Robin Hood in de regen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mooblie

Robin Hood in de regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 15:05

Gisteren was het dan eindelijk zover. Ik mocht Wodan even lenen, en mijn boog vanaf zijn rug uitproberen. Wodan is een rustige haflinger, die eigenlijk nergens van opkijkt. Zo ook niet van mijn boog. Al vond hij het wel veel moeite, en dat ook nog eens in de regen ^)

Voor ons kon de regen de pret niet drukken! We hebben hard kunnen lachen om de blikken die Wodan ons toe wierp. En om mijn techniek. De boog heb ik pas enkele maanden. Ik ben nog veel aan het oeffenen, en kan het doel al bijna raken :Y) Vanaf een paardenrug bleek dit niet anders :')

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Wodan weer blij dat het eindelijk voorbij was.
Afbeelding

8. De kleine Pico kwam ook nog even kijken <3
Afbeelding

En daarna mijn zus nog even op de foto. Die zo lief is geweest de foto's te maken van mij en Wodan. En om Wodan uit te lenen natuurlijk.

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

VIRII_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:24

Ziet er goed uit :D

Steefjevos

Re: Robin Hood in de regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:00

Zo ontzettend nat, haha! Die arme ziel kijkt er ook ontzettend ongelukkig bij inderdaad. Wel gaaf om te proberen op die manier, op zo'n mak schaapje. Geeft toch wel wat extra's aan het boogschieten als je het ook nog vanaf een paard kan doen.
Over een paar jaar foto's van boogschieten op een galopperende Wodan? ;)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:05

Je zal het vast wel goed bedoelen, maar hier schrik ik eerlijk gezegd echt best van.
Realiseer je je dat je hier bezig bent met een serieus wapen?
Ook al ben je niet van plan te lossen, je zit zonder zadel op een losstaand paard en hebt - excuus voor de botheid, maar eerlijk - duidelijk geen idee van wat je met je handboog doet. Het gebeurt per ongeluk een keer… Hoe je fotograaf ten opzichte van jou staat op foto 1…. Dat is echt, echt totaal onverantwoord, veel te gevaarlijke positie.

Ga leuk een keer naar een handboogvereniging, leer hoe je het ding moet vasthouden, meld je een keer bij de Horsebackarchers of Holland (daarover is op Bokt inmiddels ook aardig wat info te vinden) en volg daar eens een training als je dit leuk lijkt. :) Handboogschieten, te voet en te paard, is zeker hartstikke gaaf. En je kunt ook echt best veel op eigen houtje, nadat je eenmaal een goede basis hebt. Maar ik druk je echt op het hart om eerst te zorgen dat je zeker weet wat je doet. Een (ernstig) ongeluk is echt heel snel gebeurd.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 22:16

Bedankt voor je bezorgdheid Elanor.
Ik realiseer mij heel goed dat ik een serieus wapen vast heb wanneer ik mijn boog uit de kast haal. Ik ben dan ook niet zonder na te denken zomaar op het paard gestapt, er vanuit gaande dat het allemaal wel goed zou komen. Helaas is er in mijn buurt geen vereniging lessen aanbied in het boogschieten te paard, anders had ik me daar allang bij aangemeld.

Om gevaarlijke situaties te voorkomen ben ik gaan zoeken naar iemand die mij de grondbeginselen kon uitleggen van het boogschieten, en heb dan ook al een aantal lessen achter de rug. Op de grond lukt het boogschieten me dan ook al aardig, ik schiet nog niet vol in de roos, maar ik raak het doel wel :) Op het paard is dat natuurlijk allemaal wat lastiger. Daarom heb ik voor nu ook nergens de pees volledig aangetrokken, en heb ik de pijl in beide handen mijn vingers stevig vast geklemd. Juist op foto 1 is te zien dat de pees nauwelijks is aangespannen, dus mocht ik de pees per ongeluk losgelaten hebben, dan zou de pijl nog eerst flink geremd zijn door mijn vingers, en met weinig kracht weggeschoten zijn.
Bovendien heb ik het paard eerst laten wennen aan de pijl en boog. Hiervoor heb ik andere pijlen gebruikt, waarmee ik niemand zou kunnen verwonden (pijlen hebben een rubber zuignapje als punt, hiermee kan ik tegen mijn plastic doel schieten ;) )

Binnenkort ik inderdaad een les van Horseback Archery of Holland. Deze zijn namelijk in Kaatsheuvel te vinden voor een dagje, en dat is qua afstand voor mij te doen. Mocht dat allemaal goed gaan, en ik blijf net zo goed oefenen als nu, dan wellicht over een paar jaar foto's van een galopperende Wodan :D

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:20

Wauw, super gaaf! :wow:
Dit wil ik altijd nog eens doen :D

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:57

Ha leuke foto's! Lekker diehard als een echte strijder doorgaan in de regen en de modder :P

Bij de reactie van Elanor even teruggekeken en toen dacht ik: oh ja, dat is wel gevaarlijk. Bij de horsebackarchers zul je een foto uit die hoek niet zien, tenzij we de boog spannen met de pijl stiekem naast de pees, als je dan per ongeluk lost heb je de pijl nog gewoon vast, al is het niet goed voor je boog, misschien handig voor een volgende keer ;)

En hoezo over een paar jaar pas vanaf een galopperende Wodan? Als je dit soort kattenkwaad al zonder zadel kunt uithalen hoeft het met wat begeleiding niet zo lang meer te duren hoor :)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:04

Ow dat naast de pees is ook nog een goede tip ja!
Ik was de fotograaf.. pijl is niet echt op me gericht geweest hoor en foto's zijn ook ver ingezoomd dus geloof dat ik al met al best uit de gevaren zone ben gebleven.. maar wel fijn voor de tips!

Ondanks de regen was het toch heel geslaagd.. volgende keer maar als het droog is haha.. hopelijk kijkt wodan dan ook iets blijer haha

En ik ben heel blij met de foto's van mij en mn kleine grote vriendje!