Morgen heb ik Django alweer een half jaar... En wat hebben we al veel gedaan samen!
Django is een 6 jarige PRE ruin die op 14 maart is aangekomen vanuit Spanje.
Het afgelopen halfjaar hebben we samen enorm veel van elkaar geleerd, al gekke dingen gedaan en ben enorm van dit paard gaan houden, hij is echt mijn vriendje

1 van de foto's waar ik verliefd ben geworden op zijn eigenwijze koppie

Weinig manen ivm schuren, maar die blik in zijn ogen....

En dan stapt je eigen andalusier van de wagen uit Spanje

Hij was gelijk enorme vriendjes met Winnie

De tweede dag dat hij hier was hebben we gelijk gespeeld op het agility parcours van www.equinection.be, wat was dat leuk! Django had zulke dingen nog nooit gezien, maar gaf er totaal niets om...

Toen hij hier net was, was hij 'een verlegen menneke', er zit enorm veel in hem, maar hij was voorzichtig en terughoudend...

Doormiddel van grondwerk, vrijheidsdressuur, een hoop spelen en toejuichen werd hij steeds trotser

Al snel hadden we onze eerste fotoshoot

En de tweede...

Django bloeide mentaal enorm op!
Toen ik hem 3 maanden had mocht hij dan ook voor het eerst mee op show, geen druk, geen stress, gewoon lekker los in de bak, en als hij mee wilde doen... dan mocht dat! Uiteraard wilde hij gráág meedoen en was DOL op het publiek!

Ondertussen had ik hem ook wat onder het zadel opgepakt... Dit was een enorme ramp en ging totaal niet soepel... Hij durfde niet goed voorwaarts, draven heeft ons de nodige ritjes gekost en daar zijn we nu nog vol op mee bezig. Maar rijden is absoluut mijn prioriteit niet. Overigens heeft commentaar op het rijden ook even geen zin, omdat ik er voorlopig vanwege fysieke klachten toch even niet op stap

Eind juni vertrokken we voor een paar maanden naar Moravita... Hier zijn we heel veel bezig met hem goed en prettig trainen vanuit de klassieke dressuur. Met longeren en werk aan de hand is hij veel sterker en meer in balans geworden, en vooral zijn bespiering is énorm verbeterd...
Rijden, 3 weken geleden:

Verder doen we hier natuurlijk allerlei gekke en leuke dingen

En ter vergelijking zijn bespiering nu en een half jaar geleden...

Hij doet het enorm goed en we hebben al bergen plannen voor de toekomst!

Django is mijn maatje en vriendje voor het leven, ik ben nog elke dag enorm blij met dit geweldige paard