Moeder en dochter in hun element

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Moeder en dochter in hun element

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 00:22

Oftewel: de wei :D

Even wat achtergrond: de moeder, Hera [stamboeknaam Cindy R Alta] heb ik sinds april 2010 en is dus net iets meer dan 5 jaar bij mij. Paardje heeft veel ellende meegemaakt en is eigenlijk het laatste jaar pas aan het opknappen. Arme beestje heeft daar 19 voor moeten worden :(:) Het is een beetje een binnenvetter en nu we haar dit jaar zien opleven, merken we eigenlijk pas dat ze niet helemaal lekker in haar vel zat.

Eind 2010 overleed het paard van mijn moeder plotseling en werden de plannen om zelf een opvolger te fokken iets naar voren geschoven, met als resultaat in 2012 een prachtig merrieveulen, genaamd: Alta Dunit Special. Alles aan haar was onverwacht: we dachten dat het een buckskin hengstje zou worden met weinig wit. Wat komt eruit vallen: een chestnut merrietje met een grote bles en twee witte benen :')


1. Afbeelding
Hera trekt af en toe zo'n hoofd waarbij je toch ziet dat ze het een en ander beleefd heeft.

2. Afbeelding
Alta had aanvankelijk weinig zin in de fotograaf.

3. Afbeelding
Maar een lekkere poetsbeurt, even snel op de wei voor de foto's, vind ze toch wel fijn :j [ze heeft een plekje ergens op haar ribben/achter haar elleboog, dat móet gekrabd worden, het liefst met de manenborstel :') ]

4. Afbeelding
Ik zie nu pas dat ik qua haarkleur prima bij onze paarden pas. Was tot halverwege mijn tienerjaren een blondine, kan er nog steeds niet aan wennen dat ik nu brunette[?] ben :7

5. Afbeelding
Alta is een echt miepje en gaat altijd erg nuffig doen als je haar staart pakt. Gelukkig blijft ze tegenwoordig rustig staan *\o/*

6. Afbeelding
Als ik deze foto zie snap ik dat weinig mensen op stal ze uit elkaar kunnen houden :+

7. Afbeelding
Hera's lekkere Quarterbillen <3

8. Afbeelding
We hebben voor Hera een goede hengst gekozen, Alta is echt een verbetering van haar moeder qua bouw, toont ook wat chiquer. Helaas heeft ze wel haar wat nuffige merriemanieren meegekregen.

9. Afbeelding
Niet de meest geweldige foto, maar je ziet hier duidelijk dat Hera wat minder mooi gebouwd is. En haar eeuwige probleem: kop in de lucht! Gelukkig gaat het de laatste paar maanden onder het zadel wel onwijs goed, dus ik heb hoop dat ze op haar leeftijd nog wat wordt /3

10. Afbeelding
Ik noem Hera altijd mijn tankje, het mag duidelijk zijn waarom. Heb toch wel redelijk wat quarters gezien en het zijn over het algemeen breed gebouwde paarden, maar Hera slaat echt alles :')

11. Afbeelding
Galopperen is Hera's liefste gang :):)

12. Afbeelding
En Alta doet lekker mee ~~}>

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding
En ik heb de mooiste foto voor het laatst bewaard! Alta's stop zit er goed in :o

Dat was het weer! Bedankt voor het kijken :)

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Moeder en dochter in hun element

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:02

Leuke dieren, mooie foto's ook!

horsefriend9
Berichten: 113
Geregistreerd: 10-08-14
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:08

mooie beesten :D :o

vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 16:20

Bedankt! :)

Tribunals schreef:
Leuke dieren, mooie foto's ook!

Mijn broer was zo lief om foto's te maken ondanks dat hij er niks mee heeft *\o/*

lhjw019
Berichten: 96
Geregistreerd: 19-05-15

Re: Moeder en dochter in hun element

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:56

Leuke beestjes, mooie foto's! :j

vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Moeder en dochter in hun element

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 17:42

Dankjewel :)