat er vooraf het nodige mis ging bij mij, hebben deze meiden allemaal onwijs geholpen met de voorbereidingen, zonder hun was het mij nooit optijd gelukt, dus echt onwijs bedankt meiden!! *\o/*
Ook mijn lieve ouders waren weer mee, zij hebben Pluis erheen gereden en weer thuis gebracht, met onwijs veel geduld dit jaar :j dus ook jullie echt onwijs bedankt!!

Zo, nou.. genoeg bedankjes en gepraat! hier een paspoortje van mijn Pluis! en dan gelijk de foto's erachteraan! :j

Stamboeknaam: Heavy Horses Sadie's Pluis
Roepnaam: Pluis
Ras: Shire
Schofthoogte: 1.70M (ongeveer)
Geboortedatum: 19-03-2013
Leeftijd: 2.5 Jaar
Kleur: Bay/Roan/Sabinobont (meningen zijn er beetje over verdeeld)
Geslacht: Merrie
Vader: Aarons Jager
Moeder: Cricket Sadie

Afbeelding
Mijn moeder, heeft mij de dag ervoor geholpen met wassen, na 5 uur waren we eindelijk klaar en was alles wit!

Afbeelding
na 5 uur wassen, treft je je paard de volgende ochtend zo aan in de stal..

en daar gingen we dan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De engelse Jury controleerd haar op alle punten van dichtbij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De 3, 2 jarige naast elkaar opgesteld

Afbeelding
In draf de ring verlaten met onze prijs
We werden 3e, maar dat had ik al voorspeld ;)

Na de keuring heeft Babette buiten nog wat foto's van ons geschoten, bedankt!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:00

Lekker puppy Pluis!
*\o/*
Deze ervaring hebben jullie maar weer mooi :j

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Onze 2e Shire show

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:07

Geef beestje!

Ik zeg altijd dat als er een tweede paard komt het een shire wordt. Vind het zulke gave paarden.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Onze 2e Shire show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 12:01

Ja inderdaad pp, zo is het! :)

Bedankt Janneke! Zeker een aanrader! ;)

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Onze 2e Shire show

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:05

ik vind haar echt al veel verbeterd !

ben benieuwd hoe ze volgend jaar weer toont.
en hoe hoog ze uiteindelijk zal worden.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:08

Leuk paard :j
Was dat in Putten, onlangs? Ik heb daar ook wat foto's in het rond geschoten; wellicht zit je erbij.......

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Onze 2e Shire show

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:17

Schitterend dier en prachtige foto's, wees er maar trots op!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 14:04

ikke schreef:
Leuk paard :j
Was dat in Putten, onlangs? Ik heb daar ook wat foto's in het rond geschoten; wellicht zit je erbij.......


Ja klopt!
Wij moesten om 9.10uur al de ring in, weet net of je er toen al was? ;)

En ik ben zeker trots op mijn meissie! Dankjewel :)

Fehu

Berichten: 254
Geregistreerd: 14-08-15
Woonplaats: In the Mists and Shadows

Re: Onze 2e Shire show

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:12

Wat ontzettend gaaf zeg! Ik vind Shires zulke gave paarden :j Van mij mag je nog heel veel Shire Spam plaatsen *\o/*

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:00

Nadiine__x schreef:
ikke schreef:
Leuk paard :j
Was dat in Putten, onlangs? Ik heb daar ook wat foto's in het rond geschoten; wellicht zit je erbij.......


Ja klopt!
Wij moesten om 9.10uur al de ring in, weet net of je er toen al was? ;)

En ik ben zeker trots op mijn meissie! Dankjewel :)

Nee, toen was ik er nog niet, jammer.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 19:28

Fehu schreef:
Wat ontzettend gaaf zeg! Ik vind Shires zulke gave paarden :j Van mij mag je nog heel veel Shire Spam plaatsen *\o/*



:oo dankjewel, hihi!

Anoniem

Re: Onze 2e Shire show

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:32

Da's overduidelijk geen roan maar een sabino. Mooi beest!

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Onze 2e Shire show

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:35

Jullie zijn een mooi stel.
Ik vind shires prachtig om te zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Onze 2e Shire show

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:45

Ik vind haar prachtig! Gefeliciteerd, want ondanks dat ze misschien derde werd, is het wel een ontzettend leuk paard!
Ga je haar zelf inrijden? (Neem aan dat dat nog wel een jaar of 2 duurt, maar voorpret is altijd leuk natuurlijk :P )

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Onze 2e Shire show

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:11

Jaaa toch een topic, was tof om te zien hoeveel ze verandert en gegroeid is. Wordt al een flinke pluis!
Ben benieuwd volgend jaar of ober 2 jaar!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 20:13

Nou zowel, sabino als roan, zijn kleuren welke bij de shire niet genoemd worden.. Volgens het stamboek is ze dus bay met veel wit..

Maar ze verkleurd elk seizoen.. Zomers is erg ligt met veel wit, terwijl in de winter word ze donkerder bruin en verdwijnt het gemengde wit ook wat uit de vacht.. Wat toch echt weer op een roan wijst. (wat zeker wel voorkomt binnen het ras, alleen niet erkent word)

Maar ze heeft ook overduidelijk een dominant gen voor sabino bont.

Maar het maakt mij niet uit, ik vind haar prachtig! <3

Dank jullie wel voor de lieve reacties allemaal!
Ze werd 3e van de 3, haha! Maar ze is mijn nummer 1 :o

Ja ik wil. Haar zelf beleren!
Momenteel pakken we lange lijnen op, beetje sturen, halt houden en voorwaarts oo stem en druk, lekker op de lange stukken, geen belastend werk, ze is graag bezig, maar is idd nog veel te jong om echt aan het werk te gaan!

Mijn doel met haar is samen naar het Z in de dressuur! Heb haar als veulentje gekocht en alles tot nu toe zelf geleerd. Of het ooit gaat lukken.. Tja de tijd zal het leren!
En wat de jury ervan vind kan me niks schelen, zolang wij maar plezier hebben samen :j
Mocht zij het niet leuk vinden, dan word ze mijn bosknol haha!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:17

Joh, gezien de deelnemersaantallen, zou ik me over die plek niet zo druk maken, eerlijk gezegd.
Degenen die ik wel gezien heb daar dacht de jury er duidelijk anders over dan ik, wellicht ook omdat we er anders naar kijken :D

Bij de oudere merries was dat kleine Engelse ding voor mij met kop en schouder nr1; die had ik zo meegenomen, maar de jury dacht daar duidelijk anders over, jammer.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Onze 2e Shire show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 09:04

Ja het is en blijft toch de keuze van de jury.
Dit jaar ging de keuze overduidelijk voor het oudere typische e shire. De grove, echte karren shire's, ook pracht exemplaren, maar persoonlijk vind ik het rijtypische mooier. ;)

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:36

Nadiine__x schreef:
Ja het is en blijft toch de keuze van de jury.
Dit jaar ging de keuze overduidelijk voor het oudere typische e shire. De grove, echte karren shire's, ook pracht exemplaren, maar persoonlijk vind ik het rijtypische mooier. ;)

Het is natuurlijk ook persoonlijke smaak versus rasstandaarden en jury-opvattingen. Wellicht had ik het beter begrepen als ik de jurymotivatie erbij had gehoord.

Ik vind jouw paard ook een aansprekend hoofd hebben.
Er waren er ook bij die ik niet zou willen; gewoon geen prettige uitstraling of overduidelijk niet goed genoeg opgevoed. Het is jammer als mensen daar niet voldoende tijd in steken.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:04

Leuk een topic over de keuring met Pluis in de hoofdrol :D

Smaken verschillen en je was ook gewoon in het nadeel door het gedoe waardoor je de ring uit moest. Waarom was dit eigenlijk? De fokker van Pluis en ik snapten er niks van. Uiteindelijk hield je volgens mij het halster aan welke je in het begin ook om had bij Pluis?

Je bent weer een ervaring rijker en Pluis was braaf en deed goed haar best, hartstikke leuk :D

Ikke, ik was het meestal ook niet eens met de jury haha. Ik ga voor de sportievere types en de jury houden van dikbillen met korte pootjes. Al moet ik zeggen dat ik de (3?) jarige merrie van Jan (RHS) welke jeugdkampioen werd wel een erg knap ding vond.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:27

Selka schreef:
Leuk een topic over de keuring met Pluis in de hoofdrol :D

Smaken verschillen en je was ook gewoon in het nadeel door het gedoe waardoor je de ring uit moest. Waarom was dit eigenlijk? De fokker van Pluis en ik snapten er niks van. Uiteindelijk hield je volgens mij het halster aan welke je in het begin ook om had bij Pluis?

Je bent weer een ervaring rijker en Pluis was braaf en deed goed haar best, hartstikke leuk :D

Ikke, ik was het meestal ook niet eens met de jury haha. Ik ga voor de sportievere types en de jury houden van dikbillen met korte pootjes. Al moet ik zeggen dat ik de (3?) jarige merrie van Jan (RHS) welke jeugdkampioen werd wel een erg knap ding vond.

Dat is natuurlijk ook het punt; ik kijk vanuit gebruik en karakter en de jury heeft (ook) andere punten.

Voor mij was het ook meer om te kijken of een Shire wellicht op het lijstje mag komen staan, mocht ik besluiten om weer op zoek te gaan naar een ander paard. In die context was het een leerzame dag. Ik heb gezien wat ik wilde zien en ook waar de aandachtspunten zitten.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Onze 2e Shire show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:48

Ik had blijkbaar mijn touw halster verkeerd geknoopt.
Vorig jaar met goed geluk om gedaan en werd niks ovrr gezegd, nu werd ik de ring uit gestuurd en ik snapte er helemaal niks van, ik ben ook echt een dodo met dat soort dingen!
Uiteindelijk kwam de jury mij helpen en hebben heel fijn uitleg gegeven!

De manier hoe ik hem om had, kan hij heel makkelijk af schieten als er wat gebeurd ;) en de manier hoe hij hoort, trekt hij strak als er wat gebeurt, nu weet ik hoe dat zit :) dus dat was wel fijn dat ze er zelf even bij kwamen :)

Ik weet niet of het in mijn nadeel is geweest.. Het was geen onwil en ze waren heel vriendelijk bij het helpen.. Maar misschien ook wel haha!

En, ikke, past een shire in je wensen lijstje? :p


Ik vond idd ook die merrie van rhs erg mooi! :)
Verder heb ik ook liever het moderne type, geef mij die knappe hengst van Tim maar!!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:59

Nadiine__x schreef:
En, ikke, past een shire in je wensen lijstje? :p

Dat was niet zozeer de vraag maar meer wat je kan verwachten. Ik zag grote verschillen in de paarden op die punten waar ik belang aan hecht. Dat was leerzaam en nuttig.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:16

vond dat pluis ten op zichte van vorig jaar, een totale make over had onder gaan. _/-\o_
Had jullie liever op de 2e plek gezien dan de 3e, maar ja, wie ben ik :D

En dat is het heerlijke van een shire show, gaat er iets niet goed, dan doe je het toch nog een keertje desnoods met hulp. Niemand raakt in de stress. Een heerlijk ontspanne dag voor mens en dier :j

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:33

Esmeralda schreef:
vond dat pluis ten op zichte van vorig jaar, een totale make over had onder gaan. _/-\o_
Had jullie liever op de 2e plek gezien dan de 3e, maar ja, wie ben ik :D

En dat is het heerlijke van een shire show, gaat er iets niet goed, dan doe je het toch nog een keertje desnoods met hulp. Niemand raakt in de stress. Een heerlijk ontspanne dag voor mens en dier :j

Het was jammer dat er zo weinig paarden waren, maar dit is daar dan wel een voordeel van :j