Die dressuurpaarden van tegenwoordig...
Gestrest, gespannen, nerveus, schrikkerig, heet, eigenlijk gewoon onhandelbaar

Nou dat overkomt mij natuurlijk weer! Ga ik met mijn 2 dressuurpaarden (nouja 1,5
Prada is een recreatie-dressuurpaard
) naar de longeercirkel en liggen daar ineens een soort balken maar dan van zacht materiaal. Mijn gestreste, gespannen, nerveuze, schrikkerige, hete en onhandelbare paarden natuurlijk helemaal over de zeik
Met heel erg veel moeite heb ik ze weer kunnen kalmeren, gelukkig maar! Hier een foto verslag van hoe dit er aan toe ging:
1| Giv was de eerste die er in paniek naartoe ging om de boel even te checken op monsters en ander gevaar. Conclusie: je kunt het aanraken...

2| Uit de inspectie bleek dat je er ook je tanden in kunt zetten, zonder dat de 'balk' je opeet

3| Uiteindelijk heb ik haar zo ver kunnen krijgen om een body check met de 'balken' aan te gaan.

4| En eigenlijk vond Giv zichelf best stoer, want dressuurpaarden zijn ook heel trots aangelegd

5| Lekker bekkie

6| Dit was de volgende stap, het angstaanjagende voorwerp tussen je oren leggen.

7| Prada vertrouwde mij en de 'balken' absoluut niet meer nadat ze had gezien wat de 'balken' met Giv hadden gedaan. Héél voorzichtig kwam ze even kijken.

8| Giv was ondertussen wat bijgekomen van de schrik en vertelde haar moeder dat ze dit samen best aan konden

9| 'He bah, ben ik daar even mooi ingetrapt'

10| Giv zag er nu de lol wel van in, en liep heel trots rond met dat ding op haar hoofd

11| Tijd voor een nieuwe uitdaging: moet ik springen? Prima baas! Ben al weg

12| Prada nam dit minder serieus en vond een normaal galopje goed genoeg om er overheen te komen

13| Knappe mama

14| Mijn stoere baby

15| En tsjaa, zo'n moeder zo'n dochter?

Jullie begrijpen dat deze 2 dames nog dagen staan na te trillen van deze werkelijk indrukwekkende ochtend
(De topic titel en 'vooroordelen' over dressuurpaarden zijn uiteraard onzin en een grapje
)Tot de volgende keer!

Die moeder-dochter-collage ook, geweldig