Het is alweer even geleden, maar in april hebben mijn zus en ik voor het eerst meegedaan aan een Bokt fotomeeting. De locatie was op het strand van Rockanje en laat dat nou zo ongeveer de achtertuin van onze paardjes zijn

Mijn zus was samen met haar schimpie Nadesh.
Tijdens de portret foto's was Nadesh er wel snel klaar mee en vond het allemaal maar saai. Oortjes opzij, oogjes half zeven, pootje op rust en ondanks alles wat uit de kast werd gehaald om hem op te doen kijken, stond meneer lekker te doezelen in het zonnetje

Gelukkig was er erna ook tijd voor actie, dus dat maakte voor hem een hoop goed!
Nadesh (Sivmen B x Lunara) is 9 jaartjes oud en nu 2.5jaar van ons. Hij heeft een enorm ellendig verleden gehad, waardoor hij een aardige gebruiksaanwijzing heeft en lichamelijke achterstand.. maar ondanks alles begint hij steeds opener, blijer en volwassener te worden. We zijn trots op ons grote slungel autistje en zouden niet meer zonder hem kunnen

Ik zelf was met mijn 'guppie' Raffi! Nadat ik vorig jaar juni na een lange slopende ziekte periode mijn arabische merrie hebben moeten laten inslapen, kwam ik vrij snel daarna Raff tegen. Raff was toen nog hengst, timide, onzeker, groener als gras en sloeg alles wat binnen een straal van 1m van zijn benen kwam tot moes

Afgelopen augustus kwam hij bij ons, zodra hij na een poosje gesetteld was hem laten ruinen en sinds dien staat hij samen met Nadesh. Nu 3 kwart jaar verder en ik heb nog nooit zo veel positieve verandering in een paard gezien. Hij is altijd blij, open, vrolijk en zo leergierig als maar kan.
Raffi, officieel Ashraf al Shams (Ajman Moniscione x Esstonia) is net 5 geworden, nu 3 kwart jaar van ons. Inmiddels volledig bekend met de dagelijkse dingen en sinds februari ben ik rustig begonnen met zadelmak maken. Een maand geleden heb ik er voor het eerst 10min los mee gereden op het strand

De fotomeeting was voor Raff dan ook even spannend. Al die paarden om hem heen, zijn vriendje die zo nu en dan uit het zicht verdween en nog netjes blijven staan.
Al met al was ik zeer verbaasd over hoe goed hij het deed. Enkel de laatste 10min portret foto sessie ging zijn arabieren 'knopje' even aan, maar dit gaf wel weer een leuk effect op de foto's

Genieten jullie mee van onze knappe mannen?

Alle fotograven super bedankt!
Hopelijk kunnen we deze zomer nog een keer een shoot mee doen waarbij de powns in hun zomervacht zitten en wellicht ik ook óp Raff.