Bedankt voor je bezorgdheid Elanor.
Ik realiseer mij heel goed dat ik een serieus wapen vast heb wanneer ik mijn boog uit de kast haal. Ik ben dan ook niet zonder na te denken zomaar op het paard gestapt, er vanuit gaande dat het allemaal wel goed zou komen. Helaas is er in mijn buurt geen vereniging lessen aanbied in het boogschieten te paard, anders had ik me daar allang bij aangemeld.
Om gevaarlijke situaties te voorkomen ben ik gaan zoeken naar iemand die mij de grondbeginselen kon uitleggen van het boogschieten, en heb dan ook al een aantal lessen achter de rug. Op de grond lukt het boogschieten me dan ook al aardig, ik schiet nog niet vol in de roos, maar ik raak het doel wel
Op het paard is dat natuurlijk allemaal wat lastiger. Daarom heb ik voor nu ook nergens de pees volledig aangetrokken, en heb ik de pijl in beide handen mijn vingers stevig vast geklemd. Juist op foto 1 is te zien dat de pees nauwelijks is aangespannen, dus mocht ik de pees per ongeluk losgelaten hebben, dan zou de pijl nog eerst flink geremd zijn door mijn vingers, en met weinig kracht weggeschoten zijn.
Bovendien heb ik het paard eerst laten wennen aan de pijl en boog. Hiervoor heb ik andere pijlen gebruikt, waarmee ik niemand zou kunnen verwonden (pijlen hebben een rubber zuignapje als punt, hiermee kan ik tegen mijn plastic doel schieten
)
Binnenkort ik inderdaad een les van Horseback Archery of Holland. Deze zijn namelijk in Kaatsheuvel te vinden voor een dagje, en dat is qua afstand voor mij te doen. Mocht dat allemaal goed gaan, en ik blijf net zo goed oefenen als nu, dan wellicht over een paar jaar foto's van een galopperende Wodan